TR EN

DEDE KORKUT İNCELEMELERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TDE322 DEDE KORKUT İNCELEMELERİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HABİBE GÜNGÖR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; Dede Korkut kitabının farklı nüshaları ve yayınları, Dede Korkut kitabındaki kahraman prototipleri, Dede Korkut kitabındaki motifler, Dede Korkut kitabının Türk destan geleneği içindeki yeri, Dede Korkut kitabının Türkoloji disiplinindeki diğer alanlarla ilişkisi konularını öğrenciye kavratmaktır.
İçerik: Ders; Dede Korkut kitabının farklı nüshaları ve yayınları, Dede Korkut kitabındaki kahraman prototipleri, Dede Korkut kitabındaki motifler, Dede Korkut kitabının Türk destan geleneği içindeki yeri, Dede Korkut kitabının Türkoloji disiplinindeki diğer alanlarla ilişkisi konularını içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dede Korkut kitabının farklı nüshalarını ve yayınlarını listeler.
Dede Korkut kitabındaki kahraman prototiplerini örnekler üzerinde inceler.
Dede Korkut kitabındaki motifleri halk bilimi ve kültürü açısından analiz eder.
Dede Korkut kitabının Türk destan geleneği içindeki yerini keşfeder.
Dede Korkut kitabının Türkoloji disiplinindeki diğer alanlarla ilişkisini belirler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dede Korkut kitabının farklı nüshaları ve yayınları Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Dede Korkut kitabının farklı nüshaları ve yayınları Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Dede Korkut kitabının farklı nüshaları ve yayınları Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Dede Korkut kitabındaki kahraman prototipleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Dede Korkut kitabındaki kahraman prototipleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Dede Korkut kitabındaki kahraman prototipleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Dede Korkut kitabındaki motifler Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Dede Korkut kitabındaki motifler Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Dede Korkut kitabının Türk destan geleneği içindeki yeri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Dede Korkut kitabının Türk destan geleneği içindeki yeri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Dede Korkut kitabının Türk destan geleneği içindeki yeri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Dede Korkut kitabının Türkoloji disiplinindeki diğer alanlarla ilişkisi Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Dede Korkut kitabının Türkoloji disiplinindeki diğer alanlarla ilişkisi Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Dede Korkut kitabının Türkoloji disiplinindeki diğer alanlarla ilişkisi Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ergin, M. (2017), Dede Korkut Kitabı, İstanbul: Boğaziçi Yay.
Gökyay, O. Ş. (2007), Dedem Korkudun Kitabı, İstanbul: Kabalcı Yay.
Karabaş, S. (2008), Bütüncil Türk Budunbilimine Doğru, İstanbul: YKY Yay.
Kafadar, C. (2010), İki Cihan Aresinde, İstanbul: Birleşik Dağıtım Kitabevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
2
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
3
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
2
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
3
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
4
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
2
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
2
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
3
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
4
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
5
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir. (manage) (Bloom 3)
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
2
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
2
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 2 22
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 10 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 6 18
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0