Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT324 | MARITIME TRADE LAW | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HABİBE GÜNGÖR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı Deniz Ticareti Hukuku dersinin amacı, deniz ticaret hukukunun genel ilkelerini, teorilerini uluslararası gelişmelere uyumlu olarak inceleyip öğrencilere kavratmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği bu hukuk dalı hakkında genel bir bilgi verildikten sonra, gemi, bayrak, gemi sicili, gemi mülkiyeti, gemi ipoteği, geminin işletilmesi, donatan ve işleten kavramları, donatma iştiraki, yapı ortaklığı, kaptan, gemi adamı, navlun sözleşmesi ve çeşitleri ile taraflarının hak ve yükümlülükleri, navlun sözleşmelerinde belgeler, deniz hukukunda cebri icra, gemi mülkiyetinin devri, deniz kazalarında kurtarma, çatma, dispeç, yardım, müşterek avarya, starya ve sürastarya, yolcu taşıma sözleşmeleri, deniz aşırı satış sözleşmelerinde yükleme, boşaltma ve teslim gibi kavram ve konuları kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Deniz hukuku uygulaması ve usulünü tetkik eder. |
Çatma,kurtarma yardım ve müşterek avaryayı örnekler vererek analiz eder. |
Taşıyanın sorumluluğuna ilişkin mevzuatı analiz eder. |
Navlun sözleşmesi türlerini belirtir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | Gemi(Kavram, nevileri, tabi oldukları hükümler, hukuki mahiyeti) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
2 | Kitap Okuma | Geminin hüviyeti(adi, tanınma işareti, bağlama limanı, tonajı, tabiiyeti) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
3 | Kitap Okuma | Gemi sicili, Yapı sicili, Türk Uluslararası Gemi Sicili | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Borda Evrakı | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Gemi mülkiyeti-Gemiler üzerindeki rehin hakları(Deniz oduncu ve Gemi ipoteği)-Gemi üzerinde intifa hakkı | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Donatan (Kavram, Gemi isletme müteahhidi)-Donatanın sorumluluğu(borç ve sorumluluk kavramları,-ile sorumluluk,-den sorumluluk, donatanın gemi adamlarının fiillilerinden doğan sorumluluğu, sınırlı sorumluluğu) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Donatanın sorumluluğunun sınırlandırılmasına dair 1976 Londra Konvansiyonu | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Donatma iştiraki | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
10 | Kitap Okuma | Kaptan (Görev ve yetkileri, sorumluluğu, hakları) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
11 | Kitap Okuma | Navlun sözleşmeleri (kavram, nevileri, hukuki niteliği, akdi)-Asli ve tali navlun sözleşmeleri-Navlun sözleşmesinin icrası (yükleme, yolculuk, boşaltma teslim) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Konişmento (kavram, nevileri, içeriği, klozlar, navlun sözleşmesi ile ilişkisi, hamilin yükün teslimini talep hakki, yükletenin yük üzerindeki tasarruf hakki, taşıyanın kusurlu olarak yanlış konişmento tanziminden sorumluluk, ayni hükmü) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Denizaşırı satış sözleşmeleri (CIF, FOB, C&F, FAS) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
14 | Kitap Okuma | Taşıyanın sorumluluğu (genel olarak, yükün ziya ve hasarından sorumluluk, başlangıçtaki elverişsizlikten doğan sorumluluk, yüke özen yükümlülüğünün ihlalinden doğan sorumluluk, sorumluluk hükümlerinin emredici niteliği, sorumsuzluk şartları, hak düşürücü sure ve zamanaşımı, haksız fiil sorumluluğu, -ile sorumluluğu) | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
15 | Kitap Okuma | Türk Ticaret Kanunu Tasarısının deniz ticaret hükümlerinin incelenmesi (mevcut kanun hükümlerine getirilen değişiklikler | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sheppard A.M. (2013), Modern Maritime Law Volume I: Jurisdiction and Risks 3rd ed, UK: Informa Law from Routledge |
Liu, C. (2009), Maritime Transport Services in the Law of the Sea and the World Trade Organization, Peter Lang |
Goldby M.,(2013), Electronic Documents in Maritime Trade: Law and Practice Oxford |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the historical development process of Aviation Management.
|
||||||
2 |
Use computer programs related to Aviation Transportation.
|
||||||
3 |
Define basic concepts related with aviation management.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
||||||
2 |
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
|
||||||
3 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
|
||||||
4 |
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage operational activities related to the airline.
|
||||||
2 |
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
|
||||||
2 |
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
|
||||||
3 |
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
|
||||||
4 |
Cooperate with stakeholders related to air transport.
|
||||||
5 |
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Execute a study in his/her field independently.
|
||||||
2 |
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
|
||||||
2 |
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
|
||||||
2 |
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
|
||||||
3 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |