Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SOS380 | KÜLTÜREL ÇALIŞMALAR | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; öğrencinin disiplinlerarası bir araştırma alanı olan kültürel çalışmaların doğuşu, tarihsel gelişimi ve yöntemini anlaması, bununla birlikte kültürü bir araştırma nesnesi olarak gören sinema, sosyoloji, tarih gibi alanların kesişme noktalarını çok yönlü bir bakış açısıyla kavramasını sağlamaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğini; kültürel çalışmalardan örnekler, temel araştırma alanları, İngiliz kültürel çalışmaları, kültür kavramına farklı yaklaşımlar, Frankfurt okulu, ekonomi politik ve eleştirel yaklaşım, popüler kültür, yöntem tartışmalar, Stuart Hall, ideoloji ve kültür, kültürel kimlik, Türkiye’de kültürel çalışmalar, sosyal medya ve kültür, sinema ve görsel kültür konuları oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Stuart Hall’ün öncü bir isim olarak kültürel çalışmalara katkılarını özetler. |
Sinema ve kültür arasındaki ilişkiyi somut örnekler üzerinden analiz eder. |
Kültürel çalışmalar alanına ilişkin bilgisini farklı disiplinlerden örneklerle destekler. |
Günümüzde kültürel çalışmaların önemini bir araştırma alanı olarak önemini ayırt eder. |
İdeoloji kavramının kültürel çalışmalardaki merkezi önemini ayırt eder. |
Türkiye’deki kültürel çalışmaların geçmişi ve geleceği üzerine tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Kültürel çalışmalara giriş | Anlatım Soru Cevap Tartışma |
2 | Kaynak okuma | Kültürel çalışmalarda ilk tartışmalar; İngiliz Örneği | Anlatım Soru Cevap Tartışma |
3 | Kaynak okuma | Kültürel çalışmalarda kuramsal yaklaşımlar; kültür kuramı | Anlatım Soru Cevap Tartışma |
4 | Kaynak okuma | Kültürel çalışmalarda kuramsal yaklaşımlar; Frankfurt Okulu ve kültür endüstrisi | Anlatım Soru Cevap Tartışma |
5 | Kaynak okuma | Kültürel çalışmalarda kuramsal yaklaşımlar; Popüler kültür | Anlatım Soru Cevap Tartışma |
6 | Kaynak okuma | Kültürel çalışmalarda kuramsal yaklaşımlar; ekonomi politik yaklaşım, eleştirel yaklaşım | Anlatım Soru Cevap Tartışma |
7 | Kaynak okuma | Kültürel çalışmalarda yöntem | Anlatım Soru Cevap Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak okuma | Stuart Hall ve ideoloji kavramı | Anlatım Soru Cevap Tartışma |
10 | Kaynak okuma | Kültürel kimlik üzerine tartışmalar I | Anlatım Soru Cevap Tartışma |
11 | Kaynak okuma | Kültürel kimlik üzerine tartışmalar II | Anlatım Soru Cevap Tartışma |
12 | Kaynak okuma | Türkiye’de kültürel çalışmalar | Anlatım Soru Cevap Tartışma |
13 | Kaynak okuma | Sosyal medya ve kültür | Anlatım Soru Cevap Tartışma |
14 | Kaynak okuma | Sinema ve Kültür | Anlatım Soru Cevap Tartışma |
15 | Kaynak okuma | Görsel Kültür | Anlatım Soru Cevap Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Smith, Philip. (2005). Kültürel kuram. İstanbul: Babil Yayıncılık. |
Hall, Stuart. (1990). The Emergence of Cultural Studies and the Crisis of the Humanities. Cambridge: The MIT Press |
Hall, Stuart. (2003).Söylem ve İdeoloji. İstanbul: Su Yayınları |
Turner, G. (2005). British cultural studies. Routledge. |
Parsa, A. F. (2007). İmgenin gücü ve görsel kültürün yükselişi. Fotografya Dergisi, 19, 1-10. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim ve bilişim kavramlarını tanımlar.
|
||||||
2 |
Verilerden elde ettiği yeni bilginin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini analiz eder.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Elde ettiği veriyi raporlaştırır.
|
||||||
2 |
Alanında yazılım ve proje hazırlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Süreçler ile ilgili veri analizinde uygun kaynakları kullanır.
|
||||||
2 |
İş süreçlerinin analizini yapar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir takımın üyesi olarak proje yürütür.
|
||||||
2 |
Proje veya iş akışlarında konuya uygun olarak materyal, teknik ve analizleri uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gerek bireysel gerek takım çalışmalarında sonuç odaklı olarak sorumluluğunu yerine getirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili neyi bilip neyi bilmediğini fark eder.
|
||||||
2 |
Öğrenmeyi öğrenme yaklaşımı ile teorik bilgiyi gerçek hayatta uyarlar.
|
||||||
3 |
Araştırmalarında yenilikçi bir yaklaşımla farklı yöntem ve teknikleri uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gönüllülük ve toplumsal sorumluluk esasına dayalı projelerde elde ettiği sonuçları alanında uygular.
|
||||||
2 |
Çalışma arkadaşları ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
|
||||||
3 |
Analizlerini ve elde ettiği sonuçları meslektaşları ile paylaşır.
|
||||||
4 |
Yabancı dil yetkinliği ile uluslararası düzeyde meslektaşları ile iş birliği kurar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verilerin toplanması, analizi ve raporlanması noktasında etik değerlere uygun davranır.
|
||||||
2 |
İş süreçlerinin ve sistemlerin tasarımına kaliteden ödün vermeden sürece katılır.
|
||||||
3 |
İçinde bulunduğu meslek dalında sürdürülebilirliğin devamı için diğer çalışanlarla iş birliği kurar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 4 | 48 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |