Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKY428 | YEREL SİYASET VE LİDERLİK | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HACER GÜLŞEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste; yerel siyasetin öğelerinin ele alınarak yerel yönetimler ve demokrasi ilişkisinin analiz edilmesi ve yerel siyasette liderlik öğesinin sorgulanmasını amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği mahalli idarelerin yönetimi, siyasi ve idari yerinden yönetim ayrımı, yerel siyaset mekanizmaları, kentsel siyaset yaklaşımları, kentsel siyasette liderlik, yerel seçimlerde iletişim stratejileri ve seçmen davranışı üzerinde liderliğin etkisi gibi konulardan oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yerel siyaset ve liderliğe ilişkin temel kavramları açıklar. |
Yerel siyaset organları ve mekanizmalarını tanımlar. |
Yerel siyaset kuramları ile seçmen davranışı arasında ilişki kurar. |
Dünyadaki yerel siyaset uygulamalarını karşılaştırır. |
Siyasi ve idari yerinden yönetim arasındaki farkları ortaya koyar. |
Avrupa Yerel Yönetimler Özerklik Şartı ve Türkiye’deki Yerel Yönetimler Özerklik Uygulamaları arasında ilişki kurar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin tanıtımı ve içeriğinin paylaşılması , siyasette yerel yönetimlerin önemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
2 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Mahalli İdarelerin yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
3 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Siyasi Yerinden Yönetim ve İdari Yerinden Yönetim Ayrımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
4 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Siyasi Yerinden Yönetim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
5 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Yerel siyaset mekanizmaları ve organları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
6 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Kent Yönetimlerinde Katılım | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
7 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Yerel Yönetimler ve Demokrasi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Kentsel Siyaset Yaklaşımları: İşlevcilik, Görgül Araştırmalar, Liberal Çoğulculuk, Marksist Yaklaşımlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
10 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Siyasi Yerinden Yönetim ve Türkiye | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
11 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Yerel Özerklik, Avrupa Yerel Yönetimler Özerklik Şartı ve Türkiye | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
12 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Kentsel Siyasette Liderlik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
13 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Yerel Seçimlerde İletişim Stratejileri ve Seçmen Davranışı Üzerinde Liderliğin Etkisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
14 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Dünyadan Yerel Siyaset Uygulamaları: İngiltere, ABD, Fransa, Almanya | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
15 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Keleş, R. (2016). Yerinden Yönetim ve Siyaset, İstanbul, Cem Yayınevi, 10. Baskı |
Kiriş H., Gül H., Nergiz N., Gökdayı İ. (2014). Türkiye’de Yerel Yönetimler ve Yerel Siyaset, Detay Yayıncılık |
Parlak B. (2010). Yerel Yönetimler Yerel Siyaset ve Kentsel Politikalar, IV. Kamu Yönetimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı Dora Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türklerin tarihî süreç içinde kullandıkları alfabeleri, özellikle Osmanlı Türkçesi alfabesini tanır.
|
||||||
2 |
Dünya Edebiyatının nazım ve nesirde seçkin örneklerini tanır.
|
||||||
3 |
Türk Dilinin ve Edebiyatının milli ve özgün bir kültür birikimi olduğu fikrini savunur
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki İngilizceyi alanıyla ilgili uluslararası akademik yayınlardan yararlanabilecek kadar kullanır.
|
||||||
2 |
Alanı ile ilgili her türlü çalışmada sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder
|
||||||
3 |
Türk Dili ve Edebiyatı üzerine yapılmış çalışmaların ülkeler ve ekollere göre kaynakçasını yazılı, basılı ve elektronik ortamlarda inceler.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Genel dil bilimi yöntem ve kuramlarından yararlanarak Türk dil bilgisini ses, şekil, söz dizimi, anlam bilgisi ve söz varlığı düzeylerinde tarihsel-karşılaştırmalı olarak inceler.
|
||||||
2 |
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerini, araştırma metotlarını, bilgi ve teorileri inceler.
|
||||||
3 |
Çağdaş Türk Edebiyatının tarihsel gelişimini; metinlerin kaleme alındıkları tarihî dönemi ve kültürel atmosferi dikkate alarak, metinler üzerinden tartışır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türk dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla ve disiplinler arası bilgilerin yardımıyla değerlendirir.
|
||||||
2 |
Dil ve Edebiyat eserlerinin analizinde felsefe, sosyoloji, hukuk, iktisat vs. alanlarından faydalanarak disiplinlerarası mahiyette yorumlar yapar.
|
||||||
3 |
Çağdaş Türk Edebiyatları başta olmak üzere Dünya Edebiyatındaki yeni yönelişleri değerlendirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla ve bir çalışma ekibi üyesi olarak çözümler üretir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çağdaş Edebiyatın bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde, edebiyat ve dilbilim açısından değerlendirir.
|
||||||
2 |
Türk Dili ve Edebiyatının, içinde yer aldığı medeniyet dairelerinden hangi ölçüde etkilendiğini değerlendirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türk Dili ve Edebiyatı alanında sürdürülebilirlik kavramının uygulanma sahalarını değerlendirir.
|
||||||
2 |
Akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türk Dili ve Edebiyatıyla ilgili her konuya “Türk Dili ve Edebiyatının Bütünlüğü” bağlamında değer biçer.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |