Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTI304 | SİYASAL İLETİŞİM | 6 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrencilere siyasal iletişimi tarihsel gelişim süreci içerisinde ana akım ve eleştirel boyutlarıyla ele alarak demokrasilerde siyasal iletişimin kurumsallaşmasını ve geçirdiği dönüşümü tanıtmaktır. |
İçerik: | Siyasal iletişim kavramının tanımlanması ve siyasal iletişim sürecinin ele alınması, siyasal iletişim sürecinde yer alan aktörlerin neler olduğundan söz edilmesi, siyasal iletişim türlerinin irdelenmesi, siyasal iletişim türlerine ilişkin örneklerin verilmesi, siyasal iletişim sürecinde kullanılan yöntem ve tekniklerin ele alınması, siyasal partilerin siyasal iletişim etkinliklerinin incelenmesi, Dünyadan ve Türkiye’den çeşitli siyasal parti etkinliklerine dair örneklerin verilmesi, siyasal partilerin siyasal kampanya süreçlerinin irdelenmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Makaleler üzerinden siyasal iletişime ilişkin kavramları ve kuramsal yaklaşımları inceler. |
Edindiği bilgiler doğrultusunda kamuoyu, medya, demokrasi ve kamusal alan kavramlarını ilişkilendirir. |
Son uygulanan seçim üzerinden siyasi partilerin yürüttükleri kampanyaları ve reklamları 8 madde ile karşılaştırır. |
Medya ile siyaset arasındaki ilişkileri doğru bir şekilde yorumlar. |
Grup çalışması ile örnek bir seçim kampanyası çalışması tasarlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Giriş: Ders içeriğinin ve haftalık konuların tanıtımı | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal İletişimin Tanımı ve Siyasal İletişim Kuramları | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal İletişim Aktörleri | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal İdeolojiler | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal İdeolojiler | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal Kültür | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Türkiye’de Siyasal Kültür ve Parametreleri | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Propaganda ve Kitle Psikolojisi | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Retorik | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal Reklamcılık: Pozitif Siyasal Reklamcılık | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal Reklamcılık: Negatif Siyasal Reklamcılık | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Türkiye’de Seçim İletişimi (1950 – 1980) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Türkiye’de Seçim İletişimi (1980 – Günümüz) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yavaşgel, E. (2004). Siyasal İletişim Kavramlar ve Ardındakiler, Babil Yayınları: Ankara |
Yavaşgel, E. (2014). Özgürlüğün Siyaseti, Babil Yayınları: 2004 |
Mc Nair, B. (2003) An Introduction to Political Communication, London: Routledg |
Heywood, A. Siyasetin Temel Kavramları. Çev. Hayrettin Özler, İstanbul: Adres Yayınları, |
Zeybek, B. (2016). Siyasal Reklam İkna ve Retorik, İstanbul: Beta Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has advanced knowledge in the field.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
|
5 | |||||
2 |
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Creates communication programs within the advertising campaign.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conducts research and studies on subjects related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
|
1 | |||||
3 |
Sets the purpose and target for the organization / institution.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
|
5 | |||||
2 |
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
|
5 | |||||
2 |
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
|
5 | |||||
3 |
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
|
0 | |||||
4 |
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
|
4 | |||||
2 |
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
|
4 | |||||
3 |
Has the ability to encourage innovations.
|
4 | |||||
4 |
Thinks critically about the organization / institution.
|
4 | |||||
5 |
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 6 | 72 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 207 |
Genel Toplam | 207 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |