Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ILT458 |
INTERNAL CONTROL AND RISK MANAGEMENT ON LOGISTICS |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA AKMAN KAPLAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
İç kontrol ve risk yönetimi konusundaki farkındalığın artırılmasını, işletmenin yapısı ve faaliyetlerinin analiz edilmesini, makul güvence sağlayacak bir iç kontrol sisteminin kurulmasını, geliştirilmesini ve değerlendirilmesini sağlamak |
İçerik: |
Bu dersin içeriği: İç Kontrol, Risk Yönetimi, Suiistimal ve Kurumsal Yönetim konularını kapsamakla birlikte risk yönetimi ve yönetişim süreçlerinin etkiliğini değerlendirme fonksiyonları açıklamak |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Kontrol, iç kontrol ve denetim kavramlarını öğrenmek |
COSO Kontrol modeli hakkında bilgi sahibi olmak |
İç denetçinin görev ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olmak |
İç Kontrol ve İç Denetimi ilişkisini öğrenmek |
Uluslararası iç denetim standartlarını ve bu standartlar çerçevesinde iç denetim faaliyetinin yürütülmesi konusunda bilgi sahibi olmak |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
KİTAP OKUMA |
İç Kontrol Kavramı ve İç Kontrolün Temelleri: COSO Çerçevesi |
YÜZ YÜZE ANLATIM SORU-CEVAP |
2 |
KİTAP OKUMA |
İç Kontrol Modelleri ve Uygulamaları I |
YÜZ YÜZE ANLATIM SORU-CEVA |
3 |
KİTAP OKUMA |
İç Kontrol Modelleri ve Uygulamaları II |
YÜZ YÜZE ANLATIM SORU-CEVA |
4 |
KİTAP OKUMA |
Suiistimal Teorisi ve Uygulamaları I |
YÜZ YÜZE ANLATIM SORU-CEVA |
5 |
KİTAP OKUMA |
Suiistimal Teorisi ve Uygulamaları II |
YÜZ YÜZE ANLATIM SORU-CEVA |
6 |
KİTAP OKUMA |
Kurumsal Yönetişim ve En iyi Uygulamalar |
YÜZ YÜZE ANLATIM SORU-CEVA |
7 |
KİTAP OKUMA |
İç Kontrol ve Etik İlişkisi |
YÜZ YÜZE ANLATIM SORU-CEVA |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
KİTAP OKUMA |
İç Kontrolün Yürütülmesi |
YÜZ YÜZE ANLATIM SORU-CEVA |
10 |
KİTAP OKUMA |
Kurumsal Risk Yönetimi Çerçevesi |
YÜZ YÜZE ANLATIM SORU-CEVA |
11 |
KİTAP OKUMA |
Finansal Risk Yönetimi |
YÜZ YÜZE ANLATIM SORU-CEVA |
12 |
KİTAP OKUMA |
Riskin Belirlenmesi ve Derecelendirilmesi, Risk Değerlendirme Teknikleri |
YÜZ YÜZE ANLATIM SORU-CEVA |
13 |
KİTAP OKUMA |
Riskin Kontrolü: Önleyici, Tespit edici ve Düzeltici Kontroller |
YÜZ YÜZE ANLATIM SORU-CEVA |
14 |
KİTAP OKUMA |
İç Kontrol ve Risk Yönetimi Uygulamaları |
YÜZ YÜZE ANLATIM SORU-CEVA |
15 |
KİTAP OKUMA |
Genel Tekrar |
YÜZ YÜZE ANLATIM SORU-CEVA |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
BÜTÜNLEŞİK YAKLAŞIMLA KOBİLERDE RİSK TEMELLİ İÇ KONTROL Editör: GANİTE KURT, TUĞBA UÇMA UYSAL |
COSO İç Kontrol Bütünleşik Çerçeve Çeviri Editörü: Nuran Cömert, TİDE Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Edebi bir metnin sözlü veya yazılı olarak analizinde modernizm, postmodernizm ve postkolonyalizm gibi edebi akımların temel özelliklerini tanımlayabilir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Edebi bir metinde dil yapısını dilin işlevi ile ilişkilendirebilir.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Edebi metinleri ya da filmler gibi görsel eserleri açıklayabilir ve bu eserler üzerine fikir üretebilir.
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Farklı dönemlerden yazarların, şairlerin ve oyun yazarlarının dilini ve tarzını tanıyabilir.
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dil, edebiyat ve kültür ile ilgili anahtar terimleri ve kavramları açıklayabilir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Rönesans ya da 20. yüzyıl gibi çeşitli zaman dilimlerini o yüzyıllarda yazılmış edebi metinlere yansımış olan edebi, kuramsal, sosyal ve politik gelişmelerin ışığında tarihsel olarak sınıflandırabilir.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Farklı edebi türlerin özelliklerini karşılaştırabilir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Farklı etnik kökenler üzerine kurulan çeşitli kültürlerde üretilen edebi eserleri yorumlayabilir.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Orta Çağ ve Viktorya dönemi gibi farklı dönemleri, dönemlerin kendine özgü edebi, kuramsal, sosyal ve politik niteliklerine göre sözlü veya yazılı olarak karşılaştırabilir.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Akademik bir makale yazarken özgün bir argüman ortaya çıkarıp, kuramsal bir analiz yapabilir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Akademik bir makale yazarken intihalden kaçınmak için gerekli olan etik gerekliliklere uygun olarak entelektüel bir argüman/tez hazırlayabilir.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Edindiği araştırma becerilerini, akademik bir makale yazarken bilgi toplamak, topladığı bilgiyi düzenlemek ve sunmak için kullanabilir.
|
|
|
|
|
|
|
4 |
İngilizceden Türkçeye ya da Türkçeden İngilizceye metin çevirisi yaparken çeşitli çeviri yöntemlerini uygulayabilir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Toplantı, seminer ve konferans gibi akademik ve profesyonel etkinlikler düzenleyebilir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kendi öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini hayat boyu öğrenmeyi sürdürülebilir kılmak için yapılandırabilir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kazanabilir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sosyal haklar, demokrasi, sosyal adalet, cinsiyet ve ırksal kimlik, kültürel ve etik değerlerin gelişimini değerlendirebilir ve eleştirebilir.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
3 |
39 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
4 |
28 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
3 |
15 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
41 |
0 |
126 |
|
Genel Toplam |
126 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|