Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UTI423 | ULUSLARARASI TİCARİ BLOKLAR VE ANLAŞMALARI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilere uluslararası ticari blokların kurulmalarındaki politik ve ideolojik sebeplerin tanımlanmasının temelindeki nedenlerin, uluslararası ticari blokların yönetim yapılarının ve faaliyetlerinin analiz edilmesinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, uluslararası ticari blokların kurulumunun ardındaki ideolojik ve politik nedenler, Milletler Cemiyeti ve Birleşmiş Milletler, Uluslararası Para Fonu, Dünya Bankası, Dünya Ticaret Örgütü, Gümrük Tarifeleri ve Ticaret Anlaşması, Uluslararası Çalışma Örgütü, Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü, G-8 ve G-24, Avrupa Birliği ve Avrupa Merkez Bankası, Kuzey Amerika Serbest Ticaret Bölgesi ve Latin Amerika Serbest Ticaret Bölgesi, ve Orta Amerika Ortak Pazarı ve Asya Pasifik Ekonomik İş Birliği konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ticaret örgütlerin kurulumunun ardındaki nedenleri ve aralarındaki farklılıkları karşılaştırır |
Bölgesel ticari bloklaşmayı meydana getiren etmenleri inceler |
Geçmişten günümüze bölgesel ticari blokların gelişimini değerlendirir |
Uluslararası ekonomik düzenin işleyişini tartışır |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Uluslararası Ticari Blokların Kurulumunun Ardındaki İdeolojik ve Politik Nedenler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Milletler Cemiyeti ve Birleşmiş Milletler-1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Milletler Cemiyeti ve Birleşmiş Milletler-2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Uluslararası Para Fonu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Dünya Bankası | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Dünya Ticaret Örgütü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Gümrük Tarifeleri ve Ticaret Anlaşması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Uluslararası Çalışma Örgütü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | G-8 ve G-24 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Avrupa Birliği ve Avrupa Merkez Bankası | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Kuzey Amerika Serbest Ticaret Bölgesi ve Latin Amerika Serbest Ticaret Bölgesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Orta Amerika Ortak Pazarı ve Asya Pasifik Ekonomik İş Birliği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Dağdemir, U. E. (2016). Ekonomik Entegrasyon Teorisi: Geleneksel Yaklaşımdan Yeni Yaklaşımlara. 1. Baskı, Eskişehir: Seçkin Yayıncılık. |
Seyidoğlu, H. (2013). Uluslararası İktisat: Teori, Politika ve Uygulama. Geliştirilmiş 18. Baskı, İstanbul: Güzem Can Yayınları. |
Küçükahmetoğlu, O. (2007). Ekonomik Entegrasyon: Küresel ve Bölgesel Yaklaşım. Editör: Osman Küçükahmetoğlu, Hamza Çeştepe, Şevket Tüylüoğlu. Bursa: Ekin Basım Yayın. |
Ertürk, E. (1993). Ekonomik Entegrasyon Teorisi ve Türkiye’nin İçinde Bulunduğu Entegrasyonlar. Ankara: Ezgi Kitapevi Yayınları. |
World Trade Organization (2018). Regional Trade Agreements and the Multilateral Trading System. Rohini Acharya (Edt.). Cambridge, United Kingdom: Cambridge University Press. |
Şanlı , F. B. (2004). Küreselleşme Ve Ekonomik Entegrasyonlar: Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, ss.160-166. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim ve bilişim kavramlarını tanımlar.
|
||||||
2 |
Verilerden elde ettiği yeni bilginin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini analiz eder.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Elde ettiği veriyi raporlaştırır.
|
||||||
2 |
Alanında yazılım ve proje hazırlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Süreçler ile ilgili veri analizinde uygun kaynakları kullanır.
|
||||||
2 |
İş süreçlerinin analizini yapar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir takımın üyesi olarak proje yürütür.
|
||||||
2 |
Proje veya iş akışlarında konuya uygun olarak materyal, teknik ve analizleri uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gerek bireysel gerek takım çalışmalarında sonuç odaklı olarak sorumluluğunu yerine getirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili neyi bilip neyi bilmediğini fark eder.
|
||||||
2 |
Öğrenmeyi öğrenme yaklaşımı ile teorik bilgiyi gerçek hayatta uyarlar.
|
||||||
3 |
Araştırmalarında yenilikçi bir yaklaşımla farklı yöntem ve teknikleri uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gönüllülük ve toplumsal sorumluluk esasına dayalı projelerde elde ettiği sonuçları alanında uygular.
|
||||||
2 |
Çalışma arkadaşları ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
|
||||||
3 |
Analizlerini ve elde ettiği sonuçları meslektaşları ile paylaşır.
|
||||||
4 |
Yabancı dil yetkinliği ile uluslararası düzeyde meslektaşları ile iş birliği kurar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verilerin toplanması, analizi ve raporlanması noktasında etik değerlere uygun davranır.
|
||||||
2 |
İş süreçlerinin ve sistemlerin tasarımına kaliteden ödün vermeden sürece katılır.
|
||||||
3 |
İçinde bulunduğu meslek dalında sürdürülebilirliğin devamı için diğer çalışanlarla iş birliği kurar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |