Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTS370 | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı görsel tasarıma ait teorik ve pratik bilgileri öğrencilere aktarmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriğini ait renk, vurgu,odak noktası, algılama ölçütleri gibi görsel tasarıma ait uygulama yöntemleri oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Görsel algı gestalt tekniklerini tanır ve gördüğü bir görseli bu perspektiften yorumlar. |
Resimde denge,odak noktası, ritm gibi görsel tasarıma ait temel uygulamaları ayırt eder ve bu bağlamda bir resmi analiz eder. |
Oran, orantı/Altın Oran ve kompozisyon kurallarını açıklar ve uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş | Tanışma ve görsel iletişim ve tasarım hakkında bilgi | Anlatım / Soru-cevap |
2 | Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme | Tasarımın temel öğeleri / Çizgi, şekil, doku, renk, ton değeri hakkında genel bilgilendirme | Anlatım / Soru-cevap |
3 | Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme | Görsel tasarımda çizgi kavramı-kullanımı / Doğada, soyut ve sembolik anlamlarıyla çizgi | Anlatım / Soru-cevap / Uygulama |
4 | Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme | Görsel tasarımda şekil kavramı-kullanımı | Anlatım / Soru-cevap / Uygulama |
5 | Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme | Görsel tasarımda doku kavramı-kullanımı | Anlatım / Soru-cevap / Uygulama |
6 | Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme | Görsel tasarımda ton/ton değeri kavramı-kullanımı | Anlatım / Soru-cevap / Uygulama |
7 | Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme | Görsel tasarımda renk / Renk kodları RGB ve CMYK / Vektörel ve Bitmap görüntü işleme | Anlatım / Soru-cevap / Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme | İki boyutlu tasarım / Denge, Görsel ağırlık, Simetri, Asimetri, Radial Denge, Bütünlük kavramları | Anlatım / Soru-cevap / Uygulama |
10 | Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme | Görsel tasarımda ritim, tekrar, vurgu, odak noktası ve hareket | Anlatım / Soru-cevap / Uygulama |
11 | Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme | Oran - Orantı / Altın oran / Kompozisyon kuralları | Anlatım / Soru-cevap / Uygulama |
12 | Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme | Görsel tasarımda anlama ve anlamlandırma / Algılama ölçütleri, çağrışım oluşturma | Anlatım / Soru-cevap / Uygulama |
13 | Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme | Görsel tasarımda anlama ve anlamlandırma / Görsel algı ve Gestalt teknikleri | Anlatım / Soru-cevap / Uygulama |
14 | Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme | Öğrencilerin uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi | Uygulama / Değerlendirme |
15 | Konuyla ilgili okuma ve örnek çalışmaları inceleme | Öğrencilerin uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi | Uygulama / Değerlendirme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Öztuna, Y.; (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım; Yorum Sanat ve Yay. |
Uçar, T.F; (2019). Görsel İletişim Ve Grafik Tasarım; İnkılap Yay. |
Çellek, T.; Sağocak, M.; (2014). Temel Tasarım Sürecinde Yaratıcılık; Grafik Tasarım Yay. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim ve bilişim kavramlarını tanımlar.
|
||||||
2 |
Verilerden elde ettiği yeni bilginin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini analiz eder.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Elde ettiği veriyi raporlaştırır.
|
||||||
2 |
Alanında yazılım ve proje hazırlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Süreçler ile ilgili veri analizinde uygun kaynakları kullanır.
|
||||||
2 |
İş süreçlerinin analizini yapar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir takımın üyesi olarak proje yürütür.
|
||||||
2 |
Proje veya iş akışlarında konuya uygun olarak materyal, teknik ve analizleri uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gerek bireysel gerek takım çalışmalarında sonuç odaklı olarak sorumluluğunu yerine getirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili neyi bilip neyi bilmediğini fark eder.
|
||||||
2 |
Öğrenmeyi öğrenme yaklaşımı ile teorik bilgiyi gerçek hayatta uyarlar.
|
||||||
3 |
Araştırmalarında yenilikçi bir yaklaşımla farklı yöntem ve teknikleri uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gönüllülük ve toplumsal sorumluluk esasına dayalı projelerde elde ettiği sonuçları alanında uygular.
|
||||||
2 |
Çalışma arkadaşları ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
|
||||||
3 |
Analizlerini ve elde ettiği sonuçları meslektaşları ile paylaşır.
|
||||||
4 |
Yabancı dil yetkinliği ile uluslararası düzeyde meslektaşları ile iş birliği kurar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verilerin toplanması, analizi ve raporlanması noktasında etik değerlere uygun davranır.
|
||||||
2 |
İş süreçlerinin ve sistemlerin tasarımına kaliteden ödün vermeden sürece katılır.
|
||||||
3 |
İçinde bulunduğu meslek dalında sürdürülebilirliğin devamı için diğer çalışanlarla iş birliği kurar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 49 | 0 | 129 |
Genel Toplam | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |