Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
AVM320 | GROUND HANDLING MANAGEMENT | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞEN FİLAZOĞLU ÇOKLUK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Uluslarası ve ulusal sivil havacılık kuruluşlarını tanıtmak yer hizmetleriyle ilgili terim ve kavramları açıklamak. Yer hizmeti kuruluşlarının organizasyonunda geçen departmanları tanıtmak. Yer hizmetlerinde kullanılan ekipman ve araçları tanıtmak. Tehlikeli maddelerin havayoluyla taşınmasını ve sınıflandırılmasını anlatmak. Ramp/Apron emniyet ve güvenliğinin önemini açıklamak. Yer hizmetleriyle ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur. |
İçerik: | Terminallerde güvenlik,check-in ve boarding işlemleri, RAMP hizmet türleri, RAMP hizmet araçları, RAMP’te yapılan preflight check’ler, pilot-yer arası konuşmalar, Annex-9 facilitation hakkında bilgiler öğrenir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uluslarası ve ulusal sivil havacılık kuruluşlarını tanır. |
Yer hizmetlerini tanımlar. |
Yer hizmet departmanlarını tanır. |
Yer hizmetlerinde kullanılan ekipmanları tanır. |
Tehlikeli maddeleri sınıflandırır. |
Ramp güvenliğnin önemini kavrar. |
Yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve nasıl ulaşılabileceğini bilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Yer hizmetlerinin tanıtımı | Görsel destekli düz anlatım |
2 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Uluslarası ve ulusal sivil havalık kuruluşlarının tanıtımı | Görsel destekli düz anlatım |
3 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Yer hizmet departmanları; yolcu hizmetleri ,bilet işlemleri,uçağa biniş,uçaktan iniş,kayıp eşya. | Görsel destekli düz anlatım |
4 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Yer hizmet departmanları; ramp | Görsel destekli düz anlatım |
5 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Yer hizmetlerinde kullanılan ekipmanlar | Görsel destekli düz anlatım |
6 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Yer hizmetlerinde kullanılan ekipmanlar | Görsel destekli düz anlatım |
7 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Yer hizmet departmanları, harekat bölümü | Görsel destekli düz anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Uçak ağırlık tanımları,operasyonel ağırlıklar | Görsel destekli düz anlatım |
10 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Yükleme prensipleri | Görsel destekli düz anlatım |
11 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Apron güvenliği | Görsel destekli düz anlatım |
12 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Yönetmelikler | Görsel destekli düz anlatım |
13 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Annex-9 Facilitation | Görsel destekli düz anlatım |
14 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | IATA dökümanları | Görsel destekli düz anlatım |
15 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Genel tekrar | Görsel destekli düz anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Antonin Kazda and Robert E. Caves, “Airport Design and Operation”, 2015 Emerald Group Publishing Limited |
IATA Ground Operations Manual (IGOM) -https://www.iata.org/en/publications/store/iata-ground-operations-manual/ |
IATA Regulations & Resolutions,and other relevant national and international sources from SHGM& IATA& ICAO&DHMI. |
Airport Operations Airport Operations, Third Edition 3rd Edition by Norman Ashford, Pierre Coutu, John Beasley |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç –gereçlerini, üst düzeyde kullanır. (use) (Blooms 3)
|
||||||
2 |
Psikoloji alanında sorunları belirler ve çözüm üretir. (determine and solve) (Blooms 3)
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Normal ve anormal davranışları ayırt eder. (Blooms 2)
|
||||||
2 |
Psikoloji araştırmalarını yorumlar ve rapor eder. (interpret- report) (Blooms 3)
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji ile diğer sosyal bilimler arasındaki ilişlere dair bağlantılar kurar. (relate) (Blooms 4)
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikolojik testleri uygular. (apply) (Blooms 3)
|
||||||
2 |
Çağdaş Psikoloji Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecine entegre eder. (intagrate) (Blooms 6)
|
||||||
3 |
Psikoloji alanında çeşitli deneyler düzenler. (Conduct) (Blooms 6)
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda gerekli kurum ve bireylerle iş birliği yapar. (collabarate) (Blooms 6)
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji alanındaki gelişmeleri var olan bilgilerine entegre eder (intagrate) (Blooms 6)
|
||||||
2 |
İnsan davranışlarını bilimsel olarak analiz eder. (analyze) (Blooms 4)
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. (explain )(Blooms 2)
|
||||||
2 |
Psikoloji alanıyla ilgili sorunların bireysel, ulusal ve evrensel etkilerini dikkate alır (recognize) (Blooms 2)
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı ve istatistik bilgisini çalışmalarına entegre eder. (intragrate) 6
|
||||||
2 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeyi takip eder. (survey) (Blooms 4)
|
||||||
3 |
Psikoloji ile ilgili sosyal projeleri destekler. (Blooms 5)
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 13 | 26 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |