TR EN

İKTİSADİ DÜŞÜNCELER TARİHİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EKF225 İKTİSADİ DÜŞÜNCELER TARİHİ 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BÜLENT İLHAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi MEHMET SAYA
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Tarihsel süreçte ortaya çıkan iktisadi düşünce okullarını anlatarak bu okulların iktisadi analizle ilgili görüşlerini öğretmek.
İçerik: Merkantilizm, fizyokrasi, klasik iktisat, neoklasik iktisat ve çağdaş iktisat okullarını kapsayan konular işlenmektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İktisadi düşüncenin temellerini kavrama
İktisadi düşünceye yönelik bakış açısı edinme
İktisadi düşünce okullarını ortaya çıktığı tarihsel koşullarla birlikte değerlendirme becerisi kazanma
İktisadi düşünce okullarının iktisadi analizle ilgili görüşlerini hakkında bilgi sahibi olma

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Merkantilizm Anlatım, Soru Cevap,
2 Kitap Okuma Fizyokrasi Anlatım, Soru Cevap,
3 Kitap Okuma Klasik İktisadın Doğuşu: Adam Smith Anlatım, Soru Cevap
4 Kitap Okuma T.R. Malthus ve Nüfus Teorisi Anlatım, Soru Cevap
5 Kitap Okuma David Ricardo ve Emek Değer Teorisi, Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisi Anlatım, Soru Cevap
6 Kitap Okuma Fayda Teorisi'nin Doğuşu ve Temsilcileri Anlatım, Soru Cevap
7 Kitap Okuma Sosyalist İktisadi Düşünce ve Karl Marx Anlatım, Soru Cevap,
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Neoklasik İktisadi Düşüncenin Doğuşu ve Temsilcileri Anlatım, Soru Cevap,
10 Kitap Okuma Evrimci İktisat ve T. Veblen Anlatım, Soru Cevap
11 Kitap Okuma Neoklasik Refah iktisadı Anlatım, Soru Cevap
12 Kitap Okuma Keynesyen İktisadi Analiz Anlatım, Soru Cevap,
13 Kitap Okuma Çağdaş İktisat Okulları Anlatım, Soru Cevap
14 Kitap Okuma Kurumsal ve Post Keynesyen İktisat Anlatım, Soru Cevap
15 Kitap Okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Hunt, E.K., Lautzenheiser, M. (2022). İktisadi Düşünce Tarihi. Siyasal Kitabevi. 3. Baskı.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences. (Bloom 1)
3
2
Evaluate the economic environment and overall sustainability of firms. (Bloom 4)
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate principles and concepts of economics and finance with other disciplines. (Bloom 4)
1
2
Define principles, concepts, methods and theories related with economics and finance. (Bloom 1)
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret the charts and tables related to the field. (Bloom 2)
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the theoretical models of economic policies which have direct or indirect effects by using the facts and dynamics of the economic system.(Bloom 4)
3
2
Analyze economic and financial reports. ((bloom 4)
1
3
Use basic mathematics, statistics and econometric methods and tools to solve economic and financial problems. (Bloom 3)
1
4
Interpret the operation of current economic, political and social events by using institutional information related with Economics and Finance.(Bloom 2)
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organize economic and financial activities in humanitarian and social terms with adherence to ethics. (Bloom 4).
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develop a critical perspective on national and international economic, political, social, financial and development problems. (bloom 6)
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the agenda on economics, politics and social issues and improve himself/ herself. (bloom 6)
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze current issues and problems by using the structure and properties of Macro and Microeconomics and variables. (Bloom 4)
1
2
Evaluate the effectiveness of the general economic system and public policies and their effects on markets and basic economic variables.(Bloom 4)
1
3
Analyze the cause and effect relationships between the relevant economic variables. (Bloom 4)
1
4
Evaluate the expected trends and portfolio analyzes in interest and exchange rates within the framework of the general financial system. (Bloom 4)
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 2 20
Ödev 7 2 14
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 8 32
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 8 16
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0