Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EKF223 | İSTATİSTİK I | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrenciye matematiksel temellere dayanan temel istatistiki teknikleri ve sonuçlarını yorumlayabilme yetkinliğini kazandırmaktır. |
İçerik: | Tanım ve temel kavramlar, merkezi eğilim ve değişkenlik ölçüleri, olasılık ve olasılık dağılımları gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Temel istatistik terimlerin tanımlar. {Knowledge / Bloom's 1} |
Regresyon analizinde bağımlı ve bağımsız değişkeni tanımlar. {Knowledge / Bloom's 1} |
Verilen seriye ait Frekans Dağılımı Tablosunu oluşturur. {Create / Bloom's 6} |
Seriye ait merkezi eğilim ölçülerini hesaplayabilir. {Understand / Bloom's 2} |
Seriye ait merkezi dağılım ölçülerini hesaplayabilir ve yorumlayabilir. {Understand / Bloom's 2} & {Evaluate / Bloom's 5} |
Z-tablosunu okuyup olasılık değerlerini hesaplayabilir. {Understand / Bloom's 2} |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | Saymanın temel ilkesi, Faktoriyel, Permutasyon | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
2 | Kitap Okuma | Kombinasyon, Olasılık | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
3 | Kitap Okuma | Koşullu Olasılık, Bayes Teoremi | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
4 | Kitap Okuma | İstatistik Temel Kavramlar, Büyük Sayılar Kanunu | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Tablolar, Serilerde Frekans Dağılımları, Kümülatif, Kontenjans Tablosu | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Merkezi Eğilim Ölçüleri, Aritmetik Ortalama | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Merkezi Eğilim Ölçüleri, Mod, Medyan ve Merkezi Eğilim Ölçüleri Karşılaştırması | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Merkezi Dağılım Ölçüleri | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
10 | Kitap Okuma | Rastgele Değişkenler (Kesikli(Süreksiz), Sürekli), Beklenen Değer, Varyans | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
11 | Kitap Okuma | Bazı Kesikli Olasılık Dağılımları-1 (Bernoulli, Binom, Poisson, Pascal Düzgün Dağılım) | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Bazı Kesikli Olasılık Dağılımları-2 (Bernoulli, Binom, Poisson, Pascal Düzgün Dağılım) | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Normal Dağılım | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
14 | Kitap Okuma | Z-Dağılım | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
15 | Kitap Okuma | Normal Dağılım ile Standart Normal Dağılımın Karşılaştırılması | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Murray R. Spiegel, Larry J. Stephens.(2013). Statistic.Nobel Akademik Yayıncılık |
Çil,B(2008). İstatistik. 8. Baskı. Detay Yayıncılık |
Fikri Akdeniz, Olasılık ve İstatistik |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
|
||||||
2 |
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
|
||||||
3 |
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the traditional media and new media economic policies.
|
||||||
2 |
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
|
||||||
3 |
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare web pages with CSS codes.
|
||||||
2 |
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
|
||||||
3 |
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
|
||||||
4 |
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Review local and foreign studies in the field of New Media.
Creates innovative works in his/her field.
|
||||||
2 |
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
|
||||||
2 |
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software".
Produce various software products for different sectors.
|
||||||
2 |
Design using new architectures of big data processing systems.
|
||||||
3 |
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Ödev | 7 | 2 | 14 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |