TR EN

INTRODUCTION TO ECONOMICS I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ECF109 INTRODUCTION TO ECONOMICS I 2 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders öğrencilerin iktisat biliminin dayandığı temel ilkeleri kullanarak tüketicilerin, üreticilerin ve devletin karar mekanizmalarını yorumlayabilmelerini amaçlamaktadır.
İçerik: Dersin içeriği; ihtiyaç, istek, fayda, değer, fiyat, kıtlık, rasyonellik, fırsat maliyeti gibi iktisadın temelini oluşturan kavramlar, arz ve talep kanunu, piyasa dengesi, esneklikler, hükümetlerin fiyat kontrolleri ve bu kontrollerin piyasa dengesi üzerine etkileri, kardinal ve ordinal yaklaşımlar çerçevesinde tüketici davranışı teorisi, üretim teorisi, üretim maliyetleri, farklı piyasaların işleyişleri, faktör piyasaları ve gelir dağılımı kavramından oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İktisadın temel kavramlarını tanımlar.
Arz-talep kanunu, esneklik ve fiyat kontrolleri gibi kavramları kullanarak piyasa dengesindeki değişimleri kavrar.
Toplam fayda, marjinal fayda ve bütçe kısıtı kavramlarını kullanarak tüketici davranışlarını kavrar.
Toplam maliyet, marjinal maliyet ve bütçe kısıtı kavramlarını kullanarak üretici davranışlarını anlar.
Üretim maliyetlerini kullanarak farklı piyasalarda denge oluşumunu anlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Dersin izlencesinin gözden geçirilmesi Dersin ve ders izlencesinin tanıtılması. İktisat biliminin temelleri, önemi ve diğer bilim dallarıyla olan ilişkisi. Temel kavramlara giriş Anlatma, Soru-Cevap
2 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Talep Anlatma, Örnek Olay
3 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Arz Anlatma, Örnek Olay
4 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Piyasa dengesi Anlatma, Örnek Olay
5 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Esneklik Anlatma, Örnek Olay
6 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Hükümetlerin fiyat kontrolleri ve arz-talep dengesi: Taban ve tavan fiyat uygulaması, asgari ücret uygulaması Anlatma, Örnek Olay
7 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Hükümetlerin fiyat kontrolleri ve arz-talep dengesi: Kira kontrolleri, vergilendirme Anlatma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Tüketici davranışı teorisi: Kardinal fayda yaklaşımı Anlatma, Problem Çözme
10 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Tüketici davranışı teorisi: Ordinal fayda yaklaşımı Anlatma, Problem Çözme
11 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Üretim teorisi Anlatma
12 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Üretim maliyetleri Anlatma
13 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Piyasalar: Tam rekabet piyasası, Monopol piyasası Piyasalar: Monopolcü rekabet piyasası, oligopol piyasası Anlatma
14 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Faktör piyasaları ve gelir dağılımı Anlatma
15 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Genel Tekrar Anlatma, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Dobson, S. Susan Palfreman (1999). Introduction to Economics. Oxford Press.
Samuelson, P. A. William D.Nordhause(2016). Economics. 19 th Edition McGraw Hill. New York.
McEachern,W.A.(2006), Economics: A Contemporary Introduction, Thomson South-Western, USA.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili temel kavramları belirler ve bu alana ilişkin kavramları tasvir eder.
2
Medya ve İletişim alanıyla ilgili güncel gelişmeleri sınıflandırır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
2
Bu bölümden mezun olunca öğrenci Medya ve İletişim alanındaki kavramlar, konular ve teknikler arasında bağlantı kurar.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya ve İletişim alanındaki teknikleri ve çözümleri medya sektöründe karşılaştığı sorunlara uygular.
2
Medya ve İletişim alanındaki akademik ve sektörel sorunlar için var olan çözümleri güncel ihtiyaçlara yönelik olarak değiştirir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya ve İletişim alanı ile ilgili bağımsız çalışma yöntemlerini uygular.
2
Kendi alanı ile ilgili ekip çalışmalarını yönetir.
3
Disiplinler arası farklı methodlarla, kendi alanı arasında bağlantı kurar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya ve İletişim alanındaki kavram ve tekniklerin güncel olup olmadığını karşılaştırır ve bu kavram ve tekniklerin uygulanabilir olup olmadığını analiz eder.
2
Alanındaki literatürü özetler.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya ve İletişim alanının diğer temsilcileri için metot ve çözümler üretir.
2
Alanında grup çalışmaları organize eder.
3
Alanı ile ilgili kişilerarası tartışmalarda düşüncelerini açıklar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili yeni bilgi ve teknikler üretir.
2
Alanında meydana gelecek gelişmeleri ve sorunları tahmin eder.
3
Medya ve İletişim alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını test eder.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 1 13
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 105
Genel Toplam 105
Toplam İş Yükü / 25.5 4,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0