Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TUR415 | ARAPÇA III | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrenciye, cümlede merfû‘ (öznel), mansûb (düz tümleç / nesnel), mecrûr (dolaylı tümleç) halinde bulunan isimlerin gramatik özelliklerinin, hal, temyiz, gibi konumlarda bulunan sözcüklerin cümleye kattıkları anlamların öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Arapçadaki muzâri' fiil çeşitleri, nasb ve cezm edatları, şart üslubu, fâ'u'l-cezâ, beş fiil, isim ve haber çeşitleri, kâne ve benzerleri, inne ve benzleri, mefûlun bih, birden fazla mefûl alan fiiler. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Merfû'ât (Öznel isimler) ve Mansûbât (Nesnel isimler) kazandırılır. |
Metinlerde geçen bu konulara ilişkin öğeleri tanır, tanımlar ve bu tanıma bağlı olarak anadile aktarır. |
Arapça I, II dersleri kapsamında ve daha önce öğrendiği dilbilgisi konularını, metin veya cümle üzerinde belirler. |
Araplarca bu tür öğelerin çözümlemesinde kullanılan dilbilgisi terimlerini öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Anlatım | Merfû' Muzâri' fiilin incelenmesi | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma |
2 | Ödev | Mansûb ve Meczûm muzâri' fiilin incelenmesi | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma |
3 | Anlatım | Muzâri‘ fiili nasb ve cezm eden edatlarla ilgili metinlerin çözümlenmesi. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma |
4 | Ödev | İki muzâri‘ fiili cezm eden edatlar, şart üslubu | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma |
5 | Anlatım | Mubteda ve haber; haberin zorunlu olarak mubtedadan önce geldiği yerler, haber çeşitleri | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma |
6 | Ödev | Nevâsih; Kâne (-imek fiili) ve benzerleri | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma |
7 | Sunum | Nevâsih; Kâne (-imek fiili) ve benzerleri | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ödev | İsim ve Fiil cümleleri, İnne ve benzerleri, beş isim | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma |
10 | Anlatım | Merfû‘ isimler; Fâil ve nâ’ibu’l-fâil cümlede fiil-fâil uyumu | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma |
11 | Sunum | Mansûb isimler; el-Mef‘ûlu bih. el-Mef‘ûlu bih’in zorunlu olarak failden önce geldiği yerler. el-Mef‘ûlu bih’in zorunlu olarak fiil ve failden önce geldiği yerler. Fâ‘il’in zorunlu olarak el-Mef‘ûlu bih’ten önce geldiği yerlerle ilgili cümlelerle örneler verilir ve irabı yapılır. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma |
12 | Anlatım | Mukârebe (haberin gerçekleşeceğinin yaklaştığını bildiren fiiller) fiilleri, umma fiilleri, başlama fiilleri. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma |
13 | Sunum | Durum tümcelerinin incelenmesi | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma |
14 | Anlatım | Şart tümcelerinin, sayıların incelenmesi | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma |
15 | Ödev | Şart tümcelerinin, sayıların incelenmesi | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Abu-Chacra, F. (2007). Arabic An Essential Grammar,Routledge, USA. |
Ryding, K.C. (2005). A Reference Grammar of Modern Standard Arabic, Cambridge: Cambridge University Press. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme biliminin temel ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlar.
|
1 | |||||
2 |
Güncel bilimsel kaynaklara dayanarak işletme fonksiyonlarını ve süreçlerini açıklar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası düzeyde geçerliliği olan işletmecilik olgularını diğer sosyal bilimlerin kuramları ve kavramları ile ilişkilendirir.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklar.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletmecilik alanında edindiği kuramsal ve olgusal bilgilerini mesleki uygulamalarda kullanır.
|
1 | |||||
2 |
İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümler.
|
1 | |||||
3 |
Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak araştırmalar ve çalışmalar planlar.
|
1 | |||||
2 |
Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenler.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
|
1 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletmecilikle ilgili konularda bilgilerini, düşüncelerini ve çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
1 | |||||
2 |
İşletme uygulamaları için gerekli bilişim ve iletişim teknoloji yazılımlarını ve donanımlarını kullanır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme alanında verilerin toplanması, verilerin değerlendirilmesi ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak uygulamalar yapar.
|
1 | |||||
2 |
Sosyal haklar, iş güvenliği, işçi sağlığı, kalite yönetimi ve sürdürülebilirlik kavramlarını iş hayatında karşılaştığı durumlarla ilişkilendirebilir.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |