Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ITR430 | ENERGY ECONOMICS AND SUSTAINABILITY | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HABİBE GÜNGÖR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilere fosil enerji kaynaklarının hayatımızdaki öneminin, çevresel maliyetler üzerindeki etkilerinin, enerji sektöründeki gelişmelerin temellerinin, ve enerji maliyetlerini en aza indirebilmek için çözüm üretme kabiliyetinin yollarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, enerji ekonomisine giriş, enerji sektörü, sürdürülebilir enerji, Jeopolitika ve önemi, enerji kaynakları ve dönüşümü, enerji piyasaları: Kömür piyasası, enerji piyasaları: Ham Petrol ve Doğal Gaz, yenilenebilir enerji kaynakları: Jeotermal Enerji, Biyoyakıt ve Dalga, Güneş ve Rüzgar enerjisi, Hidroelektrik ve Nükleer, enerji maliyetleri, Fotovoltaik Dönüşüm Tekniği, ve enerji ile ilgili iktisat politikaları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İç hava kalitesinin nasıl olması gerektiğini değerlendirir |
Enerji tasarrufunun nasıl yapılacağını değerlendirir |
Enerji maliyetlerini düşürebilmek için gerekli yöntemleri inceler |
Dünyada ve Türkiye’de genel enerji durumunu ve alternatif kaynakları listeler |
Enerji ile sürdürülebilir büyüme arasındaki ilişkiyi inceler |
Enerji ve rekabet gücü arasındaki ilişkiyi karşılaştırır |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Enerji Ekonomisine Giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Enerji Sektörü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Sürdürülebilir Enerji | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Jeopolitika ve Önemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Enerji Kaynakları ve Dönüşümü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Enerji Piyasaları: Kömür Piyasası | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Enerji Piyasaları: Ham Petrol ve Doğal Gaz | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Yenilenebilir Enerji Kaynakları: Jeotermal Enerji, Biyoyakıt ve Dalga | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Güneş ve Rüzgar Enerjisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Hidroelektrik ve Nükleer | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Enerji Maliyetleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Fotovoltaik Dönüşüm Tekniği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Enerji ile İlgili İktisat Politikaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Schwarz, P. (2017).Energy Economics. London, United Kingdom: Taylor & Francis Ltd. |
Caradonna, J. L. (2016). Sustainability : A History. New York, United States: Oxford University Press Inc. |
Waas, T., Huge, J., Block, T., Wright, T. (2014). Sustainability Assessment and Indicators: Tools in a Decision-Making Strategy for Sustainable Development, ss. 5512-5534. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the historical development process of Aviation Management.
|
||||||
2 |
Use computer programs related to Aviation Transportation.
|
||||||
3 |
Define basic concepts related with aviation management.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
||||||
2 |
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
|
||||||
3 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
|
||||||
4 |
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage operational activities related to the airline.
|
||||||
2 |
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
|
||||||
2 |
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
|
||||||
3 |
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
|
||||||
4 |
Cooperate with stakeholders related to air transport.
|
||||||
5 |
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Execute a study in his/her field independently.
|
||||||
2 |
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
|
||||||
2 |
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
|
||||||
2 |
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
|
||||||
3 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |