TR EN

ENFEKSİYON KONTROL VE STERİLİZASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SMP216 ENFEKSİYON KONTROL VE STERİLİZASYON 3 3 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SİBEL BULUT HAKLI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi SEVİNÇ BABA
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Enfeksiyon hastalıkları ve enfeksiyon kontrolünün prensiplerinin anlatılması, sterilizasyon dezenfeksiyon ve hijyen konularında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Mikroorganizmalar ve virulans faktörleri Konak savunma mekanizmaları Bulaşıcı hastalıklarla savaş yöntemleri Hastane enfeksiyonları ve hastane enfeksiyonlarından korunma Sağlık personeli ve el yıkama Üst solunum yolu enfeksiyonları Pnömoniler Akut ishaller Üriner sistem enfeksiyonları A gurubu beta-hemolitik streptokok (AGBHS) enfeksiyonları Akciğer ve akciğer dışı organ tüberkülozu Viral hepatitler Cinsel yolla bulaşan hastalıklar Acquiredimmunodeficiencysyndrome (AIDS) ve korunma Kan ve kan ürünleri transfüzyonunun enfeksiyözkomplikasyonları Kan ile bulaşan enfeksiyonlar ve sağlık personeli

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Enfeksiyon hastalıkları epidemiyolojisini kavrar.
Enfeksiyon hastalıklarında genel epidemiyolojik prensiplerini açıklayabilir.
Enfeksiyon kontrolünün prensiplerini tanımlayabilir.
Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemlerini kavrar.
Epidemi, endemi, pandemi gibi epidemiyolojik kavramları açıklar.
Halk sağlığını koruma ve kontrol etme prensiplerini ve önemini kavrar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Araştırma Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri Konu anlatımı, Soru-Cevap
2 Literatür tarama, Araştırma Enfeksiyon hastalıkları epidemiyolojisi ve Enfeksiyon hastalıklarında genel epidemiyolojik prensipler Konu anlatımı, Soru-Cevap
3 Literatür tarama, Araştırma Enfeksiyon hastalıklarının nedenleri , belirti ve bulguları Konu anlatımı, Soru-Cevap
4 Literatür tarama, Araştırma Mikroorganizmalar ve virulans faktörleri Konak savunma mekanizmaları, kişisel korunma yöntemleri Konu anlatımı, Soru-Cevap
5 Literatür tarama, Araştırma Bulaşıcı hastalıklarla savaş yöntemleri Konu anlatımı, Soru-Cevap
6 Literatür tarama, Araştırma Solunum yoluyla bulaşan hastalıklar Konu anlatımı, Soru-Cevap
7 Literatür tarama, Araştırma Kan ve kan ürünleri yoluyla bulaşan hastalıklar Konu anlatımı, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Araştırma Sterilizasyon Yöntemleri ve prensipleri Konu anlatımı, Soru-Cevap
10 Literatür tarama, Araştırma Isı ile sterilizasyon yöntemleri Konu anlatımı, Soru-Cevap
11 Literatür tarama, Araştırma Işın, filtrasyon ve kimyasallar ile sterilizasyon Konu anlatımı, Soru-Cevap
12 Literatür tarama, Araştırma Dezenfeksiyon Yöntemleri ve prensipleri Konu anlatımı, Soru-Cevap
13 Literatür tarama, Araştırma Isı, ışın ve kimyasal dezenfeksiyon yöntemleri Konu anlatımı, Soru-Cevap
14 Literatür tarama, Araştırma Hijyen ve el hijyeni Konu anlatımı, Soru-Cevap
15 Literatür tarama, Araştırma Genel Tekrar Konu anlatımı, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Dezenfeksiyon, Antisepsi, Sterilizasyon Derneği (DAS) Kongre Kitapları
Kart Yaşar K, Sağlık Bilimlerinde Enfeksiyon Hastalıkları ve Sterilizasyon Dezenfeksiyon, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2020
Canturan S.Y, Enfeksiyon Kontrol Hemşireliği, Nobel tıp kitabevleri, 2019
Paul G. Engelkirk, Janet Duben-Engelkirl, Burton Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji, (2017), İstanbul Tıp Kitabevleri
Weber D, Talbot T. Mayhall’s Hospital Epidemiology and Infection Prevention, Fifth Edition. 2020.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Theoretical ability to use knowledge in the practice area
5
2
Area terminology to use it effectively
5
3
Areas to comply with legal regulations concerning basic vocational
5
4
Issues related to the field of information and communication technologies to use, professional information in written, verbal / non-verbal communication to transfer through
0
5
Social, scientific, cultural and professional ethical values ​​to express
0
6
Act in accordance with the quality management and processes to participate in this process
0
7
Ability to communicate in a foreign language at a basic level
0
8
Depending on the varying techniques to apply evolving technologies, new tools and equipment to use
0
9
Areas related knowledge, skills and competences for lifelong learning to develop personal and professional self-awareness, update
0
10
Basic knowledge and skills related to the field to use, interpret and evaluate data to analyze and identify potential problems
5
11
Ability to work with other health disciplines
0
12
To prepare the operating room for surgical procedures
5
13
Patient taken to the operating room and the post-operative transplant can help
0
14
During the surgical procedure the physician deems appropriate to be included in the surgical team
0
15
Postoperative surgical instruments and materials to make it ready for use again
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
For each patient in the operating room already knows the problem, take action and keeps a high level of protection.
5
2
Surgeons and other medical staff uses the same language.
0
3
Patient rights are fully commented.
0
4
Computer use is very good and patient with all the relevant data entry makes it easy.
0
5
Patients will keep secret all information.
0
6
All the drugs in the operating room, supplies, etc. ignore the documented daily and monthly output is input.
0
7
The tool was written in a foreign language, use of drugs and supplies describes the properties.
0
8
Get new operating room instruments and devices familiar to all.
0
9
Patients pass on information and relatives topics would dominate level.
0
10
To be born here to help transfer patients and prevents negativity.
5
11
Service nurse makes the patient with information about the exchange itself.
5
12
Postoperatively, by evaluating is restocked for the next surgery all the time, very well.
0
13
Patient transfers appear on the dangers of notice, take precautions.
5
14
Uses surgical instruments and suture throw.
0
15
Makes the lubrication of surgical instruments.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Keeps a high level of motivation.
0
2
Offers creative ideas.
0
3
Listens patiently to find out.
0
4
Information defend with confidence.
5
5
Better understand and organize information.
5
6
Several options are better evaluate and select the most suitable among them.
0
7
The ability to recall information that is stored in a difficult situation improves.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reduce emotional stress.
0
2
Concentration improvement.
0
3
Reduces the error rate.
5
4
Less energy and effort provides better performance.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate and can control himself well.
0
2
Can cope effectively with differences.
0
3
Located within the team or be in harmony with the objectives of the business.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identify learning needs and directs the learning.
0
2
The acquired advanced knowledge and skills to critically evaluate.
0
3
Develop a positive attitude towards lifelong learning.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Communicate effectively.
0
2
Learn about professional issues of the era and the information is available.
0
3
Team to carry out the work in interdisciplinary studies.
0
4
Uses Initiative.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
External appearance, attitude, demeanor and behavior in society leads by example.
0
2
Democracy, human rights, social, scientific and professional ethics act accordingly.
0
3
As an individual duties, rights and responsibilities related laws, regulations and legislation act accordingly.
0
4
Environmental protection and occupational safety issues are conscious enough.
0
5
Act in accordance with the quality management process and solids.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 2 2
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 76
Genel Toplam 76
Toplam İş Yükü / 25.5 3
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0