Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HYM422 | HAVACILIKTA GÜNCEL KONULAR | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HACER GÜLŞEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Küreselleşen hava yolu ve hava işletmecilik sektöründe uygulanan inovasyon tekniklerine hakim güncel konular ığışında eğitilmiş hava yolu yöneticisi yetiştirmek dersin temel amacıdır. |
İçerik: | Havacılık sektörel gelişmeleri geçmiş ve gelecek similasyonları, sağlık talimatı, bilgi yönetim sistemi, psikoloji, emniyet yönetim sistemi, eğitim yönetim ve denetimi, ingilizce, yeni hava limanı, hava yolu ulaştırma politikaları, stratejik hava yolu yönetim ve master planlama, seyrüsefer, örgütsel davranış, finansal yönetim ve gelir yönetimi, lojistik hizmetleri gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yeni açılan hava limanları hakkında değerlendirme yapar. |
Hava yolu ulaştırma politikalarını listeler. |
Havacılık alanında güncel konuları değerlendirir. |
Havacılık ile ilgili etkinlik organize eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık tarihçesi ve uygulamaları | Sunum |
2 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık tarihçesi ve uygulamaları | Sunum |
3 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi ve Güncel Konuların Saptanması | Sunum |
4 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Havacılıkta bilgi yönetim sistemi - Dijital Dönüşüm Uygulamaları | Sunum |
5 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Havacılık EYS emniyet yönetim sistemi | Sunum |
6 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Havacılıkta Kalite Yönetimi Sistemleri | Sunum |
7 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Uçuş Gecikmeleri (Havacılık sektöründe uçuş gecikmelerinin makine öğrenmesi temelli analizi ve tahmini) | Sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Yeni hava limanı Avantajları, Dezavantajları | Sunum |
10 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Türkiye'de Yerli Uçak Üretimi | Sunum |
11 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - İnsansız Hava Araçları | Sunum |
12 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Drone Gazeteciliği | Sunum |
13 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Salgın Hastalıkların Havayolu İşletmeciliğine Etkileri | Sunum |
14 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Hava ve uzay psikiyatrisi, psikolojisi ve nörolojisi | Sunum |
15 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Genel Tekrar | Sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
http://web.shgm.gov.tr/tr/arama?searchkey=kariyer+planlama |
http://www.sgairport.com/kurumsal/insan-kaynaklari/heasta-kariyer |
http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/66/07/963633/dosyalar/2015_09/15032036_rehberlikvekariyerplanlama.pdf |
http://acikarsiv.ankara.edu.tr/browse/335/ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türklerin tarihî süreç içinde kullandıkları alfabeleri, özellikle Osmanlı Türkçesi alfabesini tanır.
|
||||||
2 |
Dünya Edebiyatının nazım ve nesirde seçkin örneklerini tanır.
|
||||||
3 |
Türk Dilinin ve Edebiyatının milli ve özgün bir kültür birikimi olduğu fikrini savunur
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki İngilizceyi alanıyla ilgili uluslararası akademik yayınlardan yararlanabilecek kadar kullanır.
|
||||||
2 |
Alanı ile ilgili her türlü çalışmada sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder
|
||||||
3 |
Türk Dili ve Edebiyatı üzerine yapılmış çalışmaların ülkeler ve ekollere göre kaynakçasını yazılı, basılı ve elektronik ortamlarda inceler.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Genel dil bilimi yöntem ve kuramlarından yararlanarak Türk dil bilgisini ses, şekil, söz dizimi, anlam bilgisi ve söz varlığı düzeylerinde tarihsel-karşılaştırmalı olarak inceler.
|
||||||
2 |
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerini, araştırma metotlarını, bilgi ve teorileri inceler.
|
||||||
3 |
Çağdaş Türk Edebiyatının tarihsel gelişimini; metinlerin kaleme alındıkları tarihî dönemi ve kültürel atmosferi dikkate alarak, metinler üzerinden tartışır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türk dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla ve disiplinler arası bilgilerin yardımıyla değerlendirir.
|
||||||
2 |
Dil ve Edebiyat eserlerinin analizinde felsefe, sosyoloji, hukuk, iktisat vs. alanlarından faydalanarak disiplinlerarası mahiyette yorumlar yapar.
|
||||||
3 |
Çağdaş Türk Edebiyatları başta olmak üzere Dünya Edebiyatındaki yeni yönelişleri değerlendirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla ve bir çalışma ekibi üyesi olarak çözümler üretir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çağdaş Edebiyatın bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde, edebiyat ve dilbilim açısından değerlendirir.
|
||||||
2 |
Türk Dili ve Edebiyatının, içinde yer aldığı medeniyet dairelerinden hangi ölçüde etkilendiğini değerlendirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türk Dili ve Edebiyatı alanında sürdürülebilirlik kavramının uygulanma sahalarını değerlendirir.
|
||||||
2 |
Akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türk Dili ve Edebiyatıyla ilgili her konuya “Türk Dili ve Edebiyatının Bütünlüğü” bağlamında değer biçer.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 13 | 26 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |