Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
RTI307 |
PAZARLAMA YÖNLÜ HALKLA İLİŞKİLER |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders; halkla ilişkiler mesleğini kuramsal olarak tanıma ve uygulama alanlarını kavrama becerisini öğrenciye kazandırmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: |
Halkla ilişkiler kavramının tanımı ve özellikleri, halkla ilişkilerin gelişim süreci, halkla ilişkiler ve benzer alanlar, halkla ilişkilerin uygulama alanları, pazarlama kavramı ve tarihsel süreci, pazarlamanın temel nitelikleri, pazarlama karması unsurları, CPR ve MPR kavramları, pazarlama-halkla ilişkiler ilişkisi ve pazarlama yönlü halkla ilişkiler, pazarlama yönlü halkla ilişkilerin kullanım nedenleri ve kullanım alanları, pazarlama yönlü halkla ilişkilerde planlama süreci ve kullanılan araçlar, sosyal medya ve sosyal medyanın pazarlama yönlü halkla ilişkilerdeki rolü, pazarlama yönlü halkla ilişkiler ve sosyal medyada kullanımı, rastgele incelikli davranışlar ve pazarlama yönlü halkla ilişkiler dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Pazarlama yönlü halkla ilişkileri tanımlar. |
Pazarlama yönlü halkla ilişkilerin kullanım alanlarına ilişkin örnekler verir. |
Tüketicilerdeki değişmelerin pazarlama halkla ilişkileri uygulamalarına etkilerini tartışır. |
Pazarlama ve halkla ilişkiler ilişkisini açıklar. |
Pazarlama halkla ilişkilerinin özelliklerine ilişkin edindiği bilgiler doğrultusunda pazarlama halkla ilişkileri faaliyetlerini uygular. |
Pazarlama yönlü halkla ilişkiler uygulamalarını sektörel açıdan karşılaştırır |
Teknolojideki değişmeleri ve teknolojinin pazarlama yönlü halkla ilişkilere etkisini değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama |
Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça |
Anlatım, Tartışma |
2 |
Literatür tarama |
Halkla ilişkiler kavramının tanımı ve özellikleri, Halkla ilişkilerin gelişim süreci |
Anlatım, Tartışma |
3 |
Literatür tarama |
Halkla ilişkiler ve benzer alanlar, halkla ilişkilerin uygulama alanları |
Anlatım, Tartışma |
4 |
Literatür tarama |
Pazarlama kavramı ve tarihsel süreci |
Anlatım, Tartışma |
5 |
Literatür tarama |
Pazarlamanın temel nitelikleri, pazarlama karması unsurları |
Anlatım, Tartışma |
6 |
Literatür tarama |
CPR ve MPR Kavramları |
Anlatım, Tartışma |
7 |
Literatür tarama |
CPR ve MPR Kavramları |
Anlatım, Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
Pazarlama-Halkla İlişkiler İlişkisi ve Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler |
Anlatım, Tartışma |
10 |
Literatür tarama |
Pazarlama Yönlü Halkla İlişkilerin Kullanım Nedenleri ve Kullanım Alanları |
Anlatım, Tartışma |
11 |
Literatür tarama |
Pazarlama Yönlü Halkla İlişkilerde Planlama Süreci ve Kullanılan Araçlar |
Anlatım, Tartışma |
12 |
Literatür tarama |
Sosyal Medya ve Sosyal Medyanın Pazarlama Yönlü Halkla İlişkilerdeki Rolü |
Anlatım, Tartışma |
13 |
Literatür tarama |
Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler ve Sosyal Medyada Kullanımı |
Anlatım, Tartışma |
14 |
Literatür tarama |
Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler ve Sosyal Medyada Kullanımı |
Anlatım, Tartışma |
15 |
Literatür tarama |
Rastgele İncelikli Davranışlar ve Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler |
Anlatım, Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Balta Peltekoğlu, F. (2014). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Basım Yayım. |
Güçdemir, Yeşim (2017). Sosyal Medya: Halkla İlişkiler, Reklam ve Pazarlama. İstanbul: Derin Yayınları. |
Baytekin, Evrim Pelin (2015). Halkla İlişkiler Perspektifinden Güncel Pazarlama Yaklaşımları. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
|
|
|
|
|
|
2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
|
|
|
|
|
|
3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
12 |
3 |
36 |
Ödev |
2 |
6 |
12 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
7 |
7 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
6 |
6 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
46 |
0 |
133 |
|
Genel Toplam |
133 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|