TR EN

PAZARLAMA YÖNLÜ HALKLA İLİŞKİLER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI307 PAZARLAMA YÖNLÜ HALKLA İLİŞKİLER 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders; halkla ilişkiler mesleğini kuramsal olarak tanıma ve uygulama alanlarını kavrama becerisini öğrenciye kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik: Halkla ilişkiler kavramının tanımı ve özellikleri, halkla ilişkilerin gelişim süreci, halkla ilişkiler ve benzer alanlar, halkla ilişkilerin uygulama alanları, pazarlama kavramı ve tarihsel süreci, pazarlamanın temel nitelikleri, pazarlama karması unsurları, CPR ve MPR kavramları, pazarlama-halkla ilişkiler ilişkisi ve pazarlama yönlü halkla ilişkiler, pazarlama yönlü halkla ilişkilerin kullanım nedenleri ve kullanım alanları, pazarlama yönlü halkla ilişkilerde planlama süreci ve kullanılan araçlar, sosyal medya ve sosyal medyanın pazarlama yönlü halkla ilişkilerdeki rolü, pazarlama yönlü halkla ilişkiler ve sosyal medyada kullanımı, rastgele incelikli davranışlar ve pazarlama yönlü halkla ilişkiler dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Pazarlama yönlü halkla ilişkileri tanımlar.
Pazarlama yönlü halkla ilişkilerin kullanım alanlarına ilişkin örnekler verir.
Tüketicilerdeki değişmelerin pazarlama halkla ilişkileri uygulamalarına etkilerini tartışır.
Pazarlama ve halkla ilişkiler ilişkisini açıklar.
Pazarlama halkla ilişkilerinin özelliklerine ilişkin edindiği bilgiler doğrultusunda pazarlama halkla ilişkileri faaliyetlerini uygular.
Pazarlama yönlü halkla ilişkiler uygulamalarını sektörel açıdan karşılaştırır
Teknolojideki değişmeleri ve teknolojinin pazarlama yönlü halkla ilişkilere etkisini değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım, Tartışma
2 Literatür tarama Halkla ilişkiler kavramının tanımı ve özellikleri, Halkla ilişkilerin gelişim süreci Anlatım, Tartışma
3 Literatür tarama Halkla ilişkiler ve benzer alanlar, halkla ilişkilerin uygulama alanları Anlatım, Tartışma
4 Literatür tarama Pazarlama kavramı ve tarihsel süreci Anlatım, Tartışma
5 Literatür tarama Pazarlamanın temel nitelikleri, pazarlama karması unsurları Anlatım, Tartışma
6 Literatür tarama CPR ve MPR Kavramları Anlatım, Tartışma
7 Literatür tarama CPR ve MPR Kavramları Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Pazarlama-Halkla İlişkiler İlişkisi ve Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler Anlatım, Tartışma
10 Literatür tarama Pazarlama Yönlü Halkla İlişkilerin Kullanım Nedenleri ve Kullanım Alanları Anlatım, Tartışma
11 Literatür tarama Pazarlama Yönlü Halkla İlişkilerde Planlama Süreci ve Kullanılan Araçlar Anlatım, Tartışma
12 Literatür tarama Sosyal Medya ve Sosyal Medyanın Pazarlama Yönlü Halkla İlişkilerdeki Rolü Anlatım, Tartışma
13 Literatür tarama Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler ve Sosyal Medyada Kullanımı Anlatım, Tartışma
14 Literatür tarama Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler ve Sosyal Medyada Kullanımı Anlatım, Tartışma
15 Literatür tarama Rastgele İncelikli Davranışlar ve Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Balta Peltekoğlu, F. (2014). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Basım Yayım.
Güçdemir, Yeşim (2017). Sosyal Medya: Halkla İlişkiler, Reklam ve Pazarlama. İstanbul: Derin Yayınları.
Baytekin, Evrim Pelin (2015). Halkla İlişkiler Perspektifinden Güncel Pazarlama Yaklaşımları. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yönetim ve bilişim kavramlarını tanımlar.
2
Verilerden elde ettiği yeni bilginin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini analiz eder.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elde ettiği veriyi raporlaştırır.
2
Alanında yazılım ve proje hazırlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Süreçler ile ilgili veri analizinde uygun kaynakları kullanır.
2
İş süreçlerinin analizini yapar.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir takımın üyesi olarak proje yürütür.
2
Proje veya iş akışlarında konuya uygun olarak materyal, teknik ve analizleri uygular.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gerek bireysel gerek takım çalışmalarında sonuç odaklı olarak sorumluluğunu yerine getirir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili neyi bilip neyi bilmediğini fark eder.
2
Öğrenmeyi öğrenme yaklaşımı ile teorik bilgiyi gerçek hayatta uyarlar.
3
Araştırmalarında yenilikçi bir yaklaşımla farklı yöntem ve teknikleri uygular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gönüllülük ve toplumsal sorumluluk esasına dayalı projelerde elde ettiği sonuçları alanında uygular.
2
Çalışma arkadaşları ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
3
Analizlerini ve elde ettiği sonuçları meslektaşları ile paylaşır.
4
Yabancı dil yetkinliği ile uluslararası düzeyde meslektaşları ile iş birliği kurar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Verilerin toplanması, analizi ve raporlanması noktasında etik değerlere uygun davranır.
2
İş süreçlerinin ve sistemlerin tasarımına kaliteden ödün vermeden sürece katılır.
3
İçinde bulunduğu meslek dalında sürdürülebilirliğin devamı için diğer çalışanlarla iş birliği kurar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 3 36
Ödev 2 6 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 133
Genel Toplam 133
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0