Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
UIT317 |
ULUSLARARASI HİZMET YÖNETİMİ |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞEN FİLAZOĞLU ÇOKLUK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders, öğrencilere uluslararası hizmet sağlayıcılarında ya da üretim yaparken aynı zamanda hizmet boyutuna önem veren uluslararası firmalarda yönetici olarak üstlenecekleri rolde başarılı olmalarına yardımcı olacak bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: |
Dersin içeriğinde; hizmet kavramı, hizmetin temel öğeleri ve öğelerinin özellikleri, hizmet sektöründeki temel değişkenlerin uluslararası hizmet sağlayıcılar üzerindeki etkileri, hizmet sağlayıcılarının uluslararasılaşması sürecinde hizmet pazarlaması uygulamaları, hizmetin fiziksel ve elektronik kanallar aracılığıyla dağıtımı ve hizmet sektöründe farklı kültürlerin tüketici davranışları yer almaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Hizmetin temel kavramlarını ve özelliklerini açıklar, (Explain) (Bloom’s 2) |
Hizmet sektöründeki temel değişikliklerini ve bu değişikliklerin uluslararası hizmet sağlayıcıların faaliyetleri üzerindeki etkilerini tanımlar, (Define) (Bloom’s 1) |
Hizmet sağlayıcıların uluslararasılaşması sürecinde kullandığı hizmet pazarlaması uygulamalarını yorumlar, (Interpret) (Bloom’s 2 |
Uluslararası hizmet firmalarının rekabetçiliğini arttırmak için kullandıkları bilgi teknolojilerine ilişkin değerlendirme yapar. (Analyze) (Bloom’s 4) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Okuma ve kaynak tarama |
Uluslararası Çevrede Hizmetlerin Yapısı; Hizmetlerin özellikleri, Hizmet Ekonomisinde Pazarlamada yeni bakış açıları |
Anlatım tartışma |
2 |
Okuma ve kaynak tarama |
Uluslararası Rekabetçi Pazarlarda Hizmet Konumlandırması |
Anlatım tartışma |
3 |
Okuma ve kaynak tarama |
Hizmetlerin Fiziksel ve Elektronik Kanallar Aracılığı ile Dağıtımı |
Anlatım tartışma |
4 |
Okuma ve kaynak tarama |
Hizmetlerin Fiziksel ve Elektronik Kanallar Aracılığı ile Dağıtımı |
Anlatım tartışma |
5 |
Okuma ve kaynak tarama |
Hizmet Sektöründe Farklı Kültürlerin Tüketici Davranışları |
Anlatım tartışma |
6 |
Okuma ve kaynak tarama |
Hizmet Sürecini Tasarlamak ve Yönetmek, rekabetçi avantaj yaratmak için Hizmet Sektöründe Çalışanları yönetme |
Anlatım tartışma |
7 |
Okuma ve kaynak tarama |
Hizmet Sürecini Tasarlamak ve Yönetmek, rekabetçi avantaj yaratmak için Hizmet Sektöründe Çalışanları yönetme |
Anlatım tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma ve kaynak tarama |
Hizmet sektöründe iletişim, ilişkileri yaratma ve müşteri bağlılığı oluşturma |
Anlatım tartışma |
10 |
Okuma ve kaynak tarama |
Hizmet kalitesini ve verimliliği arttırma |
Anlatım tartışma |
11 |
Okuma ve kaynak tarama |
Hizmetlerin Fiyatlandırılması |
Anlatım tartışma |
12 |
Okuma ve kaynak tarama |
Hizmetlerde başarısızlık ve şikayet yönetimi |
Anlatım tartışma |
13 |
Okuma ve kaynak tarama |
Uluslararası alanda çeşitli sektörlerde hizmet verenleri inceleme |
Anlatım tartışma |
14 |
Okuma ve kaynak tarama |
Uluslararası alanda çeşitli sektörlerde hizmet verenleri inceleme |
Anlatım tartışma |
15 |
Okuma ve kaynak tarama |
Örnek Olay Çözümü |
Anlatım tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Altunışık, R. (2015) Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, İstanbul: Beta Yayınevi |
Koç, E., Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi; Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayınevi |
Onaran, B., Özmen, A. (2017) Hizmet Pazarlaması: Stratejik Bir Yaklaşımla, Efil Yayınevi |
Lovelock, C. & Wirtz, J. (2007) Services Marketing,New Jersey: Prentice Hall. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç –gereçlerini, üst düzeyde kullanır. (use) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Psikoloji alanında sorunları belirler ve çözüm üretir. (determine and solve) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Normal ve anormal davranışları ayırt eder. (Blooms 2)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Psikoloji araştırmalarını yorumlar ve rapor eder. (interpret- report) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji ile diğer sosyal bilimler arasındaki ilişlere dair bağlantılar kurar. (relate) (Blooms 4)
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikolojik testleri uygular. (apply) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Çağdaş Psikoloji Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecine entegre eder. (intagrate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Psikoloji alanında çeşitli deneyler düzenler. (Conduct) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda gerekli kurum ve bireylerle iş birliği yapar. (collabarate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji alanındaki gelişmeleri var olan bilgilerine entegre eder (intagrate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
İnsan davranışlarını bilimsel olarak analiz eder. (analyze) (Blooms 4)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. (explain )(Blooms 2)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Psikoloji alanıyla ilgili sorunların bireysel, ulusal ve evrensel etkilerini dikkate alır (recognize) (Blooms 2)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı ve istatistik bilgisini çalışmalarına entegre eder. (intragrate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeyi takip eder. (survey) (Blooms 4)
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Psikoloji ile ilgili sosyal projeleri destekler. (Blooms 5)
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
5 |
35 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
4 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
42 |
0 |
127 |
|
Genel Toplam |
127 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|