TR EN

INTRODUCTION TO GLOBALIZATION DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ITR315 INTRODUCTION TO GLOBALIZATION 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA AKMAN KAPLAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilere küreselleşme olgusunun temel kavramlarının anlaşılması yönünde beceri kazandırılması; bu olgunun sosyolojik, ekonomik, politik dinamiklerinin analizinin yapılabilmesinin ve küreselleşme olgusunun eleştirel bir yaklaşımla değerlendirilebilmesinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Dersin içeriği, küreselleşmeyle ilgili temel kavramlar, küreselleşmenin tarihsel gelişimi, Fordizm ve Postfordizm kavramları üzerine, küreselleşme ve dünya sistemi, Modern ve Postmodern toplumun özellikleri, küreselleşmenin ideolojik arka planı, farklı düşünce okullarının küreselleşme olgusuna yaklaşımları, ulus devlet ve milliyetçilik, küreselleşme ve din, küreselleşme ve kültür, küreselleşmenin ekonomik etkileri, küreselleşmenin gelir dağılımına etkileri, ve küreselleşmeye tepkilerin özellikleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Küreselleşme olgusunun temel kavramlarını detaylı olarak açıklar
Küreselleşme sürecini tarihsel olarak sınıflandırır
Küreselleşmenin faydalarını ve zararlarını ekonomik, sosyal ve politik perspektiften pratik ölçekte örneklerle kategorize eder
Küreselleşme yönündeki tepkileri yerel ve bölgesel düzeyde karşılaştırır

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap okuma Küreselleşmeyle İlgili Temel Kavramlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma Küreselleşmenin Tarihsel Gelişimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma Fordizm ve Postfordizm Kavramları Üzerine Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuma Küreselleşme ve Dünya Sistemi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Kitap okuma Modern ve Postmodern Toplumun Özellikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Kitap okuma Küreselleşmenin İdeolojik Arka Planı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Kitap okuma Farklı Düşünce Okullarının Küreselleşme Olgusuna Yaklaşımları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Ulus Devlet ve Milliyetçilik Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Kitap okuma Küreselleşme ve Din Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Kitap okuma Küreselleşme ve Kültür Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Kitap okuma Küreselleşmenin Ekonomik Etkileri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Kitap okuma Küreselleşmenin Gelir Dağılımına Etkileri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Kitap okuma Küreselleşmeye Tepkilerin Özellikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Kitap okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bauman, Z. (1998). Globalization : The Human Consequences. Oxford, United Kingdom: Polity Press.
Scholte, J. A. (2013). Globalization : A Critical Introduction. Basingstoke, United Kingdom: Palgrave MacMillan.
Ritzer , G. and Dean, P. (2015). Globalization : A Basic Text. Chicester, United Kingdom: John Wiley and Sons Ltd.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edebi bir metnin sözlü veya yazılı olarak analizinde modernizm, postmodernizm ve postkolonyalizm gibi edebi akımların temel özelliklerini tanımlayabilir.
2
Edebi bir metinde dil yapısını dilin işlevi ile ilişkilendirebilir.
3
Edebi metinleri ya da filmler gibi görsel eserleri açıklayabilir ve bu eserler üzerine fikir üretebilir.
4
Farklı dönemlerden yazarların, şairlerin ve oyun yazarlarının dilini ve tarzını tanıyabilir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dil, edebiyat ve kültür ile ilgili anahtar terimleri ve kavramları açıklayabilir.
2
Rönesans ya da 20. yüzyıl gibi çeşitli zaman dilimlerini o yüzyıllarda yazılmış edebi metinlere yansımış olan edebi, kuramsal, sosyal ve politik gelişmelerin ışığında tarihsel olarak sınıflandırabilir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı edebi türlerin özelliklerini karşılaştırabilir.
2
Farklı etnik kökenler üzerine kurulan çeşitli kültürlerde üretilen edebi eserleri yorumlayabilir.
3
Orta Çağ ve Viktorya dönemi gibi farklı dönemleri, dönemlerin kendine özgü edebi, kuramsal, sosyal ve politik niteliklerine göre sözlü veya yazılı olarak karşılaştırabilir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Akademik bir makale yazarken özgün bir argüman ortaya çıkarıp, kuramsal bir analiz yapabilir.
2
Akademik bir makale yazarken intihalden kaçınmak için gerekli olan etik gerekliliklere uygun olarak entelektüel bir argüman/tez hazırlayabilir.
3
Edindiği araştırma becerilerini, akademik bir makale yazarken bilgi toplamak, topladığı bilgiyi düzenlemek ve sunmak için kullanabilir.
4
İngilizceden Türkçeye ya da Türkçeden İngilizceye metin çevirisi yaparken çeşitli çeviri yöntemlerini uygulayabilir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Toplantı, seminer ve konferans gibi akademik ve profesyonel etkinlikler düzenleyebilir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kendi öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini hayat boyu öğrenmeyi sürdürülebilir kılmak için yapılandırabilir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kazanabilir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal haklar, demokrasi, sosyal adalet, cinsiyet ve ırksal kimlik, kültürel ve etik değerlerin gelişimini değerlendirebilir ve eleştirebilir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0