TR EN

HALKLA İLİŞKİLERDE ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HRY420 HALKLA İLİŞKİLERDE ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR 8 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZEYNEP BURCU ŞAHİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. UĞUR BALOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; ana akım iletişim anlayışına ve uygulamalarına eleştirel bakma perspektifi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; küreselleşme sürecinde medya ve halkla ilişkiler, halkla ilişkilerde retoriksel ve eleştirel yaklaşımlar, Frankfurt okulu: kültür endüstrisi, kamuoyu ve hegemonya, kültür endüstrisi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Halkla ilişkilerde retoriksel ve eleştirel yaklaşımları açıklar.
Küreselleşme sürecinde medya ve halkla ilişkilerin rolünü belirler.
Kültür endüstrisi kavramıyla ilgili örnek verir.
Herman/Chomsky’nin medya-propaganda modelini analiz eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Tanışma, ders içeriğinin anlatımı ve halkla ilişkiler kavramının adlandırılması sorunu. Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma
2 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Halkla ilişkilerin asimetrik iletişim uygulamaları ve kavramsal açıdan eleştirel yaklaşımlar. Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma
3 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Frankfurt Okulu: Kültür Endüstrisi. Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma
4 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Antonio Gramsci ve hegemonya kavramı. Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma
5 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Louis Althusser ve devletin ideolojik aygıtları. Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma
6 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Michel Foucault’nun iktidar ve güç ilişkisi kavramı ve panoptikon. Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma
7 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Michel Foucault’nun iktidar ve güç ilişkisi kavramı ve panoptikon ve vize sınavına yönelik tekrar. Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Ders Kitabının İlgili Bölümü Sermayenin hegemonya gücü ve çok uluslu şirketlerin manipülatif araçları. Soru Cevap
10 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Strateji, güç ve halkla ilişkiler. Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma
11 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Spin Doctor kavramı, taktikleri ve uygulama alanları. Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma
12 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Herman/Chomsky’nin Medya-Propaganda Modeli Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma
13 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarına eleştirel bir yaklaşım. Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma
14 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Toplumsal cinsiyet, Foucault'nun Biyo-İktidar kavramı ve reklamlarda kadınlık inşası. Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma
15 Ders Kitabının İlgili Bölümü Genel Tekrar Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Althusser, L. (2019). İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, İstanbul: İthaki Yayınları
Geuss, R. (2009). Eleştirel Teori: Habermas ve Frankfurt Okulu, Çevirmen: Ferda Keskin, Ayrıntı Yayınları
Herman, E., S., Chomsky, N. (2012). Rızanın İmalatı - (Kite Medyasının Ekonomi Politiği), Çevirmen:Ender Abadoğlu, İstanbul: BGST Yayınları
Herman, E., S., Chomsky, N. (1998). Medya Halkla Nasıl Evet Dedirtir, Çevirmen: İsmail Kaplan, Minerva Yayınevi
L’Etang, J., Pieczka, M. (20002). Halkla İlişkilerde Eleştirel Yaklaşımlar, Çevirmen: Becerikli Y. S., Işık, D., Tellan, A. vd. , Vadi Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic concepts in the field and the basic disciplines arising from these concepts.
5
2
Compare current theories in the field and communication theories.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Solve problems related to the field by identifying problems related to the field.
3
2
Compares the information and facts in the field with the fields of social sciences such as Sociology, Journalism, Television and Media.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By graduating from this department, conduct analysis in fields like public relations, advertisement and marketing.
5
2
Using field knowledge, identify and solve problems related to field.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the projects in line with the field of campaign analysis, in line with the communication plan to be prepared.
2
2
By using theoretical and practical knowledge gained in his field, solve the problems of public relations and advertising industry.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Taking part in public relations campaigns and advertising projects, implements the duties assigned to them within the team.
0
2
Create original and innovative strategies by approaching the field dynamics creatively and critically with an integrated viewpoint.
2
3
Designs a communication plan by taking responsibility in case of problems related to the field.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe creative production, presentation and persuasion techniques to support the professional expertise.
5
2
Analyze the developments, changes and innovations in his field and gices an example.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Effectively explain his/her opinion in the context of advertising, public relations, marketing, etc. to related persons and institutions in writing and verbal.
3
2
Designs projects and activities for the social environment in which they live with the consciousness of social responsibility.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determine career goals by establishing cooperation with the sector in line with the information he/she has.
4
2
Analyze and interpret the social and global impacts of issues related with communication.
0
3
Design new knowledge and techniques using technical and theoretical knowledge and skills related to his / her field.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 7 56
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 177
Genel Toplam 177
Toplam İş Yükü / 25.5 6,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0