TR EN

SİYASAL İLETİŞİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI304 SİYASAL İLETİŞİM 6 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrencilere siyasal iletişimi tarihsel gelişim süreci içerisinde ana akım ve eleştirel boyutlarıyla ele alarak demokrasilerde siyasal iletişimin kurumsallaşmasını ve geçirdiği dönüşümü tanıtmaktır.
İçerik: Siyasal iletişim kavramının tanımlanması ve siyasal iletişim sürecinin ele alınması, siyasal iletişim sürecinde yer alan aktörlerin neler olduğundan söz edilmesi, siyasal iletişim türlerinin irdelenmesi, siyasal iletişim türlerine ilişkin örneklerin verilmesi, siyasal iletişim sürecinde kullanılan yöntem ve tekniklerin ele alınması, siyasal partilerin siyasal iletişim etkinliklerinin incelenmesi, Dünyadan ve Türkiye’den çeşitli siyasal parti etkinliklerine dair örneklerin verilmesi, siyasal partilerin siyasal kampanya süreçlerinin irdelenmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Makaleler üzerinden siyasal iletişime ilişkin kavramları ve kuramsal yaklaşımları inceler.
Edindiği bilgiler doğrultusunda kamuoyu, medya, demokrasi ve kamusal alan kavramlarını ilişkilendirir.
Son uygulanan seçim üzerinden siyasi partilerin yürüttükleri kampanyaları ve reklamları 8 madde ile karşılaştırır.
Medya ile siyaset arasındaki ilişkileri doğru bir şekilde yorumlar.
Grup çalışması ile örnek bir seçim kampanyası çalışması tasarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Giriş: Ders içeriğinin ve haftalık konuların tanıtımı Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal İletişimin Tanımı ve Siyasal İletişim Kuramları Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal İletişim Aktörleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal İdeolojiler Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal İdeolojiler Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal Kültür Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Türkiye’de Siyasal Kültür ve Parametreleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Propaganda ve Kitle Psikolojisi Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Retorik Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal Reklamcılık: Pozitif Siyasal Reklamcılık Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal Reklamcılık: Negatif Siyasal Reklamcılık Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Türkiye’de Seçim İletişimi (1950 – 1980) Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Türkiye’de Seçim İletişimi (1980 – Günümüz) Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel Değerlendirme Anlatım, Soru-cevap yöntemi, siyasal iletişim kampanyası inceleme, video izleme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yavaşgel, E. (2004). Siyasal İletişim Kavramlar ve Ardındakiler, Babil Yayınları: Ankara
Yavaşgel, E. (2014). Özgürlüğün Siyaseti, Babil Yayınları: 2004
Mc Nair, B. (2003) An Introduction to Political Communication, London: Routledg
Heywood, A. Siyasetin Temel Kavramları. Çev. Hayrettin Özler, İstanbul: Adres Yayınları,
Zeybek, B. (2016). Siyasal Reklam İkna ve Retorik, İstanbul: Beta Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced knowledge in the field.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
5
2
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Creates communication programs within the advertising campaign.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conducts research and studies on subjects related to the field.
5
2
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
1
3
Sets the purpose and target for the organization / institution.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
5
2
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
5
2
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
5
3
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
0
4
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
4
2
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
4
3
Has the ability to encourage innovations.
4
4
Thinks critically about the organization / institution.
4
5
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 6 72
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 207
Genel Toplam 207
Toplam İş Yükü / 25.5 8,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0