TR EN

İMAJ VE ALGI YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI308 İMAJ VE ALGI YÖNETİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders; medya, reklamcılık ve halkla ilişkiler alanında büyük önem taşıyan algı ve imaj oluşumu konusundaki bilgi ve kuramları öğrenciye kazandırmayı amaçlar.
İçerik: Algı kavramı, özellikleri ve türleri, algılamaya ilişkin kuramlar, algı yönetimi, algı yönetiminin kullanıldığı alanlar, algı yönetimi strateji ve teknikleri, kurumsal algı yönetimi, kurumsal algı yönetimi örnekleri, imaj kavramı, özellikleri ve türleri, imaj yönetimi, imaj yönetimi strateji ve teknikleri, algı ve imaj yönetimi ilişkisi, algı yönetimi ve imaj yönetimi örnekleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Algılamaya ilişkin kuramların tamamını listeler.
İmaj yönetimi strateji ve tekniklerinden en az 3’ünü tanımlar.
İmaj ve algı yönetimine ilişkin bilgileri açıklar.
Bir örnek üzerinden algı yönetimi stratejilerini inceler.
Kurumların imaj yönetimlerinde dikkat edilmesi gereken noktalar ile hedef kitlenin algısını ilişkilendirir.
İmaj yönetiminde dikkat edilmesi gereken hususları değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım, Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Algı kavramı, özellikleri ve türleri, Algılamaya ilişkin kuramlar Anlatım, Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Algı yönetimi Anlatım, Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Algı yönetiminin kullanıldığı alanlar Anlatım, Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Algı yönetimi strateji ve teknikleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kurumsal algı yönetimi Anlatım, Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kurumsal algı yönetimi örnekleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İmaj kavramı, özellikleri ve türleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İmaj yönetimi Anlatım, Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İmaj yönetimi strateji ve teknikleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Algı ve imaj yönetimi ilişkisi Anlatım, Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Algı ve imaj yönetimi ilişkisi Anlatım, Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Algı yönetimi ve imaj yönetimi örnekleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Algı yönetimi ve imaj yönetimi örnekleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tutar, Hasan (2008). Simetrik ve Asimetrik İletişim Bağlamında Örgütsel Algılama Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Bulduklu, Yasin (2015). İmaj yönetimi: Yaklaşımlar, Taktikler, Stratejiler. İstanbul: Literatür.
Okay, A. (2013), Kurum Kimliği, Derin Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0