Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ITR428 | GLOBALIZATION AND INCOME DISTRIBUTION | 8 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR ÖZDEMİR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilere küreselleşmenin işsizlik, yoksulluk, kalkınma ve gelir dağılımı gibi birçok alan üzerindeki etkilerinin arka planında neler bulunduğunun ve küreselleşme ile beraber işgücü piyasasındaki değişikliğin gelir dağılımı üzerinde etkilerinin ne tür faktörlere bağlı olduğunun öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, küreselleşmenin başlangıcı ve gelişimi, gelir dağılımı ve ölçülmesinde kullanılan yöntemler, küresel gelir dağılımı endeksi, gelir dağılımı ile büyüme arasındaki ilişki, gelir dağılımının kalkınma üzerindeki etkisi, küreselleşmenin gelir dağılımı üzerindeki etkileri, küreselleşme ve gelir dağılımı eşitsizliğine yönelik yaklaşımlar, neoliberal yaklaşım açısından küreselleşme ve gelir dağılımı arasındaki ilişki, neoliberalizm karşıtı yaklaşımlar, küreselleşme sürecinde gelir dağılımı eşitsizliğinin sebepleri, küreselleşme sürecinde gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde gelir dağılımı eşitsizliği, uzaksamanın arkasındaki etmeler, ve yakınsama sürecinde geride kalan ülkeler için uygulanması gereken stratejiler konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Gelir dağılımı ölçüm yöntemlerini analiz eder |
Küreselleşme ile gelir dağılımı arasındaki ilişkiyi inceler |
Gelir dağılımı, yoksulluk ve işsizlik arasındaki bağlantıyı kurar |
Gelir dağılımı eşitsizliğini azaltmak için çözüm yollarını listeler |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Küreselleşmenin Başlangıcı ve Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Gelir Dağılımı ve Ölçülmesinde Kullanılan Yöntemler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Küresel Gelir Dağılımı Endeksi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Gelir Dağılımı ile Büyüme Arasındaki İlişki | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Gelir Dağılımının Kalkınma Üzerindeki Etkisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Küreselleşmenin Gelir Dağılımı Üzerindeki Etkileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Küreselleşme ve Gelir Dağılımı Eşitsizliğine Yönelik Yaklaşımlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Neoliberal Yaklaşım Açısından Küreselleşme ve Gelir Dağılımı Arasındaki İlişki | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Neoliberalizm Karşıtı Yaklaşımlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Küreselleşme Sürecinde Gelir Dağılımı Eşitsizliğinin Sebepleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Küreselleşme Sürecinde Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Gelir Dağılımı Eşitsizliği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Uzaksamanın Arkasındaki Etmenler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Yakınsama Sürecinde Geride Kalan Ülkeler İçin Uygulanması Gereken Stratejiler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tadesse , B. and Yigezu, E. (2012). Determinant of Income Distribution. Saarbrucken, Germany: LAP Lambert Academic Publishing. |
Wolff, E. N., (2009). Poverty and Income Distribution. Chicester, United Kingdom: John Wiley and Sons Ltd. |
Heshmati, A. (2007). Global Trends in Income Inequality. New York, United States: Nova Science Publishers Inc. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mikroekonominin ve makroekonominin temel kuramlarını, varsayımlarından ve aksiyomlarından faydalanarak tanımlar.
|
4 | |||||
2 |
İşletmenin, muhasebe defterinde ve finansal bilançosunda yer alan kalemlerin neyi ifade ettiğini hatırlar.
|
3 | |||||
3 |
Uluslararası ticaretin temel ve alt alanlarının kavramlarını, kuramlarını ve ilkelerini teorik arka plana bağlı kalarak tanımlar.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası ticaret teorilerinin tarihsel gelişimlerini kronolojik sıraya bağlı kalarak özetler.
|
3 | |||||
2 |
Uluslararası ticaret alanında edindiği kuramsal bilgileri mesleki uygulamalarda ve günlük hayatında kullanır.
|
4 | |||||
3 |
Uluslararası ticaret pratiklerinde karşısına çıkan finansal ve hukuksal sorunları çözer.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İstatistiksel ham verileri bilgisayar programlarından faydalanarak değerlendirir ve kuramsal bilgilerin ışığında verileri birbirleriyle ilişkilendirir.
|
4 | |||||
2 |
Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektifle değerlendirir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası ticaretle ilgili güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak, analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla yorumlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İktisadi küreselleşme ve uluslararasılaşma ile ilgili bilgileri, alanında mevcut bilgilerle ilişkilendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerilerle uygulanan mevcut iktisadi politikaları eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yabancı dil becerisini iş ve sosyal hayatında etkin biçimde kullanarak, taleplerini yazılı veya sözlü olarak açıklar.
|
3 | |||||
2 |
Uluslararası ticaretle ilgili konularda bilgilerini, düşüncelerini ve çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
4 | |||||
3 |
Sosyal yaşam becerilerini kullanarak, iş dünyasında kendisine sağlıklı bir iletişim ağı tasarlar.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası ticaret ile iktisadın kuramsal ve tarihi bilgi birikiminden yararlanarak; güncel konu, olay ve sorunları analiz eder.
|
4 | |||||
2 |
Ekonomik sorunları makro düzeyde belirleyerek uluslararası ticaret politikalarına yönelik öneriler geliştirir.
|
4 | |||||
3 |
Dış ticaretin finansmanı ve yönetimi konusunda sahip olduğu bilgiler ışığında, uluslararası pazara dâhil olarak, ticari uygulamalar yapar.
|
3 | |||||
4 |
Ticari ve finansal küreselleşme süreçlerinin, gelir dağılımına etkisini verilerden yararlanarak tartışır.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 10 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 12 | 60 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 200 |
Genel Toplam | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |