Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TEZ402 | BİTİRME TEZİ | 8 | 2 | 1 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencinin seçilen konu kapsamında problemleri tanımlayarak bilimsel araştırma yöntem ve teknikleriyle konuya ilişkin özgün değerlendirmeler ve çözüm önerileri getirebilmesi; yaptığı çalışmaları akademik formatta bireysel bir tez çalışması olarak sunabilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Tez çalışmasını destekleyen kuramsal yaklaşım, kavramlar, ulusal ve uluslararası örneklerin bilimsel araştırma yöntem ve teknikleriyle incelenmesi, çalışma alanı ile karşılaştırılması ders içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir konuyu literatürde araştırma ve öğrenme becerisini kazanır |
Kendi başına konuyu sebep ve sonuçlarıyla birlikte ortaya koyma becerisi kazanır |
Kaynak taramayı öğrenir |
Tez yazım formatını öğrenir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Öğrencide ilk izlenim oluşturma, dersin içeriği ve işleniş yöntemlerine ilişkin tanıtım hazırlığı | Bilim ve bilimsel faaliyetin tanıtımı | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
2 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Hipotez, soyutlama, teori ve kanun kavramları | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
3 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Araştırma türleri ve veri toplama teknikleri | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
4 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Araştırma türleri ve veri toplama teknikleri; gözlem ve belgesel kaynak derlemesi | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
5 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Bilimsel Araştırmanın Yazımı | Tartışma, Değerlendirme |
6 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama | Tartışma, Değerlendirme |
7 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama | Tartışma, Değerlendirme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama | Tartışma, Değerlendirme |
10 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama | Tartışma, Değerlendirme |
11 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama | Tartışma, Değerlendirme |
12 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama | Tartışma, Değerlendirme |
13 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama | Tartışma, Değerlendirme |
14 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Rapor sunumu | Tartışma, Değerlendirme |
15 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Rapor sunumu | Tartışma, Değerlendirme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
KARASAR N.,Bilimsel Araştırma Yöntemleri,Nobel Yayın Dağıtım (2015). |
MURRAY R., Tez Nasıl Yazılır, Anı Yayıncılık (2014) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
|
||||||
2 |
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
|
||||||
3 |
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the traditional media and new media economic policies.
|
||||||
2 |
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
|
||||||
3 |
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare web pages with CSS codes.
|
||||||
2 |
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
|
||||||
3 |
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
|
||||||
4 |
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Review local and foreign studies in the field of New Media.
Creates innovative works in his/her field.
|
||||||
2 |
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
|
||||||
2 |
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software".
Produce various software products for different sectors.
|
||||||
2 |
Design using new architectures of big data processing systems.
|
||||||
3 |
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Ödev | 1 | 40 | 40 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 158 |
Genel Toplam | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |