Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
AVM303 | AIRPORT ADMINISTRATION | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA AKMAN KAPLAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Havayolu işletmeciliğinin temel kavramlarını, etkilediği ve etkilendiği diğer aktörleri inceleyerek havayolu işletmeciliği ile ilgili temel bilgileri tartışmayı amaçlar. |
İçerik: | Ulaştırma Kavramı, Genel Havacılık ve Hava Taşımacılığı, Hava Taşımacılığı Hizmetlerine İlişkin Temel Kavramlar, Dünyadaki Hava Taşımacılığının Mevcut Durumu, Türkiye'de Hava Taşımacılığının Tarihsel Gelişimi, Türkiye'de Hava Taşımacılığının Mevcut Durumu, Serbestleşme Sonrası Havası gibi konuları içermektedir. Ulaştırma, Hava Ulaştırma Büyümesini Etkileyen Faktörler (Politik, Ekonomik, Sosyal, Teknolojik, Çevresel Faktörler), Ulaştırma Alt Sistemlerinin Karşılaştırılması, Dünyada ve Ülkemizde Ulaştırma Alt Sistemleri, Ulaştırma Alt Sistemlerinin Kullanımı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Havaalanı işletmeciliği ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Havaalanı faaliyet süreçlerini açıklar. |
Havaalanı işletme modellerine ve etkileşimlerine yönelik etkileri yorumlar. |
Havayolu firmaları ve havaalanı faaliyetlerini stratejik perspektiften analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Bölüm Okuma | Giriş ve ders materyalleri tanıtımı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bölüm Okuma | Ulaştırma Kavramı, Genel Havacılık ve Hava Taşımacılığı, Hava Taşımacılığı Hizmetlerine İlişkin Temel Kavramlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bölüm Okuma | Dünyada Hava Taşımacılığının Tarihsel Gelişimi,Oluşumu, Büyüme, Olgunluk, Serbestleşme süreçleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bölüm Okuma | Dünyada Hava Taşımacılığının Mevcut Durumu, Türkiye'de Hava Taşımacılığının Tarihsel Gelişimi, Türkiye'de Hava Taşımacılığının Mevcut Durumu, Serbestleşme Sonrası Hava Taşımacılığı, Hava Taşımacılığının Büyümesini Etkileyen Faktörler, (Siyasi, Ekonomik, Sosyal, Teknolojik, Çevresel Faktörler) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bölüm Okuma | Havayolu ürünü, Hava Taşımacılığında hizmet işlemleri,Hava Taşımacılığının Bileşenleri, Hava Taşımacılığının Özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bölüm Okuma | Havayolu ürünü, Hava Taşımacılığında hizmet işlemleri,Hava Taşımacılığının Bileşenleri, Hava Taşımacılığının Özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bölüm Okuma | Havayolu pazarında temel kavramlar, havayolu pazarında, havayolu pazarında bölümlere ayrılma, havayolu pazarında rekabet analizi, havayolu taşımacılığındaki müşteriler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bölüm Okuma | Temel işletme kavramları, havaalanı şirketleri, Hava Taşımacılığında talep, Genel olarak talep kavramı, havayolu talebini etkileyen faktörler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Bölüm Okuma | Demografik faktörler, coğrafi faktörler, ekonomik faktörler, sosyo-kültürel faktörler, havayolu ürünlerinin bileşenlerinin özellikleri, diğer ulaşım seçeneklerinin özellikleri, havayolu talebinin özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bölüm Okuma | Ulaşım sistemi kavramı, ulaşım sisteminin temel unsurları, ulaşım sisteminin amaçları, ulaşım sisteminin gerekliliği ve önemi, ulaşım hizmetinin genel özellikleri ve faydaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Bölüm Okuma | Ulaştırma Alt Sistemleri, Dünya ve Ülkemizdeki Ulaştırma Alt Sistemlerinin Karşılaştırılması, Ulaştırma Alt Sistemlerinin Kullanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Bölüm Okuma | Tek Sistemli Ulaşım, Çok Sistemli Ulaşım Intersystem Ulaştırma, Kombine Taşımacılık, Kombine Taşımacılığın gücü, Kombine Taşımacılığın zayıf yönleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bölüm Okuma | Taşımacılığın Alt Sistemlerinin Seçimi, Taşımacılık Tip Seçim Kriterleri, Maliyet, Hız, Güvenilirlik, Hesap Verebilirlik, Yükün Özellikleri, Esneklik, Kolay Ulaştırma Tipine Göre Erişim | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Bölüm Okuma | Taşımacılığın Alt Sistemlerinin Seçimi, Taşımacılık Tip Seçim Kriterleri, Maliyet, Hız, Güvenilirlik, Hesap Verebilirlik, Yükün Özellikleri, Esneklik, Kolay Ulaştırma Tipine Göre Erişim | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Anadolu Üniversitesi yayını,Havaaalanı Yönetimi |
Fernandes, E., & Pacheco, R. R. (2007). Airport management: a strategic approach. Transportation, 34(1), 129-142. |
Belobaba, P., Odoni, A., & Barnhart, C. (Eds.). (2015). The global airline industry. John Wiley & Sons. |
Cook, G. N., & Billig, B. G. (2017). Airline operations and management: a management textbook. Routledge. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edebi bir metnin sözlü veya yazılı olarak analizinde modernizm, postmodernizm ve postkolonyalizm gibi edebi akımların temel özelliklerini tanımlayabilir.
|
||||||
2 |
Edebi bir metinde dil yapısını dilin işlevi ile ilişkilendirebilir.
|
||||||
3 |
Edebi metinleri ya da filmler gibi görsel eserleri açıklayabilir ve bu eserler üzerine fikir üretebilir.
|
||||||
4 |
Farklı dönemlerden yazarların, şairlerin ve oyun yazarlarının dilini ve tarzını tanıyabilir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dil, edebiyat ve kültür ile ilgili anahtar terimleri ve kavramları açıklayabilir.
|
||||||
2 |
Rönesans ya da 20. yüzyıl gibi çeşitli zaman dilimlerini o yüzyıllarda yazılmış edebi metinlere yansımış olan edebi, kuramsal, sosyal ve politik gelişmelerin ışığında tarihsel olarak sınıflandırabilir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Farklı edebi türlerin özelliklerini karşılaştırabilir.
|
||||||
2 |
Farklı etnik kökenler üzerine kurulan çeşitli kültürlerde üretilen edebi eserleri yorumlayabilir.
|
||||||
3 |
Orta Çağ ve Viktorya dönemi gibi farklı dönemleri, dönemlerin kendine özgü edebi, kuramsal, sosyal ve politik niteliklerine göre sözlü veya yazılı olarak karşılaştırabilir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Akademik bir makale yazarken özgün bir argüman ortaya çıkarıp, kuramsal bir analiz yapabilir.
|
||||||
2 |
Akademik bir makale yazarken intihalden kaçınmak için gerekli olan etik gerekliliklere uygun olarak entelektüel bir argüman/tez hazırlayabilir.
|
||||||
3 |
Edindiği araştırma becerilerini, akademik bir makale yazarken bilgi toplamak, topladığı bilgiyi düzenlemek ve sunmak için kullanabilir.
|
||||||
4 |
İngilizceden Türkçeye ya da Türkçeden İngilizceye metin çevirisi yaparken çeşitli çeviri yöntemlerini uygulayabilir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplantı, seminer ve konferans gibi akademik ve profesyonel etkinlikler düzenleyebilir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendi öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini hayat boyu öğrenmeyi sürdürülebilir kılmak için yapılandırabilir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kazanabilir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyal haklar, demokrasi, sosyal adalet, cinsiyet ve ırksal kimlik, kültürel ve etik değerlerin gelişimini değerlendirebilir ve eleştirebilir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 13 | 26 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |