TR EN

DEĞİŞİM YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YBS315 DEĞİŞİM YÖNETİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HACER GÜLŞEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; değişim yönetimi tekniklerinin açıklanması, bu tekniklerin uygulandığı örnek vakaların sınıf ortamında tartışılması ve öğrencilerin kendi örneklerini analiz etmesiyle bilgi ve becerilerin geliştirilmesi ve öğrenmenin kalıcılığının sağlanmasıdır.
İçerik: Dersin içeriği; değişim yönetiminin teorik temeli, amaç, kapsam, unsurları, müdahale teknikleri ve iş hayatından örnekler oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Değişim kavramını tanımlar (Define) (Bloom's 1)
İşletmelerin yaşam döngüsünü özetler (Summarize) (Bloom’s 2)
Değişime yönelik dirençleri yorumlar (Express) (Bloom’s 2)
Değişimi kolaylaştıran güçleri kendi ifadesi ile söyler (Demonstrate) (Bloom's 2)
Örnek bir vakada kullanılan değişik yönetimi tekniklerini gösterir (Bloom’s 3)
Örnek vakalardaki değişik yönetimi uygulamalarının başarılı ve başarısız sonuçlarını analiz eder (Analyze) (Bloom’s 4)
İşletmenin ihtiyaçlarına uygun değişim yönetimi tekniklerini geliştirir (Develop) (Bloom’s 5)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş ve dersin Tanıtımı Anlatım, Tartışma
2 Literatür Taraması Örgüt kavramı, paydaşlar ve dış çevre ile ilişkisi Anlatım, Tartışma
3 Literatür Taraması Çevresel belirsizlik ve örgütsel değişim Anlatım, Tartışma
4 Literatür Taraması Örgütsel etkinlik kavramı ve yaklaşımları, örnek olaylar Anlatım, Tartışma
5 Literatür Taraması Örgütsel etik ve etik modelleri, örnek olaylar Anlatım, Tartışma
6 Literatür Taraması Yatay-dikey farklılaşma ve bütünleşme modelleri, örnek olaylar Anlatım, Tartışma
7 Literatür Taraması Soru cevap uygulaması, örnek olaylar ve tartışma Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Taraması Uzmanlaşma ve koordinasyon Anlatım, Tartışma
10 Literatür Taraması Örgütsel değişime iten güçler ve değişimin karşısındaki engeller, örnek olaylar ve tartışma Anlatım, Tartışma
11 Literatür Taraması Evrimsel ve devrimsel değişim modelleri, örnek olaylar ve tartışma Anlatım, Tartışma
12 Literatür Taraması 3 aşamalı değişim süreci ve eylem araştırması, sunumlar Anlatım, Tartışma
13 Literatür Taraması Örgütsel yaşam döngüsü, sunumlar Anlatım, Tartışma
14 Literatür Taraması Örgütsel yaşam döngüsü, sunumlar Anlatım, Tartışma
15 Literatür Taraması Soru cevap uygulaması, örnek olaylar ve tartışma Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Çağlar, İ. (2015). Değişim ve Değişim Yönetimi: Bireysel, Örgütsel ve Toplumsal Düzeyde. Nobel Akademik Yayıncılık
Uyguç, N. (2019). Etkili Değişim Yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık
Jones, G. R. (2018). Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim. Gazi Kitapevi
Çağlar, İ. (2015). Değişim ve Değişim Yönetimi: Bireysel, Örgütsel ve Toplumsal Düzeyde. Nobel Akademik Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türklerin tarihî süreç içinde kullandıkları alfabeleri, özellikle Osmanlı Türkçesi alfabesini tanır.
2
Dünya Edebiyatının nazım ve nesirde seçkin örneklerini tanır.
3
Türk Dilinin ve Edebiyatının milli ve özgün bir kültür birikimi olduğu fikrini savunur
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki İngilizceyi alanıyla ilgili uluslararası akademik yayınlardan yararlanabilecek kadar kullanır.
2
Alanı ile ilgili her türlü çalışmada sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder
3
Türk Dili ve Edebiyatı üzerine yapılmış çalışmaların ülkeler ve ekollere göre kaynakçasını yazılı, basılı ve elektronik ortamlarda inceler.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Genel dil bilimi yöntem ve kuramlarından yararlanarak Türk dil bilgisini ses, şekil, söz dizimi, anlam bilgisi ve söz varlığı düzeylerinde tarihsel-karşılaştırmalı olarak inceler.
2
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerini, araştırma metotlarını, bilgi ve teorileri inceler.
3
Çağdaş Türk Edebiyatının tarihsel gelişimini; metinlerin kaleme alındıkları tarihî dönemi ve kültürel atmosferi dikkate alarak, metinler üzerinden tartışır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla ve disiplinler arası bilgilerin yardımıyla değerlendirir.
2
Dil ve Edebiyat eserlerinin analizinde felsefe, sosyoloji, hukuk, iktisat vs. alanlarından faydalanarak disiplinlerarası mahiyette yorumlar yapar.
3
Çağdaş Türk Edebiyatları başta olmak üzere Dünya Edebiyatındaki yeni yönelişleri değerlendirir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla ve bir çalışma ekibi üyesi olarak çözümler üretir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çağdaş Edebiyatın bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde, edebiyat ve dilbilim açısından değerlendirir.
2
Türk Dili ve Edebiyatının, içinde yer aldığı medeniyet dairelerinden hangi ölçüde etkilendiğini değerlendirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında sürdürülebilirlik kavramının uygulanma sahalarını değerlendirir.
2
Akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk Dili ve Edebiyatıyla ilgili her konuya “Türk Dili ve Edebiyatının Bütünlüğü” bağlamında değer biçer.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0