TR EN

MONEY AND BANKING DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ECF436 MONEY AND BANKING 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA AKMAN KAPLAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrenciye finansal aracılar vasıtası ile gerçekleştirilen parasal işlemleri ve etkilerini analiz etme becerisini kazandırır.
İçerik: Para, Banka ve Finansın Temelleri, Kaydi Para Yaratma Süreci, Para Arzı ve TC Merkez Bankası Bilançosu, Para ve Faiz Oranı İlişkisi, Bankacılık Sektörünün Uluslararası Entegrasyonu ve Türkiye’de Bankacılık gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Para ve Banka ile ilgili temel kavramları açıklar.(explain) (2)
Güncel ekonomik olaylar ve sorunlar hakkında tartışır.(discuss) (2)
Bankacılık sisteminde gerçekleşen krizlerin sebeplerini yorumlar.(interpret) (4)
Faiz ve döviz hareketleri arasındaki ilişkiyi analiz eder.(analyze) (4)
Türkiye ve diğer dünya ülkelerindeki parasal işlemleri analiz eder.(analyze) (4)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Para, Banka ve Finansın Temelleri Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
2 Kitap Okuma Kaydi Para Yaratma Süreci, Para Arzı ve TC Merkez Bankası Bilançosu Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
3 Kitap Okuma Merkez Bankasının Bağımsızlığı ve Politika Uygulamaları Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
4 Kitap Okuma Para Politikasının Araçları, Amaçları ve Hedefleri, Para Politikası Yönetimi, Para Politikası Aktarım Mekanizmaları Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
5 Kitap Okuma Para Talebi Teorisi, Portföy Teorileri ve Para Politikasının Etkinliği Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
6 Kitap Okuma Para ve Faiz Oranı İlişkisi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
7 Kitap Okuma Parasal Aktarım Mekanizmaları Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Para, Döviz Kuru ve Ödemeler Dengesi İlişkisi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
10 Kitap Okuma Para ve Enflasyon: Enflasyon Teorisi ve Enflasyonun Maliyetleri Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
11 Kitap Okuma Dezenflasyon ve İstikrar Politikaları: Dengesizliklerde Uygun Hedef Seçimi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
12 Kitap Okuma Finansal Piyasalar ve Finansal Araçlar Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
13 Kitap Okuma Bankacılık Teorisi: Bankacılık Sektörünün Yapısı, İşleyişi, Sorunları ve Risk Yönetimi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
14 Kitap Okuma Bankacılık Sektörünün Uluslararası Entegrasyonu ve Türkiye’de Bankacılık Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
15 Kitap Okuma Finansal ve Bankacılık Krizleri Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Erdem, E. (2014) Money Bank and Financial System. Detay Publications
Mishkin, F. S. (2007). Money Bank ve Financial Marketing. Akademi Publications
Journal: Turkiye Bankalar Birligi Bankacilar Journal (www.tbb.org.tr), TCMB Reports

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edebi bir metnin sözlü veya yazılı olarak analizinde modernizm, postmodernizm ve postkolonyalizm gibi edebi akımların temel özelliklerini tanımlayabilir.
2
Edebi bir metinde dil yapısını dilin işlevi ile ilişkilendirebilir.
3
Edebi metinleri ya da filmler gibi görsel eserleri açıklayabilir ve bu eserler üzerine fikir üretebilir.
4
Farklı dönemlerden yazarların, şairlerin ve oyun yazarlarının dilini ve tarzını tanıyabilir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dil, edebiyat ve kültür ile ilgili anahtar terimleri ve kavramları açıklayabilir.
2
Rönesans ya da 20. yüzyıl gibi çeşitli zaman dilimlerini o yüzyıllarda yazılmış edebi metinlere yansımış olan edebi, kuramsal, sosyal ve politik gelişmelerin ışığında tarihsel olarak sınıflandırabilir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı edebi türlerin özelliklerini karşılaştırabilir.
2
Farklı etnik kökenler üzerine kurulan çeşitli kültürlerde üretilen edebi eserleri yorumlayabilir.
3
Orta Çağ ve Viktorya dönemi gibi farklı dönemleri, dönemlerin kendine özgü edebi, kuramsal, sosyal ve politik niteliklerine göre sözlü veya yazılı olarak karşılaştırabilir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Akademik bir makale yazarken özgün bir argüman ortaya çıkarıp, kuramsal bir analiz yapabilir.
2
Akademik bir makale yazarken intihalden kaçınmak için gerekli olan etik gerekliliklere uygun olarak entelektüel bir argüman/tez hazırlayabilir.
3
Edindiği araştırma becerilerini, akademik bir makale yazarken bilgi toplamak, topladığı bilgiyi düzenlemek ve sunmak için kullanabilir.
4
İngilizceden Türkçeye ya da Türkçeden İngilizceye metin çevirisi yaparken çeşitli çeviri yöntemlerini uygulayabilir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Toplantı, seminer ve konferans gibi akademik ve profesyonel etkinlikler düzenleyebilir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kendi öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini hayat boyu öğrenmeyi sürdürülebilir kılmak için yapılandırabilir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kazanabilir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal haklar, demokrasi, sosyal adalet, cinsiyet ve ırksal kimlik, kültürel ve etik değerlerin gelişimini değerlendirebilir ve eleştirebilir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 10 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 9 18
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0