TR EN

TELEVİZYONDA TÜRLER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS475 TELEVİZYONDA TÜRLER 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HACER GÜLŞEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, televizyon program türleri ile türlere özgü özellikleri aktarmaktır.
İçerik: Bu dersin içeriğini, tür kavramı, televizyondaki program türleri ve program türlerinin biçimlenmesindeki etkenler ile türlerin yaratımı ve tasarımı konusundaki temel kavramlar oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Televizyondaki program türlerini açıklar.
Türlerin ortaya çıkmasındaki etkenleri tartışır.
Türlerin tasarımındaki temel kavramları ve anlatı yapısını açıklar.
Televizyon türleri arasından özgün bir içerik üretir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması Tanışma ve Giriş: Tür kavramı. Televizyonda Program Türleri ve Program Türlerinin Biçimlenmesindeki Etkenler Anlatım, Soru Cevap
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Televizyon Programcılığının Temel Kavramları: Sinopsis, Tretman, Senaryo, Storyboard Oluşturma Anlatım, Soru Cevap, Uygulama
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Televizyon Programlarında Anlatı Yapısı Anlatım, Soru Cevap
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Televizyonda Haber Anlatım, Soru Cevap
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Televizyon Dramaları Anlatım, Soru Cevap
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Soap Operalar Anlatım, Soru Cevap
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Durum Komedileri Anlatım, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Talk Show Anlatım, Soru Cevap
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yarışma ve Reality Programları Anlatım, Soru Cevap
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Spor Programları, Çocuk programları, Söyleşi Programla Anlatım, Soru Cevap
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Müzik, Eğlence ve Aktüalite Programları Anlatım, Soru Cevap
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kuşak Programları: Kadın Programları, Sağlık Programları, Gençlik Programları Anlatım, Soru Cevap
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Melez Türler Anlatım, Soru Cevap
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Program tasarımı: Fikir ve Geliştirme, Program Düzenlemesi, Bütçeleme ve Pazarlama Anlatım, Soru Cevap, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Mutlu, Erol, Televizyonu Anlamak, Ankara: Gündoğan Yayınları, 1991.
Budak Leyla, Erdoğan, İlker, Anglo- Amerikan Eğlence Endüstrisinde Televizyon Program Formatları, İstanbul: Kalkedon, 2016.
Aziz, Aysel, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı, Ankara: Turhan Kitapevi, 2006.
Creeber, Glen. (Ed.) The Television Genre Book. Palgrave Macmillan, 2008.
Mittell, Jason. Genre and Television (From Cop Shows to Cartoons in American Culture). Routledge, 2004.
Zettl, Herbert. Television Production Handbook. Wadsworth, 2009.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türklerin tarihî süreç içinde kullandıkları alfabeleri, özellikle Osmanlı Türkçesi alfabesini tanır.
2
Dünya Edebiyatının nazım ve nesirde seçkin örneklerini tanır.
3
Türk Dilinin ve Edebiyatının milli ve özgün bir kültür birikimi olduğu fikrini savunur
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki İngilizceyi alanıyla ilgili uluslararası akademik yayınlardan yararlanabilecek kadar kullanır.
2
Alanı ile ilgili her türlü çalışmada sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder
3
Türk Dili ve Edebiyatı üzerine yapılmış çalışmaların ülkeler ve ekollere göre kaynakçasını yazılı, basılı ve elektronik ortamlarda inceler.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Genel dil bilimi yöntem ve kuramlarından yararlanarak Türk dil bilgisini ses, şekil, söz dizimi, anlam bilgisi ve söz varlığı düzeylerinde tarihsel-karşılaştırmalı olarak inceler.
2
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerini, araştırma metotlarını, bilgi ve teorileri inceler.
3
Çağdaş Türk Edebiyatının tarihsel gelişimini; metinlerin kaleme alındıkları tarihî dönemi ve kültürel atmosferi dikkate alarak, metinler üzerinden tartışır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla ve disiplinler arası bilgilerin yardımıyla değerlendirir.
2
Dil ve Edebiyat eserlerinin analizinde felsefe, sosyoloji, hukuk, iktisat vs. alanlarından faydalanarak disiplinlerarası mahiyette yorumlar yapar.
3
Çağdaş Türk Edebiyatları başta olmak üzere Dünya Edebiyatındaki yeni yönelişleri değerlendirir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla ve bir çalışma ekibi üyesi olarak çözümler üretir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çağdaş Edebiyatın bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde, edebiyat ve dilbilim açısından değerlendirir.
2
Türk Dili ve Edebiyatının, içinde yer aldığı medeniyet dairelerinden hangi ölçüde etkilendiğini değerlendirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında sürdürülebilirlik kavramının uygulanma sahalarını değerlendirir.
2
Akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk Dili ve Edebiyatıyla ilgili her konuya “Türk Dili ve Edebiyatının Bütünlüğü” bağlamında değer biçer.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 4 52
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 2 2
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0