TR EN

YENİ EDEBİYATTA ŞEHİR VE KÜLTÜR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TDE326 YENİ EDEBİYATTA ŞEHİR VE KÜLTÜR 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; İstanbul’un kuruluş ve gelişim süreci, İstanbul’un tarihî, mimarî, kültürel ve sosyal yönleri; şehir, kültür ve mimarî yapılar arasındaki ortaklık ve farklılıklar, Türkiye’de modern şehirleşme olgusunun başlangıcı, şehir ortamında gelişen edebi türler, Türkiye’deki modernleşme hareketleri konularını öğrenciye kavratmaktır.
İçerik: Ders; İstanbul’un kuruluş ve gelişim süreci, İstanbul’un tarihî, mimarî, kültürel ve sosyal yönleri; şehir, kültür ve mimarî yapılar arasındaki ortaklık ve farklılıklar, Türkiye’de modern şehirleşme olgusunun başlangıcı, şehir ortamında gelişen edebi türler Türkiye’deki modernleşme hareketleri konularını içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İstanbul’un kuruluş ve gelişim sürecini açıklar.
İstanbul’u tarihî, mimarî, kültürel ve sosyal yönleriyle inceler.
Şehir, kültür ve mimarî yapılar arasındaki ortaklık ve farklılıkları çözümler.
Türkiye’de modern şehirleşme olgusunun başlangıcından itibaren gelişen edebi yönelimlerin bu olgu tarafından nasıl etkilendiğini analiz eder.
Şehir ortamında gelişen edebi türlerin Türkiye’deki modernleşme hareketlerine katkısını değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - İstanbul’un kuruluş ve gelişim süreci Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Literatür Tarama, Kaynak Okuma İstanbul’un kuruluş ve gelişim süreci Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Literatür Tarama, Kaynak Okuma İstanbul’un kuruluş ve gelişim süreci Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Literatür Tarama, Kaynak Okuma İstanbul’un tarihî, mimarî, kültürel ve sosyal yönleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Literatür Tarama, Kaynak Okuma İstanbul’un tarihî, mimarî, kültürel ve sosyal yönleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Şehir, kültür ve mimarî yapılar arasındaki ortaklık ve farklılıklar Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Şehir, kültür ve mimarî yapılar arasındaki ortaklık ve farklılıklar Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Şehir, kültür ve mimarî yapılar arasındaki ortaklık ve farklılıklar Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Türkiye’de modern şehirleşme olgusunun başlangıcı Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Şehir ortamında gelişen edebi türler Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Şehir ortamında gelişen edebi türler Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Türkiye’deki modernleşme hareketleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Türkiye’deki modernleşme hareketleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Türkiye’deki modernleşme hareketleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bilgili, A. E. (2011), Şehir ve Kültür - İstanbul, İstanbul: Profil Yay.
Sevindi, N. (2003), Kent ve Kültür, İstanbul: Alfa Basım Yayım.
Mumford, L. & Miller, M. C. (2016), The Culture of Cities, Forbidden Bookshelf.
Zukin, S. (1996), Culture of Cities, Blackwell Publishers.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm endüstrisinin temel özelliklerini ve Turizm Rehberliği mesleği ile ilgili temel kavramları açıklar ve turizm işletmelerinin özellikleri ile ilişkilendirir.
2
Turizm endüstrisinin yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini tartışır ve turizm işletmeleri ile ilişkilendirir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkiye’de yaşamış olan çeşitli uygarlıkların kültür, tarih, din, sanat, coğrafya, yaşam ve düşünce biçimlerini açıklar ve yorumlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm Rehberliği mesleğine ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi doğrultusunda seyahat amacı, türü ve turistik bölgenin özelliklerini göz önünde bulundurarak bir tur programı planlar (plan) ve işleyişini tartışır.
2
Turizm, sanat ve arkeoloji alanlarında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini vurgular ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik savunucu tutum ve davranış gösterir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm alanındaki güncel uygulamalara yönelik sayısal ve istatiksel verileri ve sonuçları etik değerlere uygun olarak analiz eder.
2
Turizm alanı, turist rehberliği meslek yasası ve meslek örgütler ile ilgili hukuki düzenlemeleri bilir ve uygular.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tur gruplarında liderlik rolünü üstlenerek; tur programını yönetir ve tur esnasında karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkiye’nin sahip olduğu doğal ve kültürel varlıklar, antik kent, ören yeri ve tarihi eserler ile bölgelerin mimari, sanat, mutfak kültürü, folklor, flora ve fauna v.b. özelliklerini anlatma ve sunma becerilerini kullanır.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yazılı-sözlü etkili iletişim ve sunum becerisi gösterir ve mesleki bilgilerini doğru ve etkin bir biçimde ifade eder.
2
İngilizce ve ikinci bir yabancı dilde ( Arapça, Rusça, Çince) okuma, yazma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir turu hazırlama, uygulama ve denetlemeye ilişkin bilgi ve yetkinliklerini kullanır.
2
Turizm Rehberliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
3
Turizmin fiziksel ve toplumsal çevreye yönelik yarattığı olumsuzluklara karşı duyarlı bir tutum gösterir, soyut ve somut kültürel varlıkları koruma bilinci ile hareket eder ( act).

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 2 22
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 10 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 6 18
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0