TR EN

MESLEKİ İNGİLİZCE II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YDL202 MESLEKİ İNGİLİZCE II 4 2 2 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EMEL TOZLU ÖZTAY
Dersin Veren Hoca/Hocalar

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, çeşitli çalışma alanlarından gelen kitlelere bilgileri sunma konusunda öğrenci yetkinliğini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Burada vurgu, fikirleri organize etmeye ve geliştirmeye, bilgilenmek için okumaya, yeni kelimelerle ifade edebilmeye, referans vermeye ve gramer açısından doğruluğa yapılmaktadır.
İçerik: Bu ders çeşitli çalışma alanlarındaki güncel konuları, teorileri, kavramları, yöntemleri ve fikirleri ve bu çalışma alanlarıyla bağlantılı metinleri ele almaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çalışma alanındaki güncel teorileri, kavramları, yöntemleri ve fikirleri tartışıp yorumlar.
Çalışma alanıyla ilgili metinleri analiz eder.
Hedeflenen bilgiyi çeşitli farklı birincil kaynaklardan derler.
Yazılı bir sınav veya ödevde çalışma alan bilgisini gösterir.
Çalışma alanındaki bir konuyla alakalı bir paragraf yazar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - İletişim Terminolojisi Programlanmış Öğrenme
2 Video izleme Sinema ve Televizyon Terminolojisi Programlanmış Öğrenme
3 Okuma Yeni Medya Terminolojisi Video Konferans
4 Okuma Halkla İlişkiler Terminolojisi Programlanmış Öğrenme
5 Video izleme Beşeri Bilimler Terminolojisi Programlanmış Öğrenme
6 Video izleme Edebiyat Terminolojisi Video Konferans
7 Video izleme Psikoloji Terminolojisi Programlanmış Öğrenme
8 - ARA SINAV -
9 Video izleme / Okuma Kişiler Arası İlişkiler Terminolojisi Programlanmış Öğrenme
10 Okuma Sosyoloji Terminolojisi Programlanmış Öğrenme
11 Video izleme / Okuma Felsefe Terminolojisi Programlanmış Öğrenme
12 Video izleme / Okuma Çevre Terminolojisi Video Konferans
13 Video izleme / Okuma Sürdürülebilirlik Terminolojisi Programlanmış Öğrenme
14 Okuma Çok kültürlülük Terminolojisi Programlanmış Öğrenme
15 Okuma Anlaşmazlık Çözümleme Terminolojisi Video Konferans
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kalat, J. W. (2017). Introduction to psychology. Boston, Massachusetts: Cengage Learning.
LoBrutto, V. (2012). The art of motion picture editing: an essential guide to methods. New York: Allworth Press.
Steinberg, S. R. (2009). Diversity and multiculturalism: A reader. New York: Peter Lang Publishing.
Weber, M. (2002). Basic concepts in sociology. New York: Citadel Press.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 12 2 24
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 1 11
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 1 2
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 48
Genel Toplam 48
Toplam İş Yükü / 25.5 1,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0