TR EN

REKLAM VE ETİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI405 REKLAM VE ETİK 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞEN FİLAZOĞLU ÇOKLUK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders; mesleki ve etik sorumluluk bilincini öğrenciye kazandırmaktadır.
İçerik: Reklamcılığa genel bakış, etik ve mesleki etik kavramları, reklamcılıkta mesleki etik, reklamcılığa yönelik eleştiriler, Reklamda özdenetim, Reklam Özdenetim Kurulu, Dürüst Reklamcılık Denetleme Kurulu, reklamcılıkta etik ilkeler (adaba uygunluk, dürüstlük, gerçeğe uygunluk), reklamcılıkta etik ilkeler (karşılaştırmalar, tanıklık, tahkir ve küçük düşürme), reklamcılıkta etik ilkeler (mahremiyetin korunması, ticari itibarın kötüye kullanılması), reklamcılıkta etik ilkeler (taklit, güvenlik mülahazaları, reklamların tanınması), reklamcılıkta etik ilkeler (çocuklar ve gençler), reklamcılıkta etik ilkeler (ticari faaliyetler), reklamcılıkta etik ilkeler (özel hizmetler ve özellik arz eden maddeler, sorumluluk) dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklamcılıkta mesleki etiği kavramını tanımlar.
Reklamcılığa yönelik eleştirilerin en az 3’ünü listeler.
Reklamda özdenetimin önemini açıklar.
Reklam ve etik değerleri ilişkilendirir.
Reklamcılıkta etik ilkeleri, örnek reklamlar üzerinden değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Giriş: Dersin amacının ve içeriğinin aktarılması, haftalık ders konularının tanıtımı Anlatım, Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Etik ve mesleki etik kavramları Anlatım, Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta mesleki etik Anlatım, Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılığa yönelik eleştiriler Anlatım, Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamda özdenetim Anlatım, Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam Özdenetim Kurulu Anlatım, Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dürüst Reklamcılık Denetleme Kurulu Anlatım, Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta etik ilkeler (adaba uygunluk, dürüstlük, gerçeğe uygunluk) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta etik ilkeler (karşılaştırmalar, tanıklık, tahkir ve küçük düşürme) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta etik ilkeler (mahremiyetin korunması, ticari itibarın kötüye kullanılması) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta etik ilkeler (taklit, güvenlik mülahazaları, reklamların tanınması) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta etik ilkeler (çocuklar ve gençler) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta etik ilkeler (ticari faaliyetler) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta etik ilkeler (özel hizmetler ve özellik arz eden maddeler, sorumluluk) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tosun, Nurhan Babür; Uraltaş, Nazlım Tüzel; Nas, Alparslan; Özkaya, Betül; Güdüm, Sinem; Ertürk, Burçin; Dönmez, Mevlüt; Çerçi, Merve; Ülker, Yelda; Cesur, Damla Karşu; Varol, Erdem; Kiçir, İbrahim. (2018). Reklam Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları.
Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayıncılık.
Özdemir, H. Televizyon Reklamlarında Etik, Gazi Kitabevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Psikoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç –gereçlerini, üst düzeyde kullanır. (use) (Blooms 3)
2
Psikoloji alanında sorunları belirler ve çözüm üretir. (determine and solve) (Blooms 3)
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Normal ve anormal davranışları ayırt eder. (Blooms 2)
2
Psikoloji araştırmalarını yorumlar ve rapor eder. (interpret- report) (Blooms 3)
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Psikoloji ile diğer sosyal bilimler arasındaki ilişlere dair bağlantılar kurar. (relate) (Blooms 4)
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Psikolojik testleri uygular. (apply) (Blooms 3)
2
Çağdaş Psikoloji Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecine entegre eder. (intagrate) (Blooms 6)
3
Psikoloji alanında çeşitli deneyler düzenler. (Conduct) (Blooms 6)
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda gerekli kurum ve bireylerle iş birliği yapar. (collabarate) (Blooms 6)
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Psikoloji alanındaki gelişmeleri var olan bilgilerine entegre eder (intagrate) (Blooms 6)
2
İnsan davranışlarını bilimsel olarak analiz eder. (analyze) (Blooms 4)
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. (explain )(Blooms 2)
2
Psikoloji alanıyla ilgili sorunların bireysel, ulusal ve evrensel etkilerini dikkate alır (recognize) (Blooms 2)
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı ve istatistik bilgisini çalışmalarına entegre eder. (intragrate) (Blooms 6)
2
Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeyi takip eder. (survey) (Blooms 4)
3
Psikoloji ile ilgili sosyal projeleri destekler. (Blooms 5)

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0