TR EN

İSTATİSTİK I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EKF223 İSTATİSTİK I 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrenciye matematiksel temellere dayanan temel istatistiki teknikleri ve sonuçlarını yorumlayabilme yetkinliğini kazandırmaktır.
İçerik: Tanım ve temel kavramlar, merkezi eğilim ve değişkenlik ölçüleri, olasılık ve olasılık dağılımları gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Temel istatistik terimlerin tanımlar. {Knowledge / Bloom's 1}
Regresyon analizinde bağımlı ve bağımsız değişkeni tanımlar. {Knowledge / Bloom's 1}
Verilen seriye ait Frekans Dağılımı Tablosunu oluşturur. {Create / Bloom's 6}
Seriye ait merkezi eğilim ölçülerini hesaplayabilir. {Understand / Bloom's 2}
Seriye ait merkezi dağılım ölçülerini hesaplayabilir ve yorumlayabilir. {Understand / Bloom's 2} & {Evaluate / Bloom's 5}
Z-tablosunu okuyup olasılık değerlerini hesaplayabilir. {Understand / Bloom's 2}

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Saymanın temel ilkesi, Faktoriyel, Permutasyon Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
2 Kitap Okuma Kombinasyon, Olasılık Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
3 Kitap Okuma Koşullu Olasılık, Bayes Teoremi Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
4 Kitap Okuma İstatistik Temel Kavramlar, Büyük Sayılar Kanunu Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
5 Kitap Okuma Tablolar, Serilerde Frekans Dağılımları, Kümülatif, Kontenjans Tablosu Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
6 Kitap Okuma Merkezi Eğilim Ölçüleri, Aritmetik Ortalama Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
7 Kitap Okuma Merkezi Eğilim Ölçüleri, Mod, Medyan ve Merkezi Eğilim Ölçüleri Karşılaştırması Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Merkezi Dağılım Ölçüleri Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
10 Kitap Okuma Rastgele Değişkenler (Kesikli(Süreksiz), Sürekli), Beklenen Değer, Varyans Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
11 Kitap Okuma Bazı Kesikli Olasılık Dağılımları-1 (Bernoulli, Binom, Poisson, Pascal Düzgün Dağılım) Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
12 Kitap Okuma Bazı Kesikli Olasılık Dağılımları-2 (Bernoulli, Binom, Poisson, Pascal Düzgün Dağılım) Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
13 Kitap Okuma Normal Dağılım Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
14 Kitap Okuma Z-Dağılım Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
15 Kitap Okuma Normal Dağılım ile Standart Normal Dağılımın Karşılaştırılması Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Murray R. Spiegel, Larry J. Stephens.(2013). Statistic.Nobel Akademik Yayıncılık
Çil,B(2008). İstatistik. 8. Baskı. Detay Yayıncılık
Fikri Akdeniz, Olasılık ve İstatistik

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
2
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
3
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Compare the traditional media and new media economic policies.
2
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
3
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prepare web pages with CSS codes.
2
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
3
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
4
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Review local and foreign studies in the field of New Media. Creates innovative works in his/her field.
2
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
2
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software". Produce various software products for different sectors.
2
Design using new architectures of big data processing systems.
3
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 2 20
Ödev 7 2 14
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 8 32
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 8 16
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0