Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTI405 | REKLAM VE ETİK | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HABİBE GÜNGÖR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders; mesleki ve etik sorumluluk bilincini öğrenciye kazandırmaktadır. |
İçerik: | Reklamcılığa genel bakış, etik ve mesleki etik kavramları, reklamcılıkta mesleki etik, reklamcılığa yönelik eleştiriler, Reklamda özdenetim, Reklam Özdenetim Kurulu, Dürüst Reklamcılık Denetleme Kurulu, reklamcılıkta etik ilkeler (adaba uygunluk, dürüstlük, gerçeğe uygunluk), reklamcılıkta etik ilkeler (karşılaştırmalar, tanıklık, tahkir ve küçük düşürme), reklamcılıkta etik ilkeler (mahremiyetin korunması, ticari itibarın kötüye kullanılması), reklamcılıkta etik ilkeler (taklit, güvenlik mülahazaları, reklamların tanınması), reklamcılıkta etik ilkeler (çocuklar ve gençler), reklamcılıkta etik ilkeler (ticari faaliyetler), reklamcılıkta etik ilkeler (özel hizmetler ve özellik arz eden maddeler, sorumluluk) dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Reklamcılıkta mesleki etiği kavramını tanımlar. |
Reklamcılığa yönelik eleştirilerin en az 3’ünü listeler. |
Reklamda özdenetimin önemini açıklar. |
Reklam ve etik değerleri ilişkilendirir. |
Reklamcılıkta etik ilkeleri, örnek reklamlar üzerinden değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Giriş: Dersin amacının ve içeriğinin aktarılması, haftalık ders konularının tanıtımı | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Etik ve mesleki etik kavramları | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamcılıkta mesleki etik | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamcılığa yönelik eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamda özdenetim | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklam Özdenetim Kurulu | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Dürüst Reklamcılık Denetleme Kurulu | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamcılıkta etik ilkeler (adaba uygunluk, dürüstlük, gerçeğe uygunluk) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamcılıkta etik ilkeler (karşılaştırmalar, tanıklık, tahkir ve küçük düşürme) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamcılıkta etik ilkeler (mahremiyetin korunması, ticari itibarın kötüye kullanılması) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamcılıkta etik ilkeler (taklit, güvenlik mülahazaları, reklamların tanınması) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamcılıkta etik ilkeler (çocuklar ve gençler) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamcılıkta etik ilkeler (ticari faaliyetler) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamcılıkta etik ilkeler (özel hizmetler ve özellik arz eden maddeler, sorumluluk) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tosun, Nurhan Babür; Uraltaş, Nazlım Tüzel; Nas, Alparslan; Özkaya, Betül; Güdüm, Sinem; Ertürk, Burçin; Dönmez, Mevlüt; Çerçi, Merve; Ülker, Yelda; Cesur, Damla Karşu; Varol, Erdem; Kiçir, İbrahim. (2018). Reklam Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları. |
Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayıncılık. |
Özdemir, H. Televizyon Reklamlarında Etik, Gazi Kitabevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
|
||||||
2 |
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
|
||||||
3 |
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
||||||
2 |
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
|
||||||
3 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
|
||||||
4 |
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
|
||||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
|
||||||
3 |
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
|
||||||
4 |
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
|
||||||
5 |
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir. (manage) (Bloom 3)
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
||||||
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
||||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
|
||||||
2 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
|
||||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |