Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
RDP205 |
RADYOTERAPİ CİHAZLARI |
3 |
3 |
3 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. RAHMİYE NUR AKTAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. AYŞEGÜL ŞAHİN-Öğr.Gör. BAŞAK GÖKSEL |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Radyoterapi cihazları ve uygulamaları hakkında temel bilgileri edinmesini sağlamayı amaçlamaktadır. |
İçerik: |
Konvansiyonel ve BT simulasyon, Kobalt 60 teleterapi cihazı, lineer akselaratör ve brakiterapi cihazlarının çalışma prensiplerini içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Radyoterapi cihazlarını kullanabilecek temel bilgiye sahip olur. |
Radyoterapi cihazlarının işleyişini kavrar. |
Radyoterapi cihazlarını kullanır. |
x ışınları hakkında bilgi sahibi olur. |
Kobalt 60 teleterapi ünites, Lineer hızlandırıcı, Cyberknife, Brakiterapi cihazları ve uygulama tekniklerini öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
X ışınlarının üretilmesi |
- |
2 |
- |
Konvansiyonel simülator cihazı |
- |
3 |
- |
Bilgisayarlı tomografi simulatörü |
- |
4 |
- |
Kobalt 60 teleterapi ünitesi |
- |
5 |
- |
Lineer hızlandırıcı |
- |
6 |
- |
EPID ve benzeri IGRT sistemleri |
- |
7 |
- |
Cyberknife |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Novalis |
- |
10 |
- |
Mold odası |
- |
11 |
- |
Brakiterapi cihazları |
- |
12 |
- |
Kobalt 60 teleterapi ünitesi uygulama teknikleri |
- |
13 |
- |
Lineer hızlandırıcı uygulama teknikleri |
- |
14 |
- |
Cyberknife uygulama teknikleri |
- |
15 |
- |
Brakiterapi cihazları uygulama teknikleri |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
ÇETİNÖZ, R. (2013). Temel ve Klinik Radyoterapi. Türk Radyasyon Onkolojisi Derneği |
R Paul Symonds, Charles Deehan, Catherine Meredith, John A Mills. Walter and Miller's Textbook of Radiotherapy: Radiation Physics, Therapy and Oncology |
Hoskin, P. Radiotherapy in Practice. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki temel bilgilerle donanmış olma ve bu bilgileri uygulamada yetkinliğe sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi bilmede, hakim olmada ve kullanmada yetkinliğe sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Radyasyon onkolojisi ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve araçlarını kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Radyasyon onkologları, tıbbi radyasyon fizikçileri, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurabilmede yetkinliğe sahiptir.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Hekim ile birlikte bir ekip oluşturulmasında ve birlikte çalışmada yetkindir.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Radyasyon onkolojisinde kullanılan cihazları tanımada, kullanmada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmede bilgi ve beceriye sahiptir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Radyasyon onkolojisi ile ilgili olarak anamnez alma, dosya hazırlayabilme v.b. hasta bilgilerini yapma kapasitesine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Bilgisayar kullanma becerisine sahiptir.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yetkindir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Ekip çalışmasını gerçekleştirmede yeterliliğe sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığa sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkindir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Teknik gezi düzenlemelerine katılır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Öğrendiği bilgi ve beceriler doğrultusunda hastanelerde uygulama yapabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
76 |
|
Genel Toplam |
76 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
3,0 |
|