TR EN

COMMUNICATION AND MESSAGING IN AIRLINE COMPANIES DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
AVM316 COMMUNICATION AND MESSAGING IN AIRLINE COMPANIES 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞEN FİLAZOĞLU ÇOKLUK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, havayollarında iletişim ve mesajlaşmanın temel gereksinimlerini öğretmektir.
İçerik: Bu ders havacılık alfabesi, havacılıkta iletişim, frekanslar, standartlar ve prosedürleri kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tronspounder kodlarını açıklayabilir.
Net bir ATC iletişimi için mevcut prosedürleri açıklar.
İletişim kurabilir ve iletişimin devamlılığını sağlayabilir.
Havacılıkta kullanılan sayıları ve terimleri açıklayabilecektir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma Havacılıkta iletişimin temelleri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterim
2 Okuma Havacılık alfabesi Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterim
3 Okuma İletişimin önemi Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterim
4 Okuma İletişim becerileri ve prosedürleri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterim
5 Okuma Mesajlaşma terimleri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterim
6 Okuma Mesajlaşma türleri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterim
7 Okuma Havacılık raporları Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterim
8 - ARA SINAV -
9 Okuma Mesajlaşma prosedürleri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterim
10 Okuma Havacılık mesajlarını analiz etmek Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterim
11 Okuma VFR konuşma kalıpları Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterim
12 Okuma Gerekli pozisyon raporları Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterim
13 Okuma Uçuş koordinasyon mesajları Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterim
14 Okuma Kontrol üniteleri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterim
15 Okuma Genel tekrar Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Gösterim
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Federal Aviation Administration. (2009). Pilot's handbook of aeronautical knowledge. Skyhorse Publishing Inc..
Tavlin, L. J. (2019). Aviation Communication: Strategy and Messages for Ensuring Success and Preventing Failures. Routledge.
Hansen-Schirra, S. (2013). Aviation communication: Between theory and practice. Peter Lang GmbH.
SHGM,HABERLEŞME, SEYRÜSEFER, GÖZETİM SİSTEMLERİ MÂNİA KRİTERLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK, http://web.shgm.gov.tr/doc5/cns-mania.pdf

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Psikoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç –gereçlerini, üst düzeyde kullanır. (use) (Blooms 3)
2
Psikoloji alanında sorunları belirler ve çözüm üretir. (determine and solve) (Blooms 3)
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Normal ve anormal davranışları ayırt eder. (Blooms 2)
2
Psikoloji araştırmalarını yorumlar ve rapor eder. (interpret- report) (Blooms 3)
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Psikoloji ile diğer sosyal bilimler arasındaki ilişlere dair bağlantılar kurar. (relate) (Blooms 4)
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Psikolojik testleri uygular. (apply) (Blooms 3)
2
Çağdaş Psikoloji Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecine entegre eder. (intagrate) (Blooms 6)
3
Psikoloji alanında çeşitli deneyler düzenler. (Conduct) (Blooms 6)
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda gerekli kurum ve bireylerle iş birliği yapar. (collabarate) (Blooms 6)
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Psikoloji alanındaki gelişmeleri var olan bilgilerine entegre eder (intagrate) (Blooms 6)
2
İnsan davranışlarını bilimsel olarak analiz eder. (analyze) (Blooms 4)
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. (explain )(Blooms 2)
2
Psikoloji alanıyla ilgili sorunların bireysel, ulusal ve evrensel etkilerini dikkate alır (recognize) (Blooms 2)
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı ve istatistik bilgisini çalışmalarına entegre eder. (intragrate) 6
2
Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeyi takip eder. (survey) (Blooms 4)
3
Psikoloji ile ilgili sosyal projeleri destekler. (Blooms 5)

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 15 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 13 26
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0