TR EN

ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YBS419 ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HACER GÜLŞEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; arttırılmış gerçeklik kavramını öğrenerek tasarım yapmak ve uygulama geliştirmek.
İçerik: Dersin içeriği, arttırılmış gerçeklik kavramı, arttırılmış gerçeklik-sanal gerçeklik ayrımı, eğitimde arttırılmış gerçeklik kullanımı, arttırılmış gerçeklik ile nesne modelleme, akıllı telefonlarda arttırılmış gerçeklik (PDA) uygulaması geliştirmedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Artırılmış gerçeklik ortamlarını analiz eder.{Analyze / Bloom's 4}
Artırılmış gerçeklik ortamı geliştirir.{Evaluate / Bloom's 5}
Artırılmış gerçeklik uygulama geliştirme süreçlerinde kullanılan farklı teknikleri tanır.{Knowledge / Bloom's 1}
Artırılmış gerçeklik uygulama geliştirme süreçlerinde farklı teknikleri kullanır.{Apply / Bloom's 3}
Uygun olan teknik ile artırılmış gerçeklik öğrenme ortamı tasarlar. {Evaluate / Bloom's 5}

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Ders programının tartışılması ve okumaların belirlenmesi Anlatım, tartışma, uygulama
2 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik Anlatım, tartışma, uygulama
3 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik Anlatım, tartışma, uygulama
4 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik kullanılan disiplinler Anlatım, tartışma, uygulama
5 Literatür okuması Mevcut arttırılmış gerçeklik uygulamaları Anlatım, tartışma, uygulama
6 Literatür okuması Eğitimde Arttırılmış gerçeklik kullanımı Anlatım, tartışma, uygulama
7 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik kitabı geliştirme Anlatım, tartışma, uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik ile oyun geliştirme Anlatım, tartışma, uygulama
10 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik ile nesne modelleme Anlatım, tartışma, uygulama
11 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik ile beceri eğitimi Anlatım, tartışma, uygulama
12 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik uygulama geliştirme araçları Anlatım, tartışma, uygulama
13 Literatür okuması Akıllı telefonlarda (PDA) çalışan Arttırılmış gerçeklik tarayıcıları Anlatım, tartışma, uygulama
14 Literatür okuması Akıllı telefonda (PDA) çalışan arttırılmış gerçeklik uygulaması geliştirme Anlatım, tartışma, uygulama
15 Literatür okuması Genel değerlendirme Anlatım, tartışma, uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kipper, G., & Rampolla, J. (2012). Augmented Reality: an emerging technologies guide to AR. Elsevier.
Kaleci, Devkan & Demircioglu, Tuba & Akkus, Ilyas. (2016). Örnek Bir Artırılmış Gerçeklik Uygulaması Tasarımı. 10.13140/RG.2.1.2627.8165.
Somyürek, Sibel. (2014). Öğretim Sürecinde Z Kuşağının Dikkatini Çekme: Artırılmış Gerçeklik. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 4. 10.17943/etku.88319.
Radu, Iulian. (2012). Why should my students use AR? A comparative review of the educational impacts of augmented-reality. ISMAR 2012 - 11th IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality 2012, Science and Technology Papers. 313-314. 10.1109/ISMAR.2012.6402590.
Yuen, Steve & Yuen, Yin & Yaoyuneyong, Gallayanee & Johnson, Erik. (2011). Augmented Reality: An Overview and Five Directions for AR in Education. Journal of Educational Technology Development and Exchange. 119. 119-140. 10.18785/jetde.0401.10.
MEB, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, EĞİTİMDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türklerin tarihî süreç içinde kullandıkları alfabeleri, özellikle Osmanlı Türkçesi alfabesini tanır.
2
Dünya Edebiyatının nazım ve nesirde seçkin örneklerini tanır.
3
Türk Dilinin ve Edebiyatının milli ve özgün bir kültür birikimi olduğu fikrini savunur
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki İngilizceyi alanıyla ilgili uluslararası akademik yayınlardan yararlanabilecek kadar kullanır.
2
Alanı ile ilgili her türlü çalışmada sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder
3
Türk Dili ve Edebiyatı üzerine yapılmış çalışmaların ülkeler ve ekollere göre kaynakçasını yazılı, basılı ve elektronik ortamlarda inceler.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Genel dil bilimi yöntem ve kuramlarından yararlanarak Türk dil bilgisini ses, şekil, söz dizimi, anlam bilgisi ve söz varlığı düzeylerinde tarihsel-karşılaştırmalı olarak inceler.
2
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerini, araştırma metotlarını, bilgi ve teorileri inceler.
3
Çağdaş Türk Edebiyatının tarihsel gelişimini; metinlerin kaleme alındıkları tarihî dönemi ve kültürel atmosferi dikkate alarak, metinler üzerinden tartışır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla ve disiplinler arası bilgilerin yardımıyla değerlendirir.
2
Dil ve Edebiyat eserlerinin analizinde felsefe, sosyoloji, hukuk, iktisat vs. alanlarından faydalanarak disiplinlerarası mahiyette yorumlar yapar.
3
Çağdaş Türk Edebiyatları başta olmak üzere Dünya Edebiyatındaki yeni yönelişleri değerlendirir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla ve bir çalışma ekibi üyesi olarak çözümler üretir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çağdaş Edebiyatın bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde, edebiyat ve dilbilim açısından değerlendirir.
2
Türk Dili ve Edebiyatının, içinde yer aldığı medeniyet dairelerinden hangi ölçüde etkilendiğini değerlendirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında sürdürülebilirlik kavramının uygulanma sahalarını değerlendirir.
2
Akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk Dili ve Edebiyatıyla ilgili her konuya “Türk Dili ve Edebiyatının Bütünlüğü” bağlamında değer biçer.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0