TR EN

BİTİRME TEZİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TEZ402 BİTİRME TEZİ 8 2 1 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencinin seçilen konu kapsamında problemleri tanımlayarak bilimsel araştırma yöntem ve teknikleriyle konuya ilişkin özgün değerlendirmeler ve çözüm önerileri getirebilmesi; yaptığı çalışmaları akademik formatta bireysel bir tez çalışması olarak sunabilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Tez çalışmasını destekleyen kuramsal yaklaşım, kavramlar, ulusal ve uluslararası örneklerin bilimsel araştırma yöntem ve teknikleriyle incelenmesi, çalışma alanı ile karşılaştırılması ders içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bir konuyu literatürde araştırma ve öğrenme becerisini kazanır
Kendi başına konuyu sebep ve sonuçlarıyla birlikte ortaya koyma becerisi kazanır
Kaynak taramayı öğrenir
Tez yazım formatını öğrenir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Öğrencide ilk izlenim oluşturma, dersin içeriği ve işleniş yöntemlerine ilişkin tanıtım hazırlığı Bilim ve bilimsel faaliyetin tanıtımı ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
2 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Hipotez, soyutlama, teori ve kanun kavramları Anlatım, Tartışma, Değerlendirme
3 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Araştırma türleri ve veri toplama teknikleri Anlatım, Tartışma, Değerlendirme
4 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Araştırma türleri ve veri toplama teknikleri; gözlem ve belgesel kaynak derlemesi Anlatım, Tartışma, Değerlendirme
5 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Bilimsel Araştırmanın Yazımı Tartışma, Değerlendirme
6 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uygulama Tartışma, Değerlendirme
7 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uygulama Tartışma, Değerlendirme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uygulama Tartışma, Değerlendirme
10 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uygulama Tartışma, Değerlendirme
11 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uygulama Tartışma, Değerlendirme
12 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uygulama Tartışma, Değerlendirme
13 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uygulama Tartışma, Değerlendirme
14 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Rapor sunumu Tartışma, Değerlendirme
15 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Rapor sunumu Tartışma, Değerlendirme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

KARASAR N.,Bilimsel Araştırma Yöntemleri,Nobel Yayın Dağıtım (2015).
MURRAY R., Tez Nasıl Yazılır, Anı Yayıncılık (2014)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
2
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
3
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Compare the traditional media and new media economic policies.
2
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
3
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prepare web pages with CSS codes.
2
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
3
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
4
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Review local and foreign studies in the field of New Media. Creates innovative works in his/her field.
2
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
2
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software". Produce various software products for different sectors.
2
Design using new architectures of big data processing systems.
3
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 2 20
Ödev 1 40 40
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 4 1 4
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 47 0 158
Genel Toplam 158
Toplam İş Yükü / 25.5 6,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0