Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ITR424 | CUSTOMS REGULATIONS AND THE TURKISH FOREIGN TRADE REGIME | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞEN FİLAZOĞLU ÇOKLUK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilere dış ticaret pratikleri ile ilgili ülkelerin sahip olması gereken gümrük mevzuatına uygunluğunun ve Türkiye’nin dış ticaret mevzuatının ve rejiminin detaylıca irdelenerek öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, gümrük mevzuatına genel bakış ve temel kavramlar, bağlayıcı tarife ve bağlayıcı menşei bilgisi, gümrük tarifesi ve eşyanın tarife pozisyonlarına ayrılması, gümrük vergilerinin tahakkuku, tebliği ve ödenmesi, gümrük vergilerinde muafiyet ve istisnalar, liman ve antrepo işlemleri, yükümlülüklere uyulması durumunda karşılaşılacak cezalar, serbest bölge kavramı ve içeriği, Gümrük Birliği’nin Türkiye ekonomisine etkileri, Dünya Ticaret Örgütü’nün Türk Dış Ticareti üzerindeki etkileri, tarım ürünlerinde Türk Dış Ticaret rejimi, ve sanayi ürünlerinde Türk Dış Ticaret rejimi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Gümrük mevzuatı ve Türk dış ticaret rejimiyle ilgili temel kavramları ayrıntılı olarak tanımlar |
Dış ticaretin faaliyetlerinin gümrük rejimine uygunluğunu yasaları göz önünde bulundurarak açıklar |
Gümrük Birliğinin Türkiye ekonomisi üzerindeki etkilerini makroekonomik istatistiklerden yararlanarak analiz eder |
Tarım ürünlerinde uygulanan dış ticaret rejimini örnekler üzerinden değerlendirir |
Sanayi ürünlerinde uygulanan dış ticaret rejimini örnekler üzerinden değerlendirir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Küreselleşme kavramı ve Gümrük Rejiminin Küreselleşme Kavramı İçerisindeki Önemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Dış Ticaret Politikaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Gümrük Tanımı, Gümrük Mevzuatına Giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Gümrük Denetimi Kapsamındaki Belgeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Genel Preferanslar Sistemi/Tareks Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Gümrük Müşavir ve Müşavir Yardımcısı Olma Şartları ve Müşavir Sorumluluklar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Gümrük İdariyle Muhatap Kişiler ve Bu kişilerin Yükümlülükleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Gümrük Hatları Tanıtım ve İşleyişi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Gümrük İdarelerinde Firmaların Hakları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Gümrük Rejimleri-Şartlı Muafiyet & Ekonomik Etkili | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Gümrük Rejimleri-Şartlı Muafiyet & Ekonomik Etkili | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Dış Ticaret Destekleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Dış Ticarette Ulusal ve Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Richman, R., Richman, J. and Richman, H. (2014). Balanced Trade: Lexington Books. |
Pomfret, R. (1991). International Trade : An Introduction to Theory and Policy. Oxford, United Kingdom: World Scientific Publishing Company. |
Reuvid , J. and Sherlock, J. (2011). International Trade : An Essential Guide to the Principles and Practice of Export. London, United Kingdom: Kogan Page. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç –gereçlerini, üst düzeyde kullanır. (use) (Blooms 3)
|
||||||
2 |
Psikoloji alanında sorunları belirler ve çözüm üretir. (determine and solve) (Blooms 3)
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Normal ve anormal davranışları ayırt eder. (Blooms 2)
|
||||||
2 |
Psikoloji araştırmalarını yorumlar ve rapor eder. (interpret- report) (Blooms 3)
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji ile diğer sosyal bilimler arasındaki ilişlere dair bağlantılar kurar. (relate) (Blooms 4)
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikolojik testleri uygular. (apply) (Blooms 3)
|
||||||
2 |
Çağdaş Psikoloji Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecine entegre eder. (intagrate) (Blooms 6)
|
||||||
3 |
Psikoloji alanında çeşitli deneyler düzenler. (Conduct) (Blooms 6)
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda gerekli kurum ve bireylerle iş birliği yapar. (collabarate) (Blooms 6)
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji alanındaki gelişmeleri var olan bilgilerine entegre eder (intagrate) (Blooms 6)
|
||||||
2 |
İnsan davranışlarını bilimsel olarak analiz eder. (analyze) (Blooms 4)
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. (explain )(Blooms 2)
|
||||||
2 |
Psikoloji alanıyla ilgili sorunların bireysel, ulusal ve evrensel etkilerini dikkate alır (recognize) (Blooms 2)
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı ve istatistik bilgisini çalışmalarına entegre eder. (intragrate) 6
|
||||||
2 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeyi takip eder. (survey) (Blooms 4)
|
||||||
3 |
Psikoloji ile ilgili sosyal projeleri destekler. (Blooms 5)
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |