Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ILT420 |
FINANCIAL MANAGEMENT II |
8 |
3 |
3 |
8 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi KADİR MERSİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu derste öğrencilere işletme sermayesi yönetimi ve yatırım yönetimi hakkında bilgi vererek bu kavramları öğrencilere teorinin yanı sıra uygulamalı olarak anlatmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: |
Bu dersin içeriği İşletme sermayesi yönetimi kapsamında; nakit yönetimi, stok yönetimi ve alacak yönetimi kavramları anlatılırken, yatırım yönetimi kapsamında uygulamalı olarak finansal varlıkların değerlemesi ve proje değerlendirme yöntemlerini kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Finansal analiz ve tahmin ile sermaye yapısı konuları üzerinde analiz yapar. |
Finansal yönetim işlevlerini firmalara uygulayabilme ve değerlendirme yapabilme yetkisine sahip olur. |
Şimdiki değer, sermaye bütçelemesi ve risk fiyatlaması konusunda analizler yapar. |
Firmaların finansal kararları analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kitap Okuma |
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
2 |
Kitap Okuma |
Finansal Sistem ve İşleyişi. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
3 |
Kitap Okuma |
Başabaş ve Kaldıraç Analizi. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
4 |
Kitap Okuma |
Finansal Planlama ve Kontrol. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
5 |
Kitap Okuma |
Çalışma Sermayesi Yönetimi I. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
6 |
Kitap Okuma |
Çalışma Sermayesi Yönetimi II. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
7 |
Kitap Okuma |
Yabancı Kaynaklar. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kitap Okuma |
Öz Kaynaklar. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
10 |
Kitap Okuma |
Sermaye Yapısı ve Optimal Sermaye Yapısına Karar Verme. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
11 |
Kitap Okuma |
Risk ve Getiri I. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
12 |
Kitap Okuma |
Risk ve Getiri II. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
13 |
Kitap Okuma |
Sermaye Maliyeti. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
14 |
Kitap Okuma |
Sermaye Bütçelemesi I. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
15 |
Kitap Okuma |
Sermaye Bütçelemesi I. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Masood, O. (2012, ) Glabol Financial Management Theory and Evidence, Bursa: Ekin Publications |
Brigham, E.F., Ehrhardt. M.C. Financial Management: Theory & Practice 15th Edition, Cengage Learning. |
Dhagat, A.K. (2011) Financial Management, Wiley India Pvt. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To explain the basic concepts and theories associated with the field of Logistics Management
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To relate concepts and cases in the field of Logistics Management with other fields in Social Sciences
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
To make scientific and interdisciplinary research about the cases in the field
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To draw conceptual and theoretical connections between past and present trade and logistics – transportation procedures and to make forecasts for the future.
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To make literature review for analyzing cases in the field of Logistics Management and to use this information for personal studies.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
To use the latest technology for making descriptive and exploratory research and to use this information for personal studies.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To conduct a field-specific study individually and to complete it with discipline and responsibility.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
To assume duties and responsibilities in a team work as leader or team member and to fulfil them flawlessly.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To analyze data and findings in the field of Logistics Management with respect to cause-effect relations and critical perspective.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
To identify gaps in the theory and practice of Logistics Management and to offer solutions for each.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
To develop ideas as to how to use the information related to the field of Logistics Management in professional life.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To convey information related with the field of Logistics Management by using effective presentation and communication techniques.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
To use field-specific information for creation of various projects, activities and social responsibility programmes in the field of Logistics Management.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
To conduct literature review, follow the recent developments and produce written and oral works in a foreign language.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To respect social, cultural, scientific and ethical norms and values in the processing and dissemination of data.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
To follow latest developments in the field and direct personal studies accordingly within the framework of the lifelong learning principle.
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
4 |
52 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
8 |
56 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
7 |
49 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
201 |
|
Genel Toplam |
201 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
8,0 |
|