TR EN

ULUSLARARASI İŞLETMELERİN YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UIT416 ULUSLARARASI İŞLETMELERİN YÖNETİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HACER GÜLŞEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste öğrencilerin, uluslararası işletmelerde uygulanan yönetim sistemleri, faaliyetleri ve stratejileri anlaması ve uluslararası firmaların yönetiminde bu stratejileri kullanabilme yeterliliği kazanması amaçlanmaktadır. Ders sürecinde öğrenciler uluslararası örgütlerin yer aldıkları farklı çevresel koşulları yorumlar ve bu örgütlerin rekabetçi güçlerini arttırmalarını sağlamak için kullanacakları stratejileri örnekleyebilir.
İçerik: Dersin içeriği, uluslararası işletme, stratejik yönetim, dış ticaret, uluslararası ticaret teorileri, yönetim ve organizasyon, uluslararası ticari organizasyonlar konularından oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uluslararası ticareti etkileyen pek çok uluslararası kurum ve uygulamaları açıklar. (Understanding) (Bloom’s 5)
Farklı ülkelerdeki çevresel koşulların, uluslararası operasyonlarda ne kadar etkili olabileceğini hesaplar. (Applying) (Bloom’s 4)
Ulusal düzenlememelerin uluslararası işletmelere olan etkilerini tanımlar (Remembering) (Bloom’s 6)
Kültürel farkların bireyi nasıl etkilediğini ve bu etkinin uluslararası işletmelerce nasıl değerlendirilmesi gerektiğini açıklar. (Understanding) (Bloom’s 5)
Uluslararası pazarlara giriş aşamasında yapılması gereken araştırmaları belirler ve sonuçları sıralar. (Remembering) (Bloom’s 6)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma ve kaynak tarama Uluslararası Strateji ve Örgüt Anlatım tartışma
2 Okuma ve kaynak tarama Temel Çekim Faktörleri ve Yerel Faktörler Anlatım tartışma
3 Okuma ve kaynak tarama Pazar ve Bölgelerin Karşılaştırılması ve Seçimi Anlatım tartışma
4 Okuma ve kaynak tarama Giriş Yöntemlerinin Seçimi ve Yönetimi Anlatım tartışma
5 Okuma ve kaynak tarama Giriş Yöntemlerinin Seçimi ve Yönetimi Anlatım tartışma
6 Okuma ve kaynak tarama Ürün Stratejilerinin Geliştirilmesi Anlatım tartışma
7 Okuma ve kaynak tarama Tutundurma, Dağıtım ve Fiyatlandırma Stratejileri Anlatım tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Okuma ve kaynak tarama Uluslararası Üretim Yönetimi Anlatım tartışma
10 Okuma ve kaynak tarama Üretim faaliyetlerinin Finansmanı Anlatım tartışma
11 Okuma ve kaynak tarama Çalışanların İşe Alınması ve Yönetimi Anlatım tartışma
12 Okuma ve kaynak tarama Çalışanların İşe Alınması ve Yönetimi Anlatım tartışma
13 Okuma ve kaynak tarama Uluslararası Örnek Olaylar Anlatım tartışma
14 Okuma ve kaynak tarama Genel Değerlendirme Anlatım tartışma
15 Okuma ve kaynak tarama FİNAL Anlatım tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Mirze, S.K. (2018), Uluslararası İşletmecilik ve Yönetim, İstanbul: Beta Yayınevi
Kabar, M. M. (2011), Uluslararası İşletmelerde Yönetim-Organizasyon Politikaları ve Stratejiler, Ankara: Seçkin Yayınevi
Özalp, İ. (2012), Uluslararası İşletmeler ve Yönetim Stratejileri, Ankara: Nisan Kitabevi
Cavusgil,T. , Knight, G. & Riesenberger, J. (2007) International Business: Strategy, Management and the New Realities, London: Pearson

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türklerin tarihî süreç içinde kullandıkları alfabeleri, özellikle Osmanlı Türkçesi alfabesini tanır.
2
Dünya Edebiyatının nazım ve nesirde seçkin örneklerini tanır.
3
Türk Dilinin ve Edebiyatının milli ve özgün bir kültür birikimi olduğu fikrini savunur
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki İngilizceyi alanıyla ilgili uluslararası akademik yayınlardan yararlanabilecek kadar kullanır.
2
Alanı ile ilgili her türlü çalışmada sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder
3
Türk Dili ve Edebiyatı üzerine yapılmış çalışmaların ülkeler ve ekollere göre kaynakçasını yazılı, basılı ve elektronik ortamlarda inceler.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Genel dil bilimi yöntem ve kuramlarından yararlanarak Türk dil bilgisini ses, şekil, söz dizimi, anlam bilgisi ve söz varlığı düzeylerinde tarihsel-karşılaştırmalı olarak inceler.
2
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerini, araştırma metotlarını, bilgi ve teorileri inceler.
3
Çağdaş Türk Edebiyatının tarihsel gelişimini; metinlerin kaleme alındıkları tarihî dönemi ve kültürel atmosferi dikkate alarak, metinler üzerinden tartışır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla ve disiplinler arası bilgilerin yardımıyla değerlendirir.
2
Dil ve Edebiyat eserlerinin analizinde felsefe, sosyoloji, hukuk, iktisat vs. alanlarından faydalanarak disiplinlerarası mahiyette yorumlar yapar.
3
Çağdaş Türk Edebiyatları başta olmak üzere Dünya Edebiyatındaki yeni yönelişleri değerlendirir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla ve bir çalışma ekibi üyesi olarak çözümler üretir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çağdaş Edebiyatın bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde, edebiyat ve dilbilim açısından değerlendirir.
2
Türk Dili ve Edebiyatının, içinde yer aldığı medeniyet dairelerinden hangi ölçüde etkilendiğini değerlendirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında sürdürülebilirlik kavramının uygulanma sahalarını değerlendirir.
2
Akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk Dili ve Edebiyatıyla ilgili her konuya “Türk Dili ve Edebiyatının Bütünlüğü” bağlamında değer biçer.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0