TR EN

ÇALIŞMA EKONOMİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EKF359 ÇALIŞMA EKONOMİSİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrenciye, emek piyasasının işleyişi, aktörlerin fonksiyonları, bu fonksiyonların düzenlenmesi ve sorunların çözümlenmesine ilişkin yetkinlik kazandırmaktır.
İçerik: Emek piyasası ve özellikleri, işgücü mobilitesi, emek arzı ve talebi, işsizlik tanımları, ücret ve ücret sistemleri ve verimlilik konuları, iş piyasası emek mobilitesi, emek arzı, işsizlik, ücretler, ücret sistemleri, verimlilik konularını içermektedir

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Emek piyasalarının temel kavramlarını ve özelliklerini açıklar.(explain) (2)
Ücret teorileri ve ücret farklılıklarını açıklar.(explain) (2)
Eğitim, beşeri sermaye etkileşimini örnek olaylarda kullanır.(use) (3)
Sendikaların ekonomik etkilerini özetler. (summarize) (2)
Kamu ve emek piyasaları konusunda değerlendirme yapar.(evaluate) (5)
Emek piyasasında ayrımcılığı yorumlar.(interpret)(4)
İşsizlik ile ilgili değerlendirmeleri listeler.(list)(1)
Emek piyasası politikalarını tanımlar.(identfy)(2)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Çalışma ekonomisi: temel kavramlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Kitap Okuma Emek piyasası, tanım ve özellikleri, Emek piyasasının işleyişi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Kitap Okuma Emek arzı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Kitap Okuma Emek Talebi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
5 Kitap Okuma Ücret Teorileri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Kitap Okuma Ücret Farklılıklarının Ekonomik Analizi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
7 Kitap Okuma Eğitim Ekonomisi Anlatım, Soru Cevap, Grup Çalışması Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Emek Mobilitesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Kitap Okuma İşsizlik ve İstihdam Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Kitap Okuma Emek Göçü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Kitap Okuma Sendikalar ve Toplu Pazarlık Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
13 Kitap Okuma Kamu ve Emek Piyasaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma,İnceleme
14 Kitap Okuma Kamu istihdam Hizmeti ve Kamu Hizmeti Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme
15 Kitap Okuma Kamu Yönetimi Reformu ve Yeni Kamu Yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ceylan, B(2013).Çalışma Ekonomisi Teori ve Politikalar. İmaj yayınları
Borjas,G (2010) Çalışma Ekonomisi. Dora Yayıncılık
Biçerli,K(2008) Çalışma Ekonomisi. Beta Yayınları. 9. Baskı
Ehrenberg, R( 2009). Modern Labor Economics Teory and Public Policy. 12th edition
Çalışma ve Toplum, Ekonomi ve Hukuk Dergisi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm endüstrisinin temel özelliklerini ve Turizm Rehberliği mesleği ile ilgili temel kavramları açıklar ve turizm işletmelerinin özellikleri ile ilişkilendirir.
2
Turizm endüstrisinin yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini tartışır ve turizm işletmeleri ile ilişkilendirir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkiye’de yaşamış olan çeşitli uygarlıkların kültür, tarih, din, sanat, coğrafya, yaşam ve düşünce biçimlerini açıklar ve yorumlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm Rehberliği mesleğine ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi doğrultusunda seyahat amacı, türü ve turistik bölgenin özelliklerini göz önünde bulundurarak bir tur programı planlar (plan) ve işleyişini tartışır.
2
Turizm, sanat ve arkeoloji alanlarında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini vurgular ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik savunucu tutum ve davranış gösterir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm alanındaki güncel uygulamalara yönelik sayısal ve istatiksel verileri ve sonuçları etik değerlere uygun olarak analiz eder.
2
Turizm alanı, turist rehberliği meslek yasası ve meslek örgütler ile ilgili hukuki düzenlemeleri bilir ve uygular.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tur gruplarında liderlik rolünü üstlenerek; tur programını yönetir ve tur esnasında karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkiye’nin sahip olduğu doğal ve kültürel varlıklar, antik kent, ören yeri ve tarihi eserler ile bölgelerin mimari, sanat, mutfak kültürü, folklor, flora ve fauna v.b. özelliklerini anlatma ve sunma becerilerini kullanır.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yazılı-sözlü etkili iletişim ve sunum becerisi gösterir ve mesleki bilgilerini doğru ve etkin bir biçimde ifade eder.
2
İngilizce ve ikinci bir yabancı dilde ( Arapça, Rusça, Çince) okuma, yazma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir turu hazırlama, uygulama ve denetlemeye ilişkin bilgi ve yetkinliklerini kullanır.
2
Turizm Rehberliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
3
Turizmin fiziksel ve toplumsal çevreye yönelik yarattığı olumsuzluklara karşı duyarlı bir tutum gösterir, soyut ve somut kültürel varlıkları koruma bilinci ile hareket eder ( act).

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 10 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 9 18
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0