Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ECF436 | MONEY AND BANKING | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HABİBE GÜNGÖR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrenciye finansal aracılar vasıtası ile gerçekleştirilen parasal işlemleri ve etkilerini analiz etme becerisini kazandırır. |
İçerik: | Para, Banka ve Finansın Temelleri, Kaydi Para Yaratma Süreci, Para Arzı ve TC Merkez Bankası Bilançosu, Para ve Faiz Oranı İlişkisi, Bankacılık Sektörünün Uluslararası Entegrasyonu ve Türkiye’de Bankacılık gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Para ve Banka ile ilgili temel kavramları açıklar.(explain) (2) |
Güncel ekonomik olaylar ve sorunlar hakkında tartışır.(discuss) (2) |
Bankacılık sisteminde gerçekleşen krizlerin sebeplerini yorumlar.(interpret) (4) |
Faiz ve döviz hareketleri arasındaki ilişkiyi analiz eder.(analyze) (4) |
Türkiye ve diğer dünya ülkelerindeki parasal işlemleri analiz eder.(analyze) (4) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | Para, Banka ve Finansın Temelleri | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
2 | Kitap Okuma | Kaydi Para Yaratma Süreci, Para Arzı ve TC Merkez Bankası Bilançosu | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
3 | Kitap Okuma | Merkez Bankasının Bağımsızlığı ve Politika Uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Para Politikasının Araçları, Amaçları ve Hedefleri, Para Politikası Yönetimi, Para Politikası Aktarım Mekanizmaları | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Para Talebi Teorisi, Portföy Teorileri ve Para Politikasının Etkinliği | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Para ve Faiz Oranı İlişkisi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Parasal Aktarım Mekanizmaları | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Para, Döviz Kuru ve Ödemeler Dengesi İlişkisi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
10 | Kitap Okuma | Para ve Enflasyon: Enflasyon Teorisi ve Enflasyonun Maliyetleri | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
11 | Kitap Okuma | Dezenflasyon ve İstikrar Politikaları: Dengesizliklerde Uygun Hedef Seçimi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Finansal Piyasalar ve Finansal Araçlar | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Bankacılık Teorisi: Bankacılık Sektörünün Yapısı, İşleyişi, Sorunları ve Risk Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
14 | Kitap Okuma | Bankacılık Sektörünün Uluslararası Entegrasyonu ve Türkiye’de Bankacılık | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
15 | Kitap Okuma | Finansal ve Bankacılık Krizleri | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Erdem, E. (2014) Money Bank and Financial System. Detay Publications |
Mishkin, F. S. (2007). Money Bank ve Financial Marketing. Akademi Publications |
Journal: Turkiye Bankalar Birligi Bankacilar Journal (www.tbb.org.tr), TCMB Reports |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the historical development process of Aviation Management.
|
||||||
2 |
Use computer programs related to Aviation Transportation.
|
||||||
3 |
Define basic concepts related with aviation management.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
||||||
2 |
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
|
||||||
3 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
|
||||||
4 |
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage operational activities related to the airline.
|
||||||
2 |
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
|
||||||
2 |
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
|
||||||
3 |
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
|
||||||
4 |
Cooperate with stakeholders related to air transport.
|
||||||
5 |
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Execute a study in his/her field independently.
|
||||||
2 |
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
|
||||||
2 |
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
|
||||||
2 |
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
|
||||||
3 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 9 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 35 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |