Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
AVM411 | RISK AND CRISIS MANAGEMENT IN AVIATION | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA AKMAN KAPLAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerin havayollarındaki risk ve kriz yönetiminin kritik etkenlerine hakim, gereken sorumluluk ve yönetim rollerini üstlenebilme kabiliyetine haiz, kurumsal kültür doğrultusunda iç kontrol ve denetimi sağlama yetisini ortaya koyabilen, gerekli uluslararası emniyet kural ve prosedürleri paralelinde risk ve kriz stratejik hedefleri önceden belirleyerek doğru zamanda doğru kararlar alabilmelerinin sağlanması dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Havacılık sektöründe tarihsel olarak tanımlanmış veya gelecekte olası tahmin edilebilecek tüm risk türleri, kaynakları ve ilkeleri hukuksal ve yetkili kuruluşların talimatları doğrultusunda tanımlanması, örgütsel kültüre uyumlu risk ve krizlere karşı alınabilecek önlemlerin iç denetim ve kontrolleri ile senaryolar ile incelenmesi, raporlama sisteminin tanıtılması, emniyet kavramlarına hakimiyet ile risk ve kriz yönetiminin profesyonel ifasına dair entegrasyon bilgi yönetim sisteminin açıklanması gibi konular dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Risk ve Kriz Yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Havacılık sektöründeki işletmeler tarafından kullanılan risk ve kriz yönetimi stratejilerini açıklar. |
Risk ve Kriz Yönetimini havacılık sektörüne uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | Risk kavramları ve varsayımlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap Okuma | Risk türleri, kaynakları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap Okuma | Risk yönetim ilkeleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Hukuksal açıdan Risk | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Risk yönetiminde örgütün yapısı, araçlar, unsurlar ve örgütsel kültür | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Risk yönetiminde politika, prosedürler ve raporlama süreçleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Risk yönetim bilgi sistemi ve analiz yöntemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Risk yönetim bilgi sistemi ve analiz yöntemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap Okuma | Risk yönetiminde maliyet ve finansman | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap Okuma | Risk belirleme süreci, girdi çıktı ve analizi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Risk yönetimi, örgütleme ve denetim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Kriz tanımı, kavramları ve varsayımlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap Okuma | Kriz türleri, kaynakları ve yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap Okuma | Emniyet yönetim sistemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aksoy, Tolga; Sahin, Isil (2009) : Belirsizlik Altinda Karar Alma: Geleneksel ve Modern Yaklasimlar, Discussion Paper, No. 2009/7, Turkish Economic Association, Ankara, This Version is available at: http://hdl.handle.net/10419/81587 |
DHMI : ‘Yonetim Sistemleri Egitim Kitabi’ (2018) : Havacilik Egitim Dairesi Baskanligi Isletme Egitim Planlama ve Uygulama Mudurlugu |
Muller, R., Wittmer, A., & Drax, C. (2014). Aviation Risk and Safety Management-Methods and applications in Aviation Organisations. Springer, USA. |
Flouris, T. G., & Yilmaz, A. K. (2016). Risk management and corporate sustainability in aviation. Routledge. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edebi bir metnin sözlü veya yazılı olarak analizinde modernizm, postmodernizm ve postkolonyalizm gibi edebi akımların temel özelliklerini tanımlayabilir.
|
||||||
2 |
Edebi bir metinde dil yapısını dilin işlevi ile ilişkilendirebilir.
|
||||||
3 |
Edebi metinleri ya da filmler gibi görsel eserleri açıklayabilir ve bu eserler üzerine fikir üretebilir.
|
||||||
4 |
Farklı dönemlerden yazarların, şairlerin ve oyun yazarlarının dilini ve tarzını tanıyabilir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dil, edebiyat ve kültür ile ilgili anahtar terimleri ve kavramları açıklayabilir.
|
||||||
2 |
Rönesans ya da 20. yüzyıl gibi çeşitli zaman dilimlerini o yüzyıllarda yazılmış edebi metinlere yansımış olan edebi, kuramsal, sosyal ve politik gelişmelerin ışığında tarihsel olarak sınıflandırabilir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Farklı edebi türlerin özelliklerini karşılaştırabilir.
|
||||||
2 |
Farklı etnik kökenler üzerine kurulan çeşitli kültürlerde üretilen edebi eserleri yorumlayabilir.
|
||||||
3 |
Orta Çağ ve Viktorya dönemi gibi farklı dönemleri, dönemlerin kendine özgü edebi, kuramsal, sosyal ve politik niteliklerine göre sözlü veya yazılı olarak karşılaştırabilir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Akademik bir makale yazarken özgün bir argüman ortaya çıkarıp, kuramsal bir analiz yapabilir.
|
||||||
2 |
Akademik bir makale yazarken intihalden kaçınmak için gerekli olan etik gerekliliklere uygun olarak entelektüel bir argüman/tez hazırlayabilir.
|
||||||
3 |
Edindiği araştırma becerilerini, akademik bir makale yazarken bilgi toplamak, topladığı bilgiyi düzenlemek ve sunmak için kullanabilir.
|
||||||
4 |
İngilizceden Türkçeye ya da Türkçeden İngilizceye metin çevirisi yaparken çeşitli çeviri yöntemlerini uygulayabilir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplantı, seminer ve konferans gibi akademik ve profesyonel etkinlikler düzenleyebilir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendi öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini hayat boyu öğrenmeyi sürdürülebilir kılmak için yapılandırabilir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kazanabilir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyal haklar, demokrasi, sosyal adalet, cinsiyet ve ırksal kimlik, kültürel ve etik değerlerin gelişimini değerlendirebilir ve eleştirebilir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 13 | 26 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |