Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SBU460 | ÇİN SİYASETİ VE DIŞ POLİTİKASI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL DURGUN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Çin dış politikasının ana söylemlerini ve temel araçlarını tartışmak, Çin'in yükselişiyle ilgili gelişmelere farklı bakış açıları kazandırmak ve Çin'in uluslararası arenanın önemli aktörleri ve komşuları ile olan ilişkilerine dair içgörü ve kapsamlı bir anlayış kazandırmak. |
İçerik: | Çin'in değişen uluslararası sistem algısı ve kendisine biçtiği değişen rol, Çin'in yükselen bir güç olarak rolünün uluslararası arenanın önemli aktörleri ve Çin'in komşuları tarafından nasıl algılandığı, Çin ile önemli ülkeler arasındaki mevcut ve potansiyel çatışma ve işbirliği konuları, uluslararası arenanın aktörleri ve Çin ile komşuları arasındaki çatışma ve işbirliği konuları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çin'in Batılı güçlerle karşılaştığı döneme dair tecrübelerini ve imparatorluktan Cumhuriyete geçiş sürecindeki tarihsel gelişmeleri analiz edebilir. Çin'in imparatorluk döneminde komşularıyla olan ilişki biçimi ile Cumhuriyete geçildikten ve Çin Halk Cumhuriyeti kurulduktan sonraki değişen ilişki biçimini karşılaştırıp analiz edebilir. Çin Halk Cumhuriyeti'nin farklı Başkanları dönemindeki dış politika önceliklerini ve söylemlerini karşılaştırıp analiz edebilir. Çin Halk Cumhuriyeti'nin tarihsel olarak ve günümüzde büyük güçler ile ilişkilerindeki iniş-çıkışları irdeleyip analiz edebilir. Çin Halk Cumhuriyeti'nin komşuları ve bölgesel güçler ile arasındaki belli başlı sorunları değerlendirip, analiz edebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Giriş | - |
2 | - | Çin ve Aşağılanma Yüzyılı: Aşağılık Kompleksi | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
3 | - | Çin Tehdidi veya Çin'in Yükselişi vs Çin Uyumu veya Barışçıl Yükselişi/Gelişmesi: Kendine Güven Kazanmak | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
4 | - | Çin'in iddialılığı | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
5 | - | Çin ve Kalkınmacılık ve Yumuşak Güç Söylemleri | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
6 | - | Çin ve ABD İlişkilerinin Farklı Boyutları | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
7 | - | Çin ve Rusya Federasyonu İlişkilerinin Farklı Boyutları | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Çin ve Hindistan İlişkilerinin Farklı Boyutları | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
10 | - | Çin ve Japonya İlişkilerinin Farklı Boyutları (Doğu Çin Denizi Anlaşmazlığı) | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
11 | - | Çin ve Güney Asya Ülkelerinin Farklı Boyutları (Güney Çin Denizi Anlaşmazlığı) | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
12 | - | Çin'in Afrika ve Latin Amerika ile İlişkilerinin Farklı Boyutları | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
13 | - | Çin ve Uluslararası Kuruluşlar | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
14 | - | Çin ve Kuşak Yol Projesi | Ders anlatımı, soru&cevap ve tartışma metodu |
15 | - | Genel Değerlendirme | soru&cevap ve tartışma metodu |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Stuart Harris, (2015), Çin Dış Politikası, Matbuat Yay. Michael Dillon (2016) Modernleşen Çin’in Tarihi, İletişim Yay. Joan Keay (2011) Çin Tarihi, İnklap yay. Henry Kissenger (2020) , Dünden Bugüne Yeni Çin, Kaknüs Yay. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları tanımlar.
|
||||||
2 |
İdarenin genel yapısını, işleyişini ve kamu politikası oluşum sürecini açıklar.
|
||||||
3 |
Siyasi davranış, örgütlerde davranış ve liderlik konularında ilke ve kuralları birbiri ile ilişkilendirir.
|
||||||
4 |
Ekolojik, ekonomik ve toplumsal sürdürülebilirliğe ilişkin bilgileri alanı ile ilgili bilgilerle ilişkilendirir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili bilgileri meslek hayatı ve gündelik hayatta kullanır.
|
||||||
2 |
Ekolojik, ekonomik ve toplumsal sürdürülebilirliğe ilişkin bilgileri meslek hayatında ve gündelik hayatta kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Siyaset Bilimi ve kamu yönetimi alanındaki bilgileri kullanarak güncel siyasi ve idari gelişmeleri ve demokratik sistemin işleyişini yorumlayabilir.
|
||||||
2 |
Yönetim, kentleşme, çevre politikaları, siyaset ve hukuk bilimleri alanlarının temel kavramlarını tanımlar.
|
||||||
3 |
Yönetim, kentleşme, çevre politikaları, siyaset ve hukuk bilimleri alanlarına ilişkin mesleki bilgilerini evrensel değerler ile ilişkilendirir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanına ilişkin kuramsal bilgilerini kullanarak idari yapıları ve ülke yönetim modellerini karşılaştırır.
|
||||||
2 |
Kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar arasında etkinlikler düzenler.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanındaki kaynak kişilerle işbirliği yapar.
|
||||||
2 |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinindeki bilgi birikimini kullanarak, siyasi ve idari konularda; proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerini yönetir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evrensel hukuk normlarını ve idari yapıları temel alarak mevcut yapıları eleştirel yaklaşımla analiz eder.
|
||||||
2 |
Kişisel ve mesleki yaşantısında yazılı veya yazılı olmayan hukuk kurallarını ve etik kodları uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Siyasi ve idari gündemi ve gündeme ilişkin yazılı-sözlü çalışmaları takip ederek, kendini geliştirir.
|
||||||
2 |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanına ilişkin bilgileri, çok kültürlü ortamlarda farklı hedef kitleler ile tartışır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihi ve kuramsal bilgi birikiminden yararlanarak; güncel konu, olay ve sorunları yorumlar ve analiz eder.
|
||||||
2 |
Siyasi ve bürokratik kurumların işleyişini yönlendirecek özgün plan ve programlar üretir.
|
||||||
3 |
Sürdürülebilir ve etkin kamu politikalarının yapımı ve uygulanmasında, alternatif kamu politikası önerileri geliştirir.
|
||||||
4 |
Siyasi ve idari örgütlerin işleyişini daha etkin kılmaya ve geliştirmeye dönük reform programları tasarlar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |