TR EN

GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS370 GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HACER GÜLŞEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı görsel tasarıma ait teorik ve pratik bilgileri öğrencilere aktarmaktır.
İçerik: Dersin içeriğini ait renk, vurgu,odak noktası, algılama ölçütleri gibi görsel tasarıma ait uygulama yöntemleri oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Görsel algı gestalt tekniklerini tanır ve gördüğü bir görseli bu perspektiften yorumlar.
Resimde denge,odak noktası, ritm gibi görsel tasarıma ait temel uygulamaları ayırt eder ve bu bağlamda bir resmi analiz eder.
Oran, orantı/Altın Oran ve kompozisyon kurallarını açıklar ve uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş Tanışma ve görsel iletişim ve tasarım hakkında bilgi Anlatım / Soru-cevap
2 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Tasarımın temel öğeleri / Çizgi, şekil, doku, renk, ton değeri hakkında genel bilgilendirme Anlatım / Soru-cevap
3 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda çizgi kavramı-kullanımı / Doğada, soyut ve sembolik anlamlarıyla çizgi Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
4 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda şekil kavramı-kullanımı Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
5 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda doku kavramı-kullanımı Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
6 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda ton/ton değeri kavramı-kullanımı Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
7 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda renk / Renk kodları RGB ve CMYK / Vektörel ve Bitmap görüntü işleme Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme İki boyutlu tasarım / Denge, Görsel ağırlık, Simetri, Asimetri, Radial Denge, Bütünlük kavramları Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
10 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda ritim, tekrar, vurgu, odak noktası ve hareket Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
11 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Oran - Orantı / Altın oran / Kompozisyon kuralları Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
12 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda anlama ve anlamlandırma / Algılama ölçütleri, çağrışım oluşturma Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
13 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Görsel tasarımda anlama ve anlamlandırma / Görsel algı ve Gestalt teknikleri Anlatım / Soru-cevap / Uygulama
14 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Öğrencilerin uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi Uygulama / Değerlendirme
15 Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme Öğrencilerin uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi Uygulama / Değerlendirme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Öztuna, Y.; (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım; Yorum Sanat ve Yay.
Uçar, T.F; (2019). Görsel İletişim Ve Grafik Tasarım; İnkılap Yay.
Çellek, T.; Sağocak, M.; (2014). Temel Tasarım Sürecinde Yaratıcılık; Grafik Tasarım Yay.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türklerin tarihî süreç içinde kullandıkları alfabeleri, özellikle Osmanlı Türkçesi alfabesini tanır.
2
Dünya Edebiyatının nazım ve nesirde seçkin örneklerini tanır.
3
Türk Dilinin ve Edebiyatının milli ve özgün bir kültür birikimi olduğu fikrini savunur
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki İngilizceyi alanıyla ilgili uluslararası akademik yayınlardan yararlanabilecek kadar kullanır.
2
Alanı ile ilgili her türlü çalışmada sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder
3
Türk Dili ve Edebiyatı üzerine yapılmış çalışmaların ülkeler ve ekollere göre kaynakçasını yazılı, basılı ve elektronik ortamlarda inceler.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Genel dil bilimi yöntem ve kuramlarından yararlanarak Türk dil bilgisini ses, şekil, söz dizimi, anlam bilgisi ve söz varlığı düzeylerinde tarihsel-karşılaştırmalı olarak inceler.
2
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerini, araştırma metotlarını, bilgi ve teorileri inceler.
3
Çağdaş Türk Edebiyatının tarihsel gelişimini; metinlerin kaleme alındıkları tarihî dönemi ve kültürel atmosferi dikkate alarak, metinler üzerinden tartışır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla ve disiplinler arası bilgilerin yardımıyla değerlendirir.
2
Dil ve Edebiyat eserlerinin analizinde felsefe, sosyoloji, hukuk, iktisat vs. alanlarından faydalanarak disiplinlerarası mahiyette yorumlar yapar.
3
Çağdaş Türk Edebiyatları başta olmak üzere Dünya Edebiyatındaki yeni yönelişleri değerlendirir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla ve bir çalışma ekibi üyesi olarak çözümler üretir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çağdaş Edebiyatın bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde, edebiyat ve dilbilim açısından değerlendirir.
2
Türk Dili ve Edebiyatının, içinde yer aldığı medeniyet dairelerinden hangi ölçüde etkilendiğini değerlendirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında sürdürülebilirlik kavramının uygulanma sahalarını değerlendirir.
2
Akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk Dili ve Edebiyatıyla ilgili her konuya “Türk Dili ve Edebiyatının Bütünlüğü” bağlamında değer biçer.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 49 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0