TR EN

AIRPORT MANAGEMENT AND PLANT DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
AVM317 AIRPORT MANAGEMENT AND PLANT 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA AKMAN KAPLAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; Bu ders havayolu sektöründe profesyonel hizmet verebilecek, havayolu yönetim ve donanım fonksiyonlarına hakim, profesyonel bakış açısı ile ekip kurabilecek ve yönetebilecek, etkin iletişim kurabilen, analitik düşence ile yönetim taktik ve stratejilerini teknolojik gelişmelere paralel kurum kültürüne uyumlu yönetici adayları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
İçerik: Dersin içeriği; Havayolu organizasyonel yönetim ve departman bilgileri, Liderlik teorileri, Havayolunda zaman ve çatışma yönetimi gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Havayolu organizasyonel yönetim yapısı ve departman bilgileri tanımlar.
Havayolu yönetiminde misyon, vizyon ve etkin iletişim, algı yönetim teknikleri açıklar.
Liderlik teorileri açıklar.
Havayolu lider yönetici kişilik tanımı, liderlik haritası ve yetkinlikleri açıklar.
Havayolunda kuyruk teorisi ve simulasyon modelleri tanımlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Sunum Havayolu organizasyonel yönetim ve departman bilgileri Sunum ve uygulamalı takım oyunu
2 Sunum Havayolu yönetiminde misyon, vizyon ve etkin iletişimle yönetim teknikleri Sunum ve uygulamalı takım çalışması, film gösterimi
3 Sunum Liderlik teorileri Sunum ve uygulamalı takım çalışması, fotoğraf analizi
4 Sunum Havayolu lider yönetici kişilik tanımı, liderlik haritası ve yetkinlikleri Sunum ve uygulamalı takım testi
5 Sunum Türkiye’de ve dünyada başlıca havalimanı türleri Sunum ve havalimanı haritalarından örnekler gösterimi
6 Sunum Havayolunda kuyruk teorisi ve simulasyon modelleri Sunum ve uygulamalı takım çalışması
7 Sunum Havayolu yönetiminde yalın bakım kavramının önemi Sunum ve uygulamalı takım çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Sunum Havayolu yönetiminde Puko tekniği, Havalimanı görüntü donanım sistemleri Sunum ve uygulamalı takım çalışması
10 Sunum Havayolu yönetiminde share point programı - dash board sistem Sunum, dash board örneklerinin incelenmesi ve uygulamalı takım çalışması
11 Sunum 3. Havalimanı güncel tanıtımı Sunum ve uygulamalı takım çalışması, imkanlar dahilinde havalimanına gezi düzenlenmesi
12 Sunum Örgütsel kültür kavramı ile yönetim teknikleri Sunum ve uygulamalı takım çalışması
13 Sunum Havayolunda zaman ve çatışma yönetimi Sunum ve uygulamalı takım çalışması, film gösterimi
14 Sunum Havayolu yönetim ve donanım sisteminin tekrarı soru cevap
15 Tüm konuların püf noktalarını gözden geçirme Havayolu yönetim ve donanım sisteminin tekrarı sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

DHMİ : ‘Yönetim Sistemleri Eğitim Kitabı’ (2018) : Havacılık Eğitim Dairesi Başkanlığı İşletme Eğitim Planlama ve Uygulama Müdürlüğü
Koçel, Tamer (2018) : İşletme Yöneticiğili, Beta Basım Yayım
Oktal, Hakan (Ed.) (2016); Havaalanı Sistemi, Anadolu Üniversitesi AÖF Yayını, Yayın no: 2108, Eskişehir.
Neufville, Richard de, Amedeo R. Odoni (2013); Airport Systems Planning, Design, and Management, Second Edition, McGraw-Hill, New York.
Wells, Alexander T., Seth B. Young (2004); Airport Planning and Management, Fifth Edition, McGraw-Hill, New York.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edebi bir metnin sözlü veya yazılı olarak analizinde modernizm, postmodernizm ve postkolonyalizm gibi edebi akımların temel özelliklerini tanımlayabilir.
2
Edebi bir metinde dil yapısını dilin işlevi ile ilişkilendirebilir.
3
Edebi metinleri ya da filmler gibi görsel eserleri açıklayabilir ve bu eserler üzerine fikir üretebilir.
4
Farklı dönemlerden yazarların, şairlerin ve oyun yazarlarının dilini ve tarzını tanıyabilir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dil, edebiyat ve kültür ile ilgili anahtar terimleri ve kavramları açıklayabilir.
2
Rönesans ya da 20. yüzyıl gibi çeşitli zaman dilimlerini o yüzyıllarda yazılmış edebi metinlere yansımış olan edebi, kuramsal, sosyal ve politik gelişmelerin ışığında tarihsel olarak sınıflandırabilir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı edebi türlerin özelliklerini karşılaştırabilir.
2
Farklı etnik kökenler üzerine kurulan çeşitli kültürlerde üretilen edebi eserleri yorumlayabilir.
3
Orta Çağ ve Viktorya dönemi gibi farklı dönemleri, dönemlerin kendine özgü edebi, kuramsal, sosyal ve politik niteliklerine göre sözlü veya yazılı olarak karşılaştırabilir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Akademik bir makale yazarken özgün bir argüman ortaya çıkarıp, kuramsal bir analiz yapabilir.
2
Akademik bir makale yazarken intihalden kaçınmak için gerekli olan etik gerekliliklere uygun olarak entelektüel bir argüman/tez hazırlayabilir.
3
Edindiği araştırma becerilerini, akademik bir makale yazarken bilgi toplamak, topladığı bilgiyi düzenlemek ve sunmak için kullanabilir.
4
İngilizceden Türkçeye ya da Türkçeden İngilizceye metin çevirisi yaparken çeşitli çeviri yöntemlerini uygulayabilir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Toplantı, seminer ve konferans gibi akademik ve profesyonel etkinlikler düzenleyebilir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kendi öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini hayat boyu öğrenmeyi sürdürülebilir kılmak için yapılandırabilir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kazanabilir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal haklar, demokrasi, sosyal adalet, cinsiyet ve ırksal kimlik, kültürel ve etik değerlerin gelişimini değerlendirebilir ve eleştirebilir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 4 5 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 2 3 6
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0