TR EN

İLERİ İSTATİSTİK I-BETİMLEYİCİ YÖNTEMLER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YBS202 İLERİ İSTATİSTİK I-BETİMLEYİCİ YÖNTEMLER 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere istatistiğin temel kavramları hakkında bilgi vererek, temel istatistiksel ölçütler konusunda bilgilendirmek, olasılık teorisi, endeksler ve temel olasılık bölünmelerinin uygun problemlere uygulanmalarını sağlamaktır.
İçerik: Dersin içeriği, genelde istatistik, geçmişi ve içinde bulunulan durumu tanımlayarak özet bilgiler ve grafikler ortaya koyduğunda betimsel adını alır. Tablolar veya grafikler yardımı ile verilerin özetlenmesi ve çok sayıda sayıdan oluşan bir veri grubunun ortalamalar gibi tek bir sayıya indirgenmesi yine bu alan için geçerlidir. Kısaca “betimsel istatistik” bir veri kümesinde bulunan bilgiyi sayısal ve grafiksel yöntemleri kullanarak özetler ve sunar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İstatistikle ilgili temel kavramları açıklar.
Verilerin toplama yöntemlerini keşfeder.
Ortalama ve değişkenlik ölçülerine ilişkin bilgileri yorumlar.
İstatistiksel grafikleri okur.
Olasılık hesapları yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş Anlatım, Tartışma
2 Literatür Okuması Olasılık ve Bayes Teoremi Anlatım, Soru Çözümü
3 Literatür Okuması Bayes Teoremi ve Karar Ağacı Anlatım, Soru Çözümü
4 Literatür Okuması Tanımlayıcı İstatistik Anlatım, Soru Çözümü
5 Literatür Okuması Çarpıklık ve Basıklık Kavramları Anlatım, Soru Çözümü
6 Literatür Okuması Grafikler-I Anlatım, Soru Çözümü
7 Literatür Okuması Grafikler-II Anlatım, Soru Çözümü
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuması Merkezi Dağılım Ölçüleri Anlatım, Soru Çözümü
10 Literatür Okuması Örnekleme ve Örnekleme Hatası Anlatım, Soru Çözümü
11 Literatür Okuması Örnekleme Bölünümü ve örnekleme Hatası Anlatım, Soru Çözümü
12 Literatür Okuması Normal Dağılım Anlatım, Soru Çözümü
13 Literatür Okuması Dağılımlar-I Anlatım, Soru Çözümü
14 Literatür Okuması Dağılımlar-II Anlatım, Soru Çözümü
15 Literatür Okuması Hipotez testi Anlatım, Soru Çözümü
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gürsakal, N. (2014). Çıkarımsal istatistik. Dora Yayıncılık. Akdeniz, F. (2012). Olasılık ve İstatistik. Nobel Kitabevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define concepts such as management, manager and leader.
3
2
Analyze the accuracy, reliability and validity of the new information obtained from the data.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Report the obtained data.
5
2
Prepare software and projects related with the field.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the appropriate resources for data analysis related with the field.
5
2
Analyze the work processes.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage projects as part of a team.
5
2
Apply the material, techniques and analyzes in relation with the subject for project and work flows.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fulfill responsibility with a focus on result in individual and team studies.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes what he/she knows about his/her field or not.
5
2
Act the theoretical knowledge in real life with learning to learn approach.
5
3
Apply different methods and techniques with an innovative approach in his/her research.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the results obtained in accordance with voluntarism and social responsibility projects.
5
2
Establish a healthy contact with colleagues
3
3
Share the analyzes and obtained results with colleagues.
5
4
Cooperate with colleagues at international level with the help of foreign language competency.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behave in accordance with ethical values regarding the collection, analysis and reporting of data.
5
2
Participate the design of work processes and systems with full quality.
5
3
Cooperate with other employees for the continuation of sustainability in the profession.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 13 1 13
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 6 36
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 55 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0