Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ITR424 | CUSTOMS REGULATIONS AND THE TURKISH FOREIGN TRADE REGIME | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HABİBE GÜNGÖR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilere dış ticaret pratikleri ile ilgili ülkelerin sahip olması gereken gümrük mevzuatına uygunluğunun ve Türkiye’nin dış ticaret mevzuatının ve rejiminin detaylıca irdelenerek öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, gümrük mevzuatına genel bakış ve temel kavramlar, bağlayıcı tarife ve bağlayıcı menşei bilgisi, gümrük tarifesi ve eşyanın tarife pozisyonlarına ayrılması, gümrük vergilerinin tahakkuku, tebliği ve ödenmesi, gümrük vergilerinde muafiyet ve istisnalar, liman ve antrepo işlemleri, yükümlülüklere uyulması durumunda karşılaşılacak cezalar, serbest bölge kavramı ve içeriği, Gümrük Birliği’nin Türkiye ekonomisine etkileri, Dünya Ticaret Örgütü’nün Türk Dış Ticareti üzerindeki etkileri, tarım ürünlerinde Türk Dış Ticaret rejimi, ve sanayi ürünlerinde Türk Dış Ticaret rejimi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Gümrük mevzuatı ve Türk dış ticaret rejimiyle ilgili temel kavramları ayrıntılı olarak tanımlar |
Dış ticaretin faaliyetlerinin gümrük rejimine uygunluğunu yasaları göz önünde bulundurarak açıklar |
Gümrük Birliğinin Türkiye ekonomisi üzerindeki etkilerini makroekonomik istatistiklerden yararlanarak analiz eder |
Tarım ürünlerinde uygulanan dış ticaret rejimini örnekler üzerinden değerlendirir |
Sanayi ürünlerinde uygulanan dış ticaret rejimini örnekler üzerinden değerlendirir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Küreselleşme kavramı ve Gümrük Rejiminin Küreselleşme Kavramı İçerisindeki Önemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Dış Ticaret Politikaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Gümrük Tanımı, Gümrük Mevzuatına Giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Gümrük Denetimi Kapsamındaki Belgeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Genel Preferanslar Sistemi/Tareks Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Gümrük Müşavir ve Müşavir Yardımcısı Olma Şartları ve Müşavir Sorumluluklar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Gümrük İdariyle Muhatap Kişiler ve Bu kişilerin Yükümlülükleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Gümrük Hatları Tanıtım ve İşleyişi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Gümrük İdarelerinde Firmaların Hakları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Gümrük Rejimleri-Şartlı Muafiyet & Ekonomik Etkili | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Gümrük Rejimleri-Şartlı Muafiyet & Ekonomik Etkili | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Dış Ticaret Destekleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Dış Ticarette Ulusal ve Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Richman, R., Richman, J. and Richman, H. (2014). Balanced Trade: Lexington Books. |
Pomfret, R. (1991). International Trade : An Introduction to Theory and Policy. Oxford, United Kingdom: World Scientific Publishing Company. |
Reuvid , J. and Sherlock, J. (2011). International Trade : An Essential Guide to the Principles and Practice of Export. London, United Kingdom: Kogan Page. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the historical development process of Aviation Management.
|
||||||
2 |
Use computer programs related to Aviation Transportation.
|
||||||
3 |
Define basic concepts related with aviation management.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
||||||
2 |
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
|
||||||
3 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
|
||||||
4 |
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage operational activities related to the airline.
|
||||||
2 |
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
|
||||||
2 |
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
|
||||||
3 |
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
|
||||||
4 |
Cooperate with stakeholders related to air transport.
|
||||||
5 |
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Execute a study in his/her field independently.
|
||||||
2 |
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
|
||||||
2 |
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
|
||||||
2 |
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
|
||||||
3 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |