TR EN

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ISL327 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HACER GÜLŞEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, işi ve işletmeyi, insanı merkeze alarak anlamaya çalışan bir disiplinin, insan kaynakları yönetiminin, rolünü ve sorumluluklarını sürdürebilirlik bakış açısıyla açıklama yetisi kazandırmaktır
İçerik: Dersin içeriği, İnsan kaynakları planlama, işe alma, seçme, işe alıştırma, çalışan geliştirme, kariyer planlama, performans değerlendirme ve ücretlendirme konularından oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İnsan kaynak yönetimin rolünü ve temel sorumluluklarını açıklar
İnsan kaynakları planlama sürecindeki adımları tanımlar
Etkili personel işe alım adımlarını tanımlar
Çalışan seçim sürecini tanımlar
İş görüşmelerindeki problemleri ve onları düzeltme yollarını tanımlar.
Çalışan el kitabının amacını ve içeriğini açıklar
Performans değerlendirme sisteminin amacını ve değerlendirme sürecindeki adımları açıklar.
Bir ücret programının kısımları olarak ana ödeme, primler ve farklı ödeme türlerini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap bölümü okuma İnsan kaynakları yönetiminin dinamik çevresi: küreselleşme, teknoloji, iş gücü oluşum trendleri Ders anlatım ve tartışma
2 Kitap bölümü okuma İnsan kaynakları yönetiminin dinamik çevresi: çalışan çeşitliliği ve çalışanın dahil edilmesi, sürekli iyileştirme programları, İKY’ nin önündeki diğer zorluklar Ders anlatım ve tartışma
3 Kitap bölümü okuma İşlevler ve strateji: yönetimin işlevleri, stratejik yönetim sürecinde İK’nın rolü, İKY işlevleri Ders anlatım ve tartışma
4 Kitap bölümü okuma Aday temini ve seçimi; iç ve dış aday temin yöntemleri, online dış kaynak aday temin yöntemleri, geleneksel dış kaynak aday temin yöntemleri Seçim; çalışan seçiminin önemi, seçim sürecini etkileyen çevresel faktörler, seçim süreci Ders anlatım ve tartışma
5 Kitap bölümü okuma Seçim; seçim sınavları, avantaj ve dezavantajları, sınavların özellikleri, türleri, iş görüşmeleri, görüşmelerin planlanması, içeriği, aday ve görüşmecinin rolleri, iş görüşmesi problemleri Ders anlatım ve tartışma
6 Kitap bölümü okuma Seçim; işe alım öncesi incelemeler, ihmalkar işe alım, seçim kararı, seçim sürecinin etkinliğini değerlendirmede kullanılan ölçütler Ders anlatım ve tartışma
7 Kitap bölümü okuma Eğitim ve geliştirme; eğitim ve geliştirmeyi etkileyen faktörler, eğitim ve geliştirme süreci, ihtiyaç belirleme, eğitim ve geliştirme yöntemleri, eğitim ve geliştirme programlarının uygulanması Ders anlatım ve tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kitap bölümü okuma Eğitim ve geliştirme; eğitim ve geliştirme faaliyetlerini değerlendirme ölçütleri, kariyer yolları ve kariyer geliştirme yöntemleri Ders anlatım ve tartışma
10 Kitap bölümü okuma Performans yönetimi ve değerlemesi; performans değerlemenin kullanım alanları, performans değerleme süreci, değerleme sorumluluğu, değerleme periyodu, değerleme yönteminin seçimi Ders anlatım ve tartışma
11 Kitap bölümü okuma Performans yönetimi ve değerlemesi; performans değerlemede yaşanan sorunlar, etkili bir değerleme sisteminin özellikleri, değerlendirme görüşmesi Ders anlatım ve tartışma
12 Kitap bölümü okuma Ücret; doğrudan finansal ücret, doğrudan finansal ücretin belirleyicileri olarak işgücü piyasası, iş, iş değerleme, ücretlendirme ve çalışan Ders anlatım ve tartışma
13 Kitap bölümü okuma Güvenlik ve sağlık; güvenlik programları ve değerlendirilmesi, kas-iskelet bozuklukları, ergonomi, iş yerinde şiddet, stres yönetimi, tükenmişlik, iyi hal programları, fitness programları, madde bağımlılığı, çalışan destek programları Ders anlatım ve tartışma
14 Kitap bölümü okuma İşçi ve işveren ilişkisi; sendikalar ve toplu pazarlık, toplu pazarlık konuları, müzakerelere hazırlık, müzakere etme ve tarafların anlaşması Ders anlatım ve tartışma
15 Kitap bölümü okuma İşletme içi çalışan ilişkileri; disiplin süreci ve disiplin cezaları Ders anlatım ve tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Mondy, R. W. & Mondy, J. B. (2017). İnsan Kaynakları Yönetimi, Çeviri Editörü: Doç. Dr. Güler TOZKOPARAN, Yrd. Doç. Dr. Murat ÇOLAK, 13. Basımdan Çeviri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türklerin tarihî süreç içinde kullandıkları alfabeleri, özellikle Osmanlı Türkçesi alfabesini tanır.
2
Dünya Edebiyatının nazım ve nesirde seçkin örneklerini tanır.
3
Türk Dilinin ve Edebiyatının milli ve özgün bir kültür birikimi olduğu fikrini savunur
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki İngilizceyi alanıyla ilgili uluslararası akademik yayınlardan yararlanabilecek kadar kullanır.
2
Alanı ile ilgili her türlü çalışmada sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder
3
Türk Dili ve Edebiyatı üzerine yapılmış çalışmaların ülkeler ve ekollere göre kaynakçasını yazılı, basılı ve elektronik ortamlarda inceler.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Genel dil bilimi yöntem ve kuramlarından yararlanarak Türk dil bilgisini ses, şekil, söz dizimi, anlam bilgisi ve söz varlığı düzeylerinde tarihsel-karşılaştırmalı olarak inceler.
2
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerini, araştırma metotlarını, bilgi ve teorileri inceler.
3
Çağdaş Türk Edebiyatının tarihsel gelişimini; metinlerin kaleme alındıkları tarihî dönemi ve kültürel atmosferi dikkate alarak, metinler üzerinden tartışır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla ve disiplinler arası bilgilerin yardımıyla değerlendirir.
2
Dil ve Edebiyat eserlerinin analizinde felsefe, sosyoloji, hukuk, iktisat vs. alanlarından faydalanarak disiplinlerarası mahiyette yorumlar yapar.
3
Çağdaş Türk Edebiyatları başta olmak üzere Dünya Edebiyatındaki yeni yönelişleri değerlendirir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla ve bir çalışma ekibi üyesi olarak çözümler üretir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çağdaş Edebiyatın bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde, edebiyat ve dilbilim açısından değerlendirir.
2
Türk Dili ve Edebiyatının, içinde yer aldığı medeniyet dairelerinden hangi ölçüde etkilendiğini değerlendirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında sürdürülebilirlik kavramının uygulanma sahalarını değerlendirir.
2
Akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk Dili ve Edebiyatıyla ilgili her konuya “Türk Dili ve Edebiyatının Bütünlüğü” bağlamında değer biçer.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 2 24
Ödev 1 10 10
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 13 1 13
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 58 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0