Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HYM410 | BİLETLEME VE REZERVASYON | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, uluslararası biletleme ve rezervasyon kavram, süreç ve kurallarını ve seyahat acentalarında kullanılan uluslararası rezervasyon sistemleri olan Amadeus ve Galileo sistemlerini uygulamalı olarak öğretmektir. |
İçerik: | Temel Bilet Satış ve Rezervasyon Kavramları, Tek Yönlü Yolculuklar, Gidiş-Dönüş (Return) Yolculuklar, Özel Ücretler, Add-on Kavramı, Bilet Üzerinde Yapılan İşlemler, Amadeus ve Galileo Programları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
IATA biletleme ve rezervasyon kavramlarını, süreçlerini ve kurallarını bilir. |
Merkezi rezervasyon sistemi aracılığı ile ülke, şehir, havalimanı, havayolu kodlarını ve uçuş tarife bilgilerini listeler. |
Merkezi rezervasyon sistemi aracılığı ile rezervasyon oluşturur, rezervasyonu ücretlendirir, müşteri özel taleplerini sisteme girer ve biletleme yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Temel Bilet Satış Kavramları ve Tek Yönlü Yolculuklar-1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Temel Bilet Satış Kavramları ve Tek Yönlü Yolculuklar-2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Gidiş-Dönüş (Return) Yolculuklar, Ücret Bölümleri Yöntemi (PU Concept) ve Sponsorlu Bilet Ödeme İşlemi (PTA)-1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Gidiş-Dönüş (Return) Yolculuklar, Ücret Bölümleri Yöntemi (PU Concept) ve Sponsorlu Bilet Ödeme İşlemi (PTA)-2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Özel Ücretler, En Düşük Ücret Kombinasyonları ve ADD-ON Kavramı-1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Özel Ücretler, En Düşük Ücret Kombinasyonları ve ADD-ON Kavramı-2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Bilet Üzerinde Yapılan İşlemler, Mixed Class | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Amadeus Sisteminde Kullanılan Girişler ve Temel Rezervasyon Kaydı-1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma |
10 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Amadeus Sisteminde Kullanılan Girişler ve Temel Rezervasyon Kaydı-2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma |
11 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Amadeus Sisteminde Rezervasyon İşlemleri ve Ücret Yükleme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma |
12 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Galileo Sisteminde Kullanılan Temel Girişler, Uygun Yer Durumu Görüntüleme ve Yer Alma-1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma |
13 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Galileo Sisteminde Kullanılan Temel Girişler, Uygun Yer Durumu Görüntüleme ve Yer Alma-2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma |
14 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Galileo Sisteminde Rezervasyon, Ücret, Bilet ve Otel-Araba Girişleri-1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma |
15 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Galileo Sisteminde Rezervasyon, Ücret, Bilet ve Otel-Araba Girişleri-2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sezgin, E., İ. O. Coşkun ve E. Özkan (2018); Bilet Satış, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayın No: 2475, Eskişehir. |
IATA (2014); Passinger Air Tariff-General Rules, Montreal. |
IATA (2014); Passinger Air Tariff-Worldwide Rules, Montreal. |
IATA (2014); Passinger Air Tariff-Worldwide Fares, Montreal. |
IATA (2007); Ticketing Handbook, Montreal. |
Sharma, J. K. (2009); Flight Reservation and Airline Ticketing, Kanishka Publishers, Distributors. |
Galileo Türkiye Eğitim Kitabı. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Turizm endüstrisinin temel özelliklerini ve Turizm Rehberliği mesleği ile ilgili temel kavramları açıklar ve turizm işletmelerinin özellikleri ile ilişkilendirir.
|
||||||
2 |
Turizm endüstrisinin yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini tartışır ve turizm işletmeleri ile ilişkilendirir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türkiye’de yaşamış olan çeşitli uygarlıkların kültür, tarih, din, sanat, coğrafya, yaşam ve düşünce biçimlerini açıklar ve yorumlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Turizm Rehberliği mesleğine ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi doğrultusunda seyahat amacı, türü ve turistik bölgenin özelliklerini göz önünde bulundurarak bir tur programı planlar (plan) ve işleyişini tartışır.
|
||||||
2 |
Turizm, sanat ve arkeoloji alanlarında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini vurgular ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik savunucu tutum ve davranış gösterir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Turizm alanındaki güncel uygulamalara yönelik sayısal ve istatiksel verileri ve sonuçları etik değerlere uygun olarak analiz eder.
|
||||||
2 |
Turizm alanı, turist rehberliği meslek yasası ve meslek örgütler ile ilgili hukuki düzenlemeleri bilir ve uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tur gruplarında liderlik rolünü üstlenerek; tur programını yönetir ve tur esnasında karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türkiye’nin sahip olduğu doğal ve kültürel varlıklar, antik kent, ören yeri ve tarihi eserler ile bölgelerin mimari, sanat, mutfak kültürü, folklor, flora ve fauna v.b. özelliklerini anlatma ve sunma becerilerini kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yazılı-sözlü etkili iletişim ve sunum becerisi gösterir ve mesleki bilgilerini doğru ve etkin bir biçimde ifade eder.
|
||||||
2 |
İngilizce ve ikinci bir yabancı dilde ( Arapça, Rusça, Çince) okuma, yazma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir turu hazırlama, uygulama ve denetlemeye ilişkin bilgi ve yetkinliklerini kullanır.
|
||||||
2 |
Turizm Rehberliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
||||||
3 |
Turizmin fiziksel ve toplumsal çevreye yönelik yarattığı olumsuzluklara karşı duyarlı bir tutum gösterir, soyut ve somut kültürel varlıkları koruma bilinci ile hareket eder ( act).
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 7 | 1 | 7 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 129 |
Genel Toplam | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |