TR EN

BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YEM413 BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; pazarlamanın farklı disiplinlerle birlikte ele alınarak ihtiyaçlara uygun yanıtlar verilmesini sağlamaktır.
İçerik: Dersin içeriği, pazarlamanın iletişim alanında kullanılış biçimleri, pazarlama unsurları, etkili iletişim stratejilerinden oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tüketicilerin satın alma davranışlarını ve tutumlarını belirleyebilme
E-ticareti tanımlayabilme
Online pazarlama konusundaki ipuçlarını kullanabilme
Firmalar için, müşterilerin satın alma davranışlarını etkileyebilecek etkili stratejiler hazırlayabilme
Yeni medya mecralarında etkili pazarlama programları organize edebilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma, Literatür Tarama İletişim kavramı: iletişim süreci ve öğeleri Anlatım, Soru Cevap
2 Kitap Okuma, Literatür Tarama Pazarlama iletişimi kavramı: pazarlama iletişiminin tarihsel gelişim süreci Anlatım, Soru Cevap
3 Kitap Okuma, Literatür Tarama Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı ve özellikleri Anlatım, Soru Cevap
4 Kitap Okuma, Literatür Tarama Bütünleşik pazarlama iletişiminin gelişmesinde etkili olan faaliyetler Anlatım, Soru Cevap
5 Kitap Okuma, Literatür Tarama Bütünleşik pazarlama iletişimi araçları Anlatım, Soru Cevap
6 Kitap Okuma, Literatür Tarama Bütünleşik pazarlama iletişimi sürecinde reklamın rolü ve faydaları Anlatım, Soru Cevap
7 Kitap Okuma, Literatür Tarama Kişisel satış Anlatım, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma, Literatür Tarama Satış tutundurma faaliyetleri Anlatım, Soru Cevap
10 Kitap Okuma, Literatür Tarama Pazarlama halkla ilişkileri Anlatım, Soru Cevap
11 Kitap Okuma, Literatür Tarama Sponsorluk Anlatım, Soru Cevap
12 Kitap Okuma, Literatür Tarama Doğrudan pazarlama Anlatım, Soru Cevap
13 Kitap Okuma, Literatür Tarama Bütünleşik pazarlama iletişiminde kriz yönetimi Anlatım, Soru Cevap
14 Kitap Okuma, Literatür Tarama Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aaker, A. D. (2016). Güçlü Markalar Yaratmak. İstanbul: Mediacat Yayınları
Odabaşı Y., Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: Mediacat Yayınları
Mucuk İ. (2006). Pazarlama İletişimi. Türkmen Kitabevi
Kingsnorth S. (2016). Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing. Kogan Page Publishers

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yönetim ve bilişim kavramlarını tanımlar.
2
Verilerden elde ettiği yeni bilginin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini analiz eder.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elde ettiği veriyi raporlaştırır.
2
Alanında yazılım ve proje hazırlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Süreçler ile ilgili veri analizinde uygun kaynakları kullanır.
2
İş süreçlerinin analizini yapar.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir takımın üyesi olarak proje yürütür.
2
Proje veya iş akışlarında konuya uygun olarak materyal, teknik ve analizleri uygular.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gerek bireysel gerek takım çalışmalarında sonuç odaklı olarak sorumluluğunu yerine getirir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili neyi bilip neyi bilmediğini fark eder.
2
Öğrenmeyi öğrenme yaklaşımı ile teorik bilgiyi gerçek hayatta uyarlar.
3
Araştırmalarında yenilikçi bir yaklaşımla farklı yöntem ve teknikleri uygular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gönüllülük ve toplumsal sorumluluk esasına dayalı projelerde elde ettiği sonuçları alanında uygular.
2
Çalışma arkadaşları ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
3
Analizlerini ve elde ettiği sonuçları meslektaşları ile paylaşır.
4
Yabancı dil yetkinliği ile uluslararası düzeyde meslektaşları ile iş birliği kurar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Verilerin toplanması, analizi ve raporlanması noktasında etik değerlere uygun davranır.
2
İş süreçlerinin ve sistemlerin tasarımına kaliteden ödün vermeden sürece katılır.
3
İçinde bulunduğu meslek dalında sürdürülebilirliğin devamı için diğer çalışanlarla iş birliği kurar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 30 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 133
Genel Toplam 133
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0