Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UIT307 | ULUSLARARASI TİCARETİN EKO-POLİTİĞİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL DURGUN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders, öğrencilerin uluslararası ticari faaliyetlerde eko-politik olguların etkisini anlaması ve ticari hayatta kullanabilme yeterliliği kazanmasını amaçlamaktadır. Ayrıca, öğrencilerin ekonomik ve politik olayların iş ve ticari hayata etkilerini değerlendirebilecek, analiz edebilecek ve pratikte kullanma yeterliliğine sahip olabilecekleri bilgi düzeyine ulaşmaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, Uluslararası ticaret teorileri; Modern dünya ekonomisinin doğuşu ve değişimi; uluslararası ticaret sisteminin yapısı, uluslararası ticari örgütler ve kurumlar, ekonomik bloklar; politika-ekonomi ilişkisi, enerji; çevre; göç; küreselleşme, konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ekonomik olayların sonuçlarından hareketle ülkelerin uluslararası ticaret politikalarını yorumlar. (Interpret) (Bloom’s 2) |
Ekonomik olayların sonuçlarından hareketle ülkelerin uluslararası ticaret politikalarını yorumlar. (Interpret) (Bloom’s 2) |
Uluslararası ticaretin gelişiminde ticari organizasyonların önemini küreselleşme olgusunu kullanarak özetler. (Summarize) (Bloom’s 2) |
Uluslararası ticarette ekonomik faaliyetlerin rolünü merkantalist ve liberal yaklaşımları kullanarak yorumlar.(Interpret)(Bloom’s 2) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Öğrencide ilk izlenim oluşturma, dersin içeriği ve işleniş yöntemlerine ilişkin tanıtım hazırlığı | Uluslararası Ticarette Eko-politiğe giriş | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
2 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası eko-politiğin Temel Teorik Araçlarını Anlamak | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
3 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası ticaret teorileri | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
4 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | İktisadi düşünceler tarihi ve modern ekonominin doğuşu | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
5 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Ticarette Korumacılık | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
6 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Gümrük Politikaları ve Uluslararası Ticaret | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
7 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası ticari organizasyonlar ve küreselleşme | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Ticari Bloklar ve küreselleşme | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
10 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Göç, enerji ve uluslararası ticaret | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
11 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Döviz kurlarının belirlenmesi ve kur politikaları | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
12 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Ticaret gelir dağılımı ve istihdam İlişkisi | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
13 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Ticarette Büyüme ve Refah İlişkisi | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
14 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Dünya Ekonomisinde Güncel Sorunlar | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
15 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Öğrenci Sunumları | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Al, A. (Editor) (2017) Uluslararası Politik Ekonomi, Ankara: Savaş Yayın Evi |
Ünsal, E.M. (2005) Uluslararası İktisat: Teori, Politika ve Açık Ekonomi Makro İktisadı, Ankara: İmaj Yayınevi |
Kolektif (2017) Uluslararası Politik Ekonomi:1, Savaş Yayınevi |
Marrewijk, C. V. (2002) International Trade and the World Economy, Oxford University Press |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları tanımlar.
|
||||||
2 |
İdarenin genel yapısını, işleyişini ve kamu politikası oluşum sürecini açıklar.
|
||||||
3 |
Siyasi davranış, örgütlerde davranış ve liderlik konularında ilke ve kuralları birbiri ile ilişkilendirir.
|
||||||
4 |
Ekolojik, ekonomik ve toplumsal sürdürülebilirliğe ilişkin bilgileri alanı ile ilgili bilgilerle ilişkilendirir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili bilgileri meslek hayatı ve gündelik hayatta kullanır.
|
||||||
2 |
Ekolojik, ekonomik ve toplumsal sürdürülebilirliğe ilişkin bilgileri meslek hayatında ve gündelik hayatta kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Siyaset Bilimi ve kamu yönetimi alanındaki bilgileri kullanarak güncel siyasi ve idari gelişmeleri ve demokratik sistemin işleyişini yorumlayabilir.
|
||||||
2 |
Yönetim, kentleşme, çevre politikaları, siyaset ve hukuk bilimleri alanlarının temel kavramlarını tanımlar.
|
||||||
3 |
Yönetim, kentleşme, çevre politikaları, siyaset ve hukuk bilimleri alanlarına ilişkin mesleki bilgilerini evrensel değerler ile ilişkilendirir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanına ilişkin kuramsal bilgilerini kullanarak idari yapıları ve ülke yönetim modellerini karşılaştırır.
|
||||||
2 |
Kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar arasında etkinlikler düzenler.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanındaki kaynak kişilerle işbirliği yapar.
|
||||||
2 |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinindeki bilgi birikimini kullanarak, siyasi ve idari konularda; proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerini yönetir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evrensel hukuk normlarını ve idari yapıları temel alarak mevcut yapıları eleştirel yaklaşımla analiz eder.
|
||||||
2 |
Kişisel ve mesleki yaşantısında yazılı veya yazılı olmayan hukuk kurallarını ve etik kodları uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Siyasi ve idari gündemi ve gündeme ilişkin yazılı-sözlü çalışmaları takip ederek, kendini geliştirir.
|
||||||
2 |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanına ilişkin bilgileri, çok kültürlü ortamlarda farklı hedef kitleler ile tartışır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihi ve kuramsal bilgi birikiminden yararlanarak; güncel konu, olay ve sorunları yorumlar ve analiz eder.
|
||||||
2 |
Siyasi ve bürokratik kurumların işleyişini yönlendirecek özgün plan ve programlar üretir.
|
||||||
3 |
Sürdürülebilir ve etkin kamu politikalarının yapımı ve uygulanmasında, alternatif kamu politikası önerileri geliştirir.
|
||||||
4 |
Siyasi ve idari örgütlerin işleyişini daha etkin kılmaya ve geliştirmeye dönük reform programları tasarlar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |